Home › Forums › Kosttillskott › Snabba kolhydrater eller inte efter pass?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 december, 2010 at 20:42 #419067Anonym anvandareMember
Tar ni eller tar ni inte snabba kolhydrater efter ert pass på gymmet?
Personligen så gör jag det, av den orsaken att jag har hört att det motbygger nedbrytningen av musklerna.
Motivera gärna också ert svar.
14 december, 2010 at 20:42 #63298Anonym anvandareMember14 december, 2010 at 23:36 #419068Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Tramssedan vet jag ej hur det är efter maraton och liknande, men efter ett gympass som är fjuttigt i jämförelse räcker det med ett snabbt protein så som en proteinshake
Insulin är antikatabolt…
14 december, 2010 at 23:40 #419069Anonym anvandareMemberUnder ett vanligt styrkepass så är man inte och nallar på glykogendepåerna så pass mycket att man behöver fylla på direkt efter. Det är vad jag har lärt mig iaf. Om jag har fel lär väl någon vara väldigt snabb med att påpeka det
15 december, 2010 at 00:03 #419070Anonym anvandareMemberNix, känns som en gammal grej många gör för att man tror det behövs, eller för att alla andra gör det. Kolhydrater från mjölken i proteinshaken är de kolhydrater jag får i mig efter träningen.
15 december, 2010 at 08:40 #419071Anonym anvandareMemberNiclas Holgersson wrote:Under ett vanligt styrkepass så är man inte och nallar på glykogendepåerna så pass mycket att man behöver fylla på direkt efter. Det är vad jag har lärt mig iaf. Om jag har fel lär väl någon vara väldigt snabb med att påpeka detAlltså i arbetande muskulatur töms de nog. Ett tricepspass lär tömma glykogendepåer i just triceps. Men den totala energimängden som förbrukas är ju lägre och glykogenförbrukningen är som sagt lokal.
Extremt enkelt att återställa.
15 december, 2010 at 09:21 #419072Anonym anvandareMemberHamphusKjellman wrote:jag har hört att det motbygger nedbrytningen av musklerna.Träning ökar dock inte muskelnedbrytning.
Quote:Exercise of both the resistance and nonresistance types appears to depress muscle protein synthesis (MPS), whereas muscle protein breakdown (MPB) probably remains unchanged during exercise.J Appl Physiol. 2009 Jun;106(6):2026-39.
15 december, 2010 at 10:06 #419073Anonym anvandareMemberNej. Jag brukar ta Xtend innan och under passet. Vassle direkt efter. Sen åker jag hem och äter mat som med all sannolikhet innehåller tillräckligt med kolhydrater för mig.
15 december, 2010 at 15:24 #419074Anonym anvandareMemberSkulle aldrig få för mig att plocka bort kolhydraterna efter träningen.
De som hävdar att det är meningslöst kanske borde prova att höja intensiteten i träningen…
15 december, 2010 at 19:54 #419075Anonym anvandareMemberTim Nygren wrote:Skulle aldrig få för mig att plocka bort kolhydraterna efter träningen.De som hävdar att det är meningslöst kanske borde prova att höja intensiteten i träningen…
Vad är det du tar då, och hur mycket?
15 december, 2010 at 22:44 #419076Anonym anvandareMemberHamphusKjellman wrote:Vad är det du tar då, och hur mycket?Som Jimmy skriver så blir det ofta EAA recovery som är lite smådopad med lite EAA-XX och lite Massbuilder.
Mängden beror på vad som tränas + hur lång passet blir eller om det blir dubbelpass (gym + thai).
Men allt från 50g-100g.
16 december, 2010 at 09:59 #419077Anonym anvandareMemberTim Nygren wrote:De som hävdar att det är meningslöst kanske borde prova att höja intensiteten i träningen…Eller kanske avvakta tills dess att man har din muskelmassa och successivt tagit sig upp till din träningsnivå?
Jag ifrågasätter inte att du upplever fördelar men jag tror inte heller att din fysik och träningsnivå är särskilt generaliserbar för det här forumet av motionärer.
16 december, 2010 at 16:20 #419078Anonym anvandareMemberska du ut o köra ett till pass snart efter ditt första pass så kan det kanske vara bra för att återhämta dig fort, men för att öka ”chansen” att öka i muskler av den anledningen så fungerar det inte så effektivt eftersom kroppen frisätter katakolaminer under gympasset vilket gör effekten väldigt dålig. Men de e klart, är du en som har fysiken av en pinne så kan du ju ta en gainer om du inte orkar äta rejält med mat för att lyckas gå upp i vikt.. För oss andra räcker det med lite proteindrink och sedan mat.
17 december, 2010 at 14:23 #419079Anonym anvandareMemberKolhydrater behövs inte för muskeluppbyggnad
[http://svenskidrottsnutrition.se/2010/12/kolhydrater-behovs-inte-for-muskeluppbyggnad/#comments]
17 december, 2010 at 14:35 #419080Anonym anvandareMemberbroel wrote:Kolhydrater behövs inte för muskeluppbyggnad[http://svenskidrottsnutrition.se/2010/12/kolhydrater-behovs-inte-for-muskeluppbyggnad/#comments]
[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157581]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.