self omninutrition?

Home Forums Kosttillskott self omninutrition?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 60 total)
  • Author
    Posts
  • #815548
    anders_ wrote:
    Med den inställningen blir det aldrig någon byggare av dig..

    Jasså? De var ju bara å sälja skiten å köpa annat?
    Vad har det med att jag inte blir nån byggare?
    Måste man äta/drinka äckliga saker för att bli byggare?
    Fjant.

    #815549

    aj då, den tog visst hårt på dig.Svep skiten för h-e..det tar några sekunder..va ingen mes nu.

    #815550

    Jag har aldrig fått bra vibbar av self omninutrition.Min intution har bara sagt:STAY AWAY…Jag gick emot denna intution en dag och köpte deras R-ALA/Liponsyra.Denna burk intygade kvaliteten på Self.Dom hade hård pressat ALA ihop med kromjäst och biopeprin som en hårdtablett..Att hårdpressa tabletter så, så vitt jag vet krävs hög värme och värme förstör ALA=(
    Bra märken som man kan lita på är Great Earth,Optimum nutrition,Fairing,Olimp och SAN.
    Jag tycker synd om alla tonårskillar och nya mäniskor i gymvärlden som vill bli stora och köper hypade produkter med tuff etikett.Slutar oftast med en tom plånbok och tappad motivation att träna.
    Mitt tips i kosttillskotts djungeln är; kör ett bra träningsprogram som POF= position of flexion av Steve Holman(sanslöst bra)Ät rena protein källor (kött,fisk.fågel)och bra kolhydrater som ris och fullkornspasta.Käka bra fetter som Linfröolja,olivaolja och Hampaolja(rikt på omega 3,6,9)
    Sen skippa alla häftiga paket med allt hype om att ditt skin kommer explodera pga av en kraftig muskelökning. köp Vassle ifrån tex märken som jag nämner ovan.
    Märkt en otrolig hype här om EAA men jag läste om att EAA är bra att ta innan träning för att förhindra den ökade tryptophan halten som sker under träning.Ökade tryptohan halter ökar serotonin nivåer i kroppen som gör en trött.
    Så EAA håller detta borta och gör att du har bibehållen styrka under passet
    De flesta som har skrivit om vilka effekter dom har fått av EAA innan träning är just ökad styrka..så det verkar att den ökade proteinsyntesen har inte resulterat i många kilo muskler men dock ökad styrka.
    Då kan man ta nåt enklare som Tyrosin i en dos om 3 gram innan träningen.
    Tyrosin ökar dopamin,epinephrine,norepinephrine som i sin tur ökar prestationen i gymmet.
    Tillskott som jag rekommenderar är vassle,vasslehydrolysat(om det passar din plånbok),Beta alanin,Tricreatin malate(jag vet!! finns inget som heter så..men det är blandning av mono och di kreatiner)N-acetyl Cystein(utmärkt att ta tillsammans med Trikreatinmalat,Vitargo eller dextropur.Och ett bra multimineral tillskott och extra magnesium..Lycka till!!

    #815551
    Robert Lilja wrote:
    Jag tror det finns en felmarginal på 10% som högst, men är inte säker.

    Här följer Magnus Westbergs svar på frågan:

    Alla våra råvaror analyseras av oberoende laboratorium och jag övervakar personligen tillverkningen av våra produkter.

    Det här visar ju bara hur dum man kan vara när man skall försöka ge ett seriöst svar! SELF har ingen FABRIK = Magnus Westberg kan inte övervaka tillverkningen om han nu inte tror tillverkning är samma sak som att hälla över pulver och piller i burkar.

    1. Magnus Westerberg ljuger
    2. SELF har ingen Fabrik
    3. Magnus Westberg kan inte övervaka tillverkningen för (se 2) SELF har ingen fabrik.
    4. Bara genom att läsa Magnus svar där han full öppet ljuger folk rakt upp i ansiktet visar bara vilket fint företag SELF är.
    5. SELF ( gör det själv)? :D

    #815552

    Håller med dawg!! nu har dom påkostat sina produkter med dyra etiketter med snygg design för att verka utåt som ett företag som är seriösa

    #815553
    PatArnold wrote:
    Märkt en otrolig hype här om EAA men jag läste om att EAA är bra att ta innan träning för att förhindra den ökade tryptophan halten som sker under träning.Ökade tryptohan halter ökar serotonin nivåer i kroppen som gör en trött.
    Så EAA håller detta borta och gör att du har bibehållen styrka under passet
    De flesta som har skrivit om vilka effekter dom har fått av EAA innan träning är just ökad styrka..så det verkar att den ökade proteinsyntesen har inte resulterat i många kilo muskler men dock ökad styrka.

    Trevligt att Pat Anrold lärt sig svenska! ;)

    EAA tar man inte primärt för att förhindra den ökade mängden tryptofan/serotonin. Du tänker på BCAA som man använder under uthållighetsidrott. Inom gymträning saknar det troligen betydelse.

    EAA, i den sammansättnig som finns i EsaPro, används för att stimulera proteinsyntesen (enligt studier av framstående forskare som t ex Michael Rennie, Arny Ferrando, Kevin Tipton och Robert Wolfe).

    #815554
    Dwag wrote:
    Alla våra råvaror analyseras av oberoende laboratorium och jag övervakar personligen tillverkningen av våra produkter.

