Tjej protein?

Home Forums Kosttillskott Tjej protein?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #851714

    Hej!

    Är det vanligt att tjejar fåt finnar av proteintillskott?

    Fixade nämligen hem lite protein till en tjejkompis o hon blossa upp som en finnodling:|
    Hon har tidligen haft problem tidigare men då drack hon mycke Gainomax.

    Någon där ute som vet varför hon reagerar så här på proteinpulver?

    #84706
    #851715

    Vet inte om tjejer, men fick själv finnar av vissa proteintillskott. Skulle det vara skillnad mellan könen?

    #851716

    jag tvivlar på att det är proteinpulvret som är boven i dramat

    #851717

    Känns otroligt att hon skulle få finnar utav proteinet i dessa.. Isf skulle hon ju inte kunna käka proteinrik kost.

    Säker på att hon inte bara är chokladälskare och har konsumerat produkter smaksatta med choklad? Haha

    #851718
    Marcus Syvertsen wrote:
    Känns otroligt att hon skulle få finnar utav proteinet i dessa.. Isf skulle hon ju inte kunna käka proteinrik kost.

    Det behöver inte vara så otroligt som det låter. Det höjda proteinintaget kan ha inverkan på balansen mellan östrogen/testosteron vilket kan öka talgproduktionen.

    #851719
    Calle Sirén wrote:
    Det behöver inte vara så otroligt som det låter. Det höjda proteinintaget kan ha inverkan på balansen mellan östrogen/testosteron vilket kan öka talgproduktionen.

    Har du lust att förklara proteinets relation till testo/östrobalansen i kroppen…? Att detta har effekt på talgproduktionen är jag redan medveten om, men det första där lät riktigt intressant.

    #851720

    Men det är väl snarare något som är tillsatt i proteintillskottet och inte proteinet i sig som ger finnar?

    #851721

    Vassle som är ett ”snabbt” protein,alltså snabbt upptag ger en insulin peak och det är främjande för acne,gainers är ju inte sämre heller direkt på att peaka insulinet.

    Väljer man också en Gainer/Vassle med chockladsmak så blir det ännu mer insulin frisättande och ger då större chans för att få acne.

    [http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/133/10/3149]

    #851722
    dr Nick wrote:
    Vassle som är ett ”snabbt” protein,alltså snabbt upptag ger en insulin peak och det är främjande för acne,gainers är ju inte sämre heller direkt på att peaka insulinet.

    Väljer man också en Gainer/Vassle med chockladsmak så blir det ännu mer insulin frisättande och ger då större chans för att få acne.

    [http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/133/10/3149]

    Klockren enkel förklaring, tack ska du ha.

    #851723

    :emo-thumb

    Marcus Syvertsen wrote:
    Klockren enkel förklaring, tack ska du ha.
    #851724
    Calle Sirén wrote:
    Det behöver inte vara så otroligt som det låter. Det höjda proteinintaget kan ha inverkan på balansen mellan östrogen/testosteron vilket kan öka talgproduktionen.

    Reklamtexten på din proteinburk lämpar sig inte som vetenskaplig referens Calle. Du är fel ute.

    dr Nicks förklaring var on point, det kan också tilläggas att en del tycks ha någon subtil intolerans för vassle, som man inte behöver känna av direkt, men kan yttra sig i lätt vätskeretention och acne. Mitt