self omninutrition?

Home Forums Kosttillskott self omninutrition?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 60 total)
  • Author
    Posts
  • #815533
    Quote:
    Är väl hyffsat stor skillnad på Sveriges och USA’s rättsväsende, dålig jämförelse. Jag köper tillskott från flera tillverkare, däribland Self, försvarar dom inte på något sätt. Men du kan inte begära att företag ska sitta i forums på internet och försvara sina produkter.

    Självklart borde det ligga i eget intresse att delta i debaten om man är oskyldig.
    Med tanke på hur många tränande man når genom detta forum.
    Även många seriöst tävlande nås ju.
    Samnt många ÅF. Hade det varit mitt företag som hade varit i blåsvädret hade jag presenterat fakta. Och försökt ställa allt till rätta.
    Skulle även tro att berört företag följer debatten här. Men tiga ihjäl det är nog ingen bra lösning i längden.
    Det är ju inget hittepå utan det är ju gjort tester på produkten.

    Mvh R

    #815534
    r.friborg wrote:
    Självklart borde det ligga i eget intresse att delta i debaten om man är oskyldig.
    Med tanke på hur många tränande man når genom detta forum.
    Även många seriöst tävlande nås ju.
    Samnt många ÅF. Hade det varit mitt företag som hade varit i blåsvädret hade jag presenterat fakta. Och försökt ställa allt till rätta.
    Skulle även tro att berört företag följer debatten här. Men tiga ihjäl det är nog ingen bra lösning i längden.
    Det är ju inget hittepå utan det är ju gjort tester på produkten.

    Mvh R

    Jo visst, nu blir dethär en överdriven jämförelse. Men tvivlar på att Ericsson eller Telia hade besvarat grejer på ett forum :)

    #815535
    Robert Lilja wrote:
    Telia och Ericsson hade gått ut med ett pressmedelande om det hade hänt något liknande mot dem. Self har inte gjort något ännu för att uppdaga sin syn på det hela ut till alla konsumenter och andra intressanter.

    Mvh
    Robert Lilja

    Det tror jag inte att Telia eller Ericsson hade. Knappast. Tror nog det skrivs ett hundratal/tusentals skitgrejer om dom dagligen :) Men jag gjorde en dålig jämförelse med dessa storföretag, är jag medveten om.

    #815536
    andromeda wrote:
    Jo visst, nu blir dethär en överdriven jämförelse. Men tvivlar på att Ericsson eller Telia hade besvarat grejer på ett forum :)

    Som du skrev överdriven jämföresle.
    Men den skada detta potentielt skulle kunna orsaka Self kan inte jämföras med vilken piss i missisippi detta skulle vara för dom du tog i jämförelsen.
    Hur måna procent av Selfs marknad hänger på detta forum? Ganska många gissar jag på.

    Quote:
    Det är stor skillnad på Sverige och USA, det är ju det jag säger, därför bör man inte gå och anmäla ett företag det första man gör när det kommer fram sådana här uppgifter.

    Ingen sa något om att företagen ska sitta på forum och försvara sig. Self vet om analysen som har gjorts, jag har fått ett bra svar av Magnus per mail. Men vad jag gärna skulle vilja se är en analys påkostad av Self för att rentvå den stämpel som de nu fick av analysen som gjordes av Eiselt.

    Mvh
    Robert Lilja

    Finns ingen anledning att analysen som är gjord inte stämmer. Sen kan man ursäkta sig med olika testförfarnaden osv. Men dom som jobbar på labbet är ju inga amatörer dom vet garanterat vad dom sysslar med.

    Jag skulle väldigt gärna se ett företag som rakryggat kunde stå upp för sin ”tabbe”.

    Nu är detta min åsikter, iom jag inte besitter några djupare kunskaper i labb analyser och liknande. Jag tycker helt enkelt till.

    Mvh Robban

    #815537
    andromeda wrote:
    Det tror jag inte att Telia eller Ericsson hade. Knappast. Tror nog det skrivs ett hundratal/tusentals skitgrejer om dom dagligen :) Men jag gjorde en dålig jämförelse med dessa storföretag, är jag medveten om.

    Kolla på Volvo, dom är inte sena på att gå ut i press och förklara sig.
    Och naturligtviss även personliga brev till berörda kunder.
    I och för sig ett av dom bättre företagen på att hantera bad reps.

    #815538

    Oki, jag ger mig :) … men är väl bara att för den som gjort analysen att stämma berörande företag, eller? Måste ju påverka marknaden för produkten negativt.

    #815539
    andromeda wrote:
    Oki, jag ger mig :) … men är väl bara att för den som gjort analysen att stämma berörande företag, eller? Måste ju påverka marknaden för produkten negativt.

    Jag gissar på att analysen inte gjordes i syfte att kunna stämma någon. Snarare ta reda på om det går att tillverka en sådan produkt så billigt.
    Det kostar ju även med stämmning, tror inte att Eiselt vill bekosta det iom att vinsten troligen inte motsvarar kostnaden.:emo-thumb

    Mvh Robban

    #815540
    Robert Lilja wrote:
    USA syndrom.

