Serious Mass Viktigt

Home Forums Kosttillskott Serious Mass Viktigt

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Jag skall ikväll köpa in nya proteinmedel. Tänkte ha en gainer också & fick syn på serious mass. Jag har hittlills använty mig av mass fx som liogger runt 200 kcal per portion om jag minns rätt. Serious mass ligger på 1200 O jag undrar nu om någon har använt detta o rekomenderar det? Har förövrigt ganska svårt att gå upp i vikt & tränar för tillfället mcyket hårt tåls att säga.
    tacksam för svar så fort som möjligt :emo-thumb

Jag hade köpt vassle och malto separat, då kan du lätt dosera helt efter vad du
    själv anser dig behöva.

Vet inte vad produkten kostar, men jag har svårt att se att priset skulle kunna motiveras. Kör på mass fx och öka dosen istället är mitt tips. Eller ännu bättre: Köp vassleprotein och maltodextrin på lösvikt och blanda efter behag själv istället för att betala tillverkaren för detta.

Jag har gjort så tidigare, men 1200 kcal per portion ? låter inte helt fel att köra på ett tag :P

Jo visst kan du göra så, men du kommer inte öka mer i muskler (Såvida du inte i dagsläget ligger på kcal-underskott).

Calle Sirén wrote:
    Jo visst kan du göra så, men du kommer inte öka mer i muskler (Såvida du inte i dagsläget ligger på kcal-underskott).

Saken är att jag vill gå upp några kilo ganska fort & tycker det är riktigt kämpigt att äta sig ”spymätt” hela tiden. Undrar därför om det kan vara bra att testa en sån här grejj nu i ett par veckor för att få ett par ”gratiskilo” :)

Kalmarfilip wrote:
    Saken är att jag vill gå upp några kilo ganska fort & tycker det är riktigt kämpigt att äta sig ”spymätt” hela tiden. Undrar därför om det kan vara bra att testa en sån här grejj nu i ett par veckor för att få ett par ”gratiskilo” :)

Förutsatt att du inte tidigare har legat på energiunderskott så kommer den ökade viktuppgången bestå av mest fett.

Calle Sirén wrote:
    Förutsatt att du inte tidigare har legat på energiunderskott så kommer den ökade viktuppgången bestå av mest fett.

Ok nej det har jag nog inte gjort, men lite fett på min kropp skulle inte skada. Jag har alltid varit pinnsmal fram till sista året här. :(

Isf kan du ju lika gärna köra med 4 dubbla portioner av mass fx?
    Det blir ju samma sak.
    Ingen har någon direkt nytta av flera hundra gram malto vid ett och samma tillfälle.

Köp varje ingrediens själv och blanda eget,det är ditt bästa val.
    Öka istället på kalorierna vid mellanmålen istället.
    Att ersätta en bristfällig diet med en gainer portion på 1200kcal är ingen vidare bra ide.

Serious mass och mass fx är ju i grund och botten samma produkt..
    Bara att den ena rekommenderad en större portionsstorlek.. .
    Kolhydrater och protein ger ca 4kcal per gram oavsett märke.

köp den billigaste och öka dosen till valfritt antal kcal

Ja, jag kommer fåkämpa som ett djur för att pressa ner 370 gram gainer på en gång :P

Personligen så föredrar jag att mixa ihopa min egen gainer.

Ang serious mass:

Fördelen = 3 olika protein källor, kreatin och extra vitaminer är tillsatta.

Nackdelen = Dåligt balans mellan protein och kolhydraterna.
    Alldeles för lite protein om man kollar efter hur mycket kolhydrater du får per portion.

Jag skulle kunna rekomendera att du tar en halv portion innan och en halv portion efter träningen.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.