testosteron höjare samt 6-keto analog m.m

Home Forums Kosttillskott testosteron höjare samt 6-keto analog m.m

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Jag undrar om någon kan svara på följande;
    Alla dessa testosteronpreparat som höjer testosteron eller förhindrar testosteronhalten att sjunka samt minskar östrogen m.m, ökar dom kroppsbehåringen som bieffekt?
    Jag är sugen att prova Anabolic Xtreme Mass FX, men jag är livrädd att jag kommer att se ut som en ”varulv” efteråt.

Är oron befogad?

zebulon wrote:
    Är oron befogad?

jaa köp inget av det… värsta super produkterna för just hårväxt :yikes:

Dwag wrote:
    jaa köp inget av det… värsta super produkterna för just hårväxt :yikes:

utom på huvudet;)

Nämen jag tror faktiskt inte att du behöver oroa dig, då inga produkter som säljs (lagligt) på den svenska marknaden kan öka testot så mycket att du skulle märka av någon enorm hårväxt!

jns wrote:
    utom på huvudet;)

Nämen jag tror faktiskt inte att du behöver oroa dig, då inga produkter som säljs (lagligt) på den svenska marknaden kan öka testot så mycket att du skulle märka av någon enorm hårväxt!

Det skulle innebära att produkterna i princip är verkningslös, borkastat med pengar eller?

Ja. Preparat som har sådan effekt på hormonnivåerna är läkemedels- och/eller dopningsklassade.

Robert Lilja wrote:
    Taget från Farmacia.cc:

”Man börjar normalt känna effekten av MFX inom de tre första dagarna breroende på att mängden fritt testosteron i blodet ökar. Observera att totalhalten inte ökar så detta sker inom kroppens normala gränsvärden.”

Kort och gott betyder detta att du inte kommer öka din hårtillväxt nämvärt om ens något. Produkten är laglig men det finns risk att fastna i dopingkontroll.

Produkten fungerar, vill du testa så gör det.

Mvh
    Robert Lilja

Ok så om jag förstår det rätt så ”lösgör” produkten existerande testosteron men den ökar den inte?

Lija, du skriver att produkten fungerar, talar du ur egen erfarenhet?

zebulon wrote:
    Ok så om jag förstår det rätt så ”lösgör” produkten existerande testosteron men den ökar den inte?

Lija, du skriver att produkten fungerar, talar du ur egen erfarenhet?

Den ena ingrediensen har hög SHBG-affinitet och konkurrerar då med testosteronet. När testosteronet inte kan binda till SHBG förblir det i fri form som är den aktiva formen. Det är därför man talar om ”alpha male”-mentalitet eftersom det kan göra att man är lite mer på hugget…. kan i o f vara lite inbillning också. :p

Om du vill ha något som är uppbyggande men inte vill trixa med hormonerna så skulle jag rekommendera X-Factor.

Kanske ska ge f**n i dessa produkter eftersom man mixtrar med hormoner
    m.m. Jag har fått väldigt bra respon med produkter jag använder nu, som typ kreatin och beta men ”mycket vill ha mer”.

Henrik, jag får gå in och läsa om x factor. Så länge jag slipper ”nasty” bieffekter som ökat kroppshår m.m. så är jag nöjd.

Henrik, angående X-factor.

Jag läste det som står hemsidan och som jag förstår det så skall man i samband att man använder denna produkt öka sitt kcal med mellan 500-1000 extra kcal samt öka det daglig proteinintaget. Innebär inte detta i praktiken att via dessa kcal ökningar samt högre proteinintag att jag skulle göra dessa ökningar i muskelmassa utan x-factor?

Robert Lilja wrote:
    Nej, men du skulle bli ganska fet.

Mvh
    Robert Lilja

Och med den kommentaren menar du att om man nu intar produkten ifråga så kommer detta överskott inte resultera i fett, utan i muskelmassa (vilket är marknadsföringen)?

Kan en laglig produkt, sk. testobooster verkligen ge sådana skillnader att ett överskott på 500-100kcal extra (som jag förstått det utöver det vanliga överskottet man planerat in) ska vara nödvändigt?

X-Factor innehåller Arachidonic Acid.

Quote:
    Study at Baylor University demonstrates performance-enhancing benefits with X-Factor supplementation.

June 17, 2006: Jupiter, FL.
    Preliminary results on a study of the safety and performance-enhancing properties of X-Factor™ supplementation (Molecular Nutrition) were presented at the International Society of Sports Nutrition (ISSN) conference this week in Las Vegas Nevada. The double-blind placebo-controlled study was conduced by the Exercise & Sports Nutrition Laboratory at Baylor University, and examined the results of 50 days of X-Factor supplementation on training adaptations and markers of general health in a group of 31 experienced resistance-trained male subjects.

