Home › Forums › Kosttillskott › ”Tillagning” av protein
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 oktober, 2009 at 16:15 #60983Anonym anvandareMember8 oktober, 2009 at 16:15 #382437Anonym anvandareMember
Hej alla!
Jag har två frågor som jag hoppas någon skall kunna svara på.
Jag har läst att om man låter en färdigblandad proteinshake stå för länge bildas det bakterier.
Ger dessa bakterier bara magont eller finns det andra biverkningar?
Eftersom jag helst vill dricka det med mjölk och kommer inte ha möjlighet att dricka det förrens 2 h. Eller rekommenderar ni starkt att byta ut det mot vatten istället?och
Kan proteinet ”dö” om man ställer in shakern i kylskåpet?
Tack för alla svar:up:
8 oktober, 2009 at 18:00 #382438Anonym anvandareMemberOm du vill låta den stå i kylen 2h så ska inte det ha någon stor betydelse alls. Nu är jag ingen expert, men den ändringen som görs i proteinet är nog inte relevant. Dock skulle jag inte rekommendera att ha den stående över ett dygn.
8 oktober, 2009 at 21:10 #382439Anonym anvandareMemberMassan wrote:Hej alla!Jag har två frågor som jag hoppas någon skall kunna svara på.
Jag har läst att om man låter en färdigblandad proteinshake stå för länge bildas det bakterier.
Ger dessa bakterier bara magont eller finns det andra biverkningar?
Eftersom jag helst vill dricka det med mjölk och kommer inte ha möjlighet att dricka det förrens 2 h. Eller rekommenderar ni starkt att byta ut det mot vatten istället?och
Kan proteinet ”dö” om man ställer in shakern i kylskåpet?
Tack för alla svar:up:
Bakterierna kan orsaka diarré. 2 timmar är med största säkerhet inga problem. Du känner på lukten om proteinet blivit dåligt men, som sagt, på två timmar hinner det inte hända så mycket.
Att proteinet kommer att ”dö”… antar att du menar att de skulle förstöras är ingen risk. Kyla är bra mot bakterietillväxt och för proteinets stabilitet.
10 oktober, 2009 at 22:07 #382440Anonym anvandareMemberen färdigblandad shake som stått 2h måste ju vara lagomt ljummen
10 oktober, 2009 at 22:14 #382441Anonym anvandareMember2 timmar är inga problem alls,jag har haft mina stående i rumstemp i 3 timmar,blandad med mjölk då
10 oktober, 2009 at 23:58 #382442Anonym anvandareMemberha mjölken i shakern och proteinet i en burk och blanda de sen. jag gör de och de funkar prima:emo-thumb
12 oktober, 2009 at 11:36 #382443Anonym anvandareMemberFör att göra det enkelt..
Ett tips är att köpa Semper skummjölkspulver. Blanda i pulver + protein i en shaker som du tar med dig. Tillsätt vatten när du ska dricka det så slipper du fundera på detta kring alla dessa frågor. Sempers pulvermjölk är som minimjölk.
12 oktober, 2009 at 11:55 #382444Anonym anvandareMemberJag har hört att BCAA och EAA förlorar sin L-form om de står i vatten under ”för” lång tid, händer inte samma sak med aminosyrorna i protein? Vad det exakt innebär när aminosyrorna förlorar sin L-form vet jag inte, det kanske någon annan svara på.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.