    Mvh
    Robert Lilja

    Trotts allt så det fungerar mellan företag, oavsett land. Däremot angripa privatpersoner, det tycker jag är helt sjukt.

    #815541
    Konty wrote:
    Själv har jag en mage av stål – 5 L minimjölk på en dag ställer inte till någon oreda i kistan – men Selfs Isolat var något i hästväg. Jag vet ej om denna produkt innehåller laktos eller ej, men något laxerande innehöll definitivt den batch jag köpte av. Köpte ett par burkar innan SM förra året, körde ett par skopor innan morgonpromenaderna i början av dieten och effekten var – 100%. 100% laxerande… Jag behövde inte ta tiden på promenaden; jag tog min proteindrink, snörade på mig skorna och började traska. När jag kunde höra magen bullra och det kändes som om jag skulle explodera i brallorna var det bara att vända hemåt igen. Och då hade det gått ungefär en 20 minuter. Behöver jag säga att promenaden hem gick betydligt snabbare än så?

    Jag var inte ensam om att uppleva denna laxerande verkan, båda mina polare upplevde samma fenomen.

    Skönt att veta att jag inte är ensam om det. Köpte själv produkten för en månad sedan, fortfarande 90% av innehållet kvar. Varit en mjölkmänniska hela livet och brukar ibland bli 2-3liter varje dag, aldrig haft problem, men efter herregud en halv skopa(en skopa är doseringen) med det där pulvret så MÅSTE man tamig fan gå och skita oavsett om man dietat hårt flera dagar utan att ha något att skita ut :yikes:

    Helt sjukt, vore intressant att veta vad de satt i. Aldrig haft problem med något annat proteinpulver .. sedan längst ner i små boktstäver på burken står det ”överdriven konsumtion kan ha laxerande effekt” :ph34r:

    #815542
    Robert Lilja wrote:
    Det är stor skillnad på Sverige och USA, det är ju det jag säger, därför bör man inte gå och anmäla ett företag det första man gör när det kommer fram sådana här uppgifter.

    Ingen sa något om att företagen ska sitta på forum och försvara sig. Self vet om analysen som har gjorts, jag har fått ett bra svar av Magnus per mail. Men vad jag gärna skulle vilja se är en analys påkostad av Self för att rentvå den stämpel som de nu fick av analysen som gjordes av Eiselt.

    Mvh
    Robert Lilja

    Det håller jag med om att om ryktet börjar gå så bör de försvara sig. Jag kommer absolut när jag åker dit ifrågasätta saker och ting men tyvärr anser jag mig för dåligt insatt i allt för att göra någon bra bedömning men jag får försöka göra bedöma deras trovärdighet.

    De är ju på fitnessfestivalen nu så för er som är där kan ju prata personligen med dem

    #815543

    Selt´s protein smakar skit enligt mig.
    Jag köpte 4kg å drack 2st drinkar, sen var det bara å göra sig av med det.
    Gick inte att få ner helt enkelt.
    Vanilj var det.

    #815544

    Vore som sagt intressant att höra vad dom själva har att säga om resultatet på testet.

    Jag gillar själv att variera mellan olika märken av kosttillskott.

    Hur stor felmarginal är acceptabelt på en produkt? Att alla produkter skulle innehålla 100% av det som står på deklarationen har jag svårt att tro.

    Innehåller exempelvis EsaPro exakt det som står på etiketten i varje burk eller har dom en viss felmarginal som dom ”accepterar”?

    #815545
    zonecapone wrote:
    Do so! Vet bara att Selfs Isolat måste ha innehållit laktos då både jag själv & flera av mina laktos kännsliga kunder fick problem av den produkten. Vet dock INGET om deras andra produkter. Hoppas detta var ett misstag eller nått då jag annars har bra vibbar av grabbarna som kör Self!

    Peace!
    ZONE

    Batch 0206 hade en laktoshalt 3,1% med HPLC. Är man känslig och tar ordentliga drinkar så kan man nog känna av den mängden.

    #815546
    Elofsson wrote:
    Selt´s protein smakar skit enligt mig.
    Jag köpte 4kg å drack 2st drinkar, sen var det bara å göra sig av med det.
    Gick inte att få ner helt enkelt.
    Vanilj var det.

    Med den inställningen blir det aldrig någon byggare av dig..

    #815547

    Kan komma med lite perspektiv.

    För cirka 3 år sen använde jag bara SELF. Smakade bra, bra konsistens, bra resultat.

    Sen dess har jag provat annat och kört annat.

    I år tänkte jag prova SELF igen. Smakade skit. Luktade skit. Rös när jag drack det. Fick returnera produkten, gick inte att dricka.
    Jag skulle tippa att någonting har hänt med produktionen, för det där var inte rätt.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 60 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.