    Det här visar ju bara hur dum man kan vara när man skall försöka ge ett seriöst svar! SELF har ingen FABRIK = Magnus Westberg kan inte övervaka tillverkningen om han nu inte tror tillverkning är samma sak som att hälla över pulver och piller i burkar.

    1. Magnus Westerberg ljuger
    2. SELF har ingen Fabrik
    3. Magnus Westberg kan inte övervaka tillverkningen för (se 2) SELF har ingen fabrik.
    4. Bara genom att läsa Magnus svar där han full öppet ljuger folk rakt upp i ansiktet visar bara vilket fint företag SELF är.
    5. SELF ( gör det själv)? :D

    Antar att du använder SELF? :D

    #815555

    Nej EAA tar man primärt för att öka proteinsyntesen och för att det i sin tur ska öka muskelvolymen.För det är vad ökad proteinsyntes gör.Men forskning har kommit fram till att dom aminosyrorna i EAA som aktiverar MPS=muskel protein syntes är just BCAA=BRain Chained amino acid.BCAA är unika på så sätt att när de konsumeras så går de förbi mjälten, magen och levernedbrytningen och kommer till musklerna direkt, helt intakta aktiverar de MPS.Studie referenser 1. Anthony et al. J Nutri 131:856S-860S, 2001.
    2. Cuthberson FASEB J. 19:422-4, 2005. Sen är frågan? Hur mkt kilo muskler resulterar intag av BCAA eller EAA per år eller månad.Tack Herr Eiselt jag tog en snabbkurs i svenska för invandrare..Sverige är ett fridfullt land=)

    #815556

    är BCAA bättre då jämte EAA?

    #815557
    Robert Lilja wrote:
    EAA är i princip bara hype i Sverige, de flesta länder har inte hoppat på EAA tåget, och i länder som USA där EAA ändå säljs en del så är fortfarande BCAA mycket populärare.

    Vilket kommer egentligen resultera i bäst effekter när man jämför BCAA, EAA, Vassle och även kombinationer på de nämnda ingredienserna?

    Mvh
    Robert Lilja

    EAA är bevisat bättre än vassle taget före träning men jag tror inte det finns något jämförbart med BCAA. Problemet är att olika forskare använder olika mätmetoder och då blir det svårare att jämföra. Leucin är utan tvekan den viktigaste aminosyran för proteinsyntesen men samtidigt behövs ju fler aminosyror för att bilda komplett muskelprotein så att den anledningen skulle jag hellre välja en mix av EAA före rent leucin eller BCAA även om det bara är kortsiktigt.

    #815558
    Robert Lilja wrote:
    men jag vill gärna veta hur EAA ser ut jämfört med BCAA.

    Mvh
    Robert Lilja

    Kör bägge så slipper du fundera ;)

    #815559
    Quote:
    Finns det föresten något som pekar på att EAA eller BCAA ihop med Vassle kan ge bättre effekt än något av ämnena enskilt? Eller blir det tvärtom en sämre effekt?

    Skulle tippa på sämre effekt på protein syntesen då den större mängden aminosyror skulle slöa ner varandra.
    Eaa ger ju bla dosrellaterad bättre effekt upp till 10g.

    #815560
    Robert Lilja wrote:
    Har för mig att jag har läst någon länk som postades av Grub förr som pekade på att BCAA ihop med Vassle var bättre efter träning än något av dem var för sig, men är osäker på detta.

    Mvh
    Robert Lilja

    Det finns den här:
    Am J Physiol Endocrinol Metab. 2005 Apr;288(4):E645-53. Epub 2004 Nov 23.

    Den visar att proteinsyntesen inte ökade med mer leucin trots att de leucingruppen fick i sig 50 % mer protein med leucinet inräknat. Däremot minskades nedbrytningen och FSR ökade i leucingruppen, troligen orsakad av den extra insulinutsöndringen där det var en markant skillnad mellan grupperna.

    Intressant är att de jämförde plasma EAA-respons och den bekräftar teorin om att leucin kan konkurrera med andra aminosyror när det gäller upptag. När man tog extra leucin minskade koncentrationen av de andra essentiella aminosyrorna.

    Jag känner mig i varje fall inte motiverad av denna studie att berika våra produkter med leucin eller öka halten leucin i EsaPro.

    #815561

    Kom på att det även finns den här studien:

    [http://www.ajcn.org/cgi/reprint/84/3/623 Am J Clin Nutr. 2006 Sep;84(3):623-32.]

    Finns säket ytterigare någon.

    #815562

    Mitt val är BCAA eftersom dom är de tre aminosyrorna som stimulerar muskelproteinsyntesen och jag tror på större effekt då det inte finns andra aminosyror som konkurerar.Men låt oss komma ihåg gott folk.AAS ger 0.5-1 kilo muskler pga ökad muskelproteinsyntes och aminosyror i form av EAA eller BCAA kommer inte komma i närheten av det.
    Men på sikt ger det nog bättre volym och utseende på musklerna.Och sen slipper du dom hemska bieffekter av AAS;som förstörd lever,Oxhjärta,pajade njurar,köttätande bakterier pga av att tillverkningen har skett i osterila lokaler och slutligen döden.STAY CLEAN!!

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 60 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.