Those subjects in the X-Factor group added an average of 25lbs to their bench press, which was a nearly 45% greater strength gain than the exercise-only (placebo) group. Peak muscle power also increased significantly (600% > placebo), and other improvements were noted in average power (223% > placebo), and anaerobic endurance (250% > placebo). The study also demonstrated the safety of X-Factor supplementation, with no side effects or negative changes recorded in biomarkers of health. Furthermore, the X-Factor group noticed reductions in Interleukin-6 (IL-6), suggesting a potential beneficial reduction in systemic inflammation.

Har några kompisar som kört med X-Factor med bra resultat,man kan dock bulka i vanlig takt bara man verkligen har koll och verkligen gör det.
    Att det fungerar överhuvudtaget tvivlar jag inte på.
    Givetvis är inte heller detta något mirakel medel som ger dig 5kg ren muskel massa på några veckor osv..

Quote:
    Study at Benedictine University suggests X-factor™ to be a primary hypertrophic trigger in accruing lean muscle mass.

Jupiter, FL, May 18, 2006:
    Dr. Craig Broeder and a team of scientists at Benedictine University have released a preliminary report concerning their recent work with arachidonic acid, the patented main ingredient in Molecular Nutrition’s X-Factor™. Entitled, ”THE EFFECTS OF ARACHIDONIC ACID SUPPLEMENTATION ON MYOTUBE DEVELOPMENT”, the report pertains to a series of in-vitro investigations whose purpose was to measure arachidonic acid’s effect on protein synthesis, myocyte fusion, lectin expression, prostaglandin synthesis, and overall hypertrophy in myotubes. The findings demonstrated that arachidonic acid may enhance the process of myotube differentiation, or in layman’s terms, greatly accelerate muscle growth.

According to the report, clear phenotypic changes were observed in cells exposed to arachidonic acid. These verified changes include increased lateral diameter in myotubes, enhanced levels of myosin deposition, and greater concentration of nuclei. Such results further reinforce our understanding of arachidonic acid as an ergogen by showing that it does indeed augment muscle’s hypertrophic response through enhanced cellular myotube growth, acting as a primary hypertrophic catalyst in a complex hormonal cascade that regulates the growth of skeletal muscle tissue.

In physically active people, X-Factor™ builds stores of arachidonic acid within the muscles, where it will intensify the response of the prostaglandin system to training stimulus. This leads to increases in protein synthesis in stressed muscle. With Molecular Nutrition being the only company legally allowed to sell arachidonic acid as a performance aid, X-Factor™ is truly one-of-a-kind within the realm of ergogenic supplements. This recently released preliminary study–adding to the scores of scientific evidence elucidating the relevance of arachidonic acid supplementation in muscle growth–marks only the beginning of Molecular Nutrition’s goal to fully substantiate arachidonic acid and X-Factor™ within the scientific and athletic communities.

This Omega 6 Fatty Acid Triggers a Prostate Cancer Cell Growth Cascade
    Scientists have found that a common omega 6 fatty acid known as arachidonic acid signals increased growth of prostate cancer cells in culture.
    Arachidonic acid is found in most vegetable seed oils–especially corn oil.
    Also of interest: The introduction of a non-steroidal inflammatory to the culture kept the growth in check.
    This has triggered a further study with laboratory animals to see if increased amounts of arachidonic acid causes increased tumor growth in them.
    Researchers with the study pointed out that an increase in the use of corn oil in the US in the last 60 years parallels an increase in prostate cancer incidence.
    Recommendation:
    Decrease the corn oil use, and substitute olive oil whenever possible. Taking an aspirin a day may not hurt while more research is gathered–other studies have already shown that daily NSAID use decreases risk.

[http://prostatecancer.about.com/od/prostatecancerrisks/a/arachidonic.htm]

Jag blev lite nyfiken på produkten.
    Tänkte eventuellt köpa och prova den.
    Googlade och hittade denna info.
    Hur skall man tolka den.
    Det låter ju inget bra alls.

zebulon wrote:
    Henrik, angående X-factor.

Jag läste det som står hemsidan och som jag förstår det så skall man i samband att man använder denna produkt öka sitt kcal med mellan 500-1000 extra kcal samt öka det daglig proteinintaget. Innebär inte detta i praktiken att via dessa kcal ökningar samt högre proteinintag att jag skulle göra dessa ökningar i muskelmassa utan x-factor?

Om du ökar kalorintaget med 500-1000 kcal under normala omständigheter blir det sannolikt fett. Om du inte ökar intaget när du tar X-factor blir tydligen följden oftast att man tappar fett (beror givetvis på hur mycket energi man får i sig från början).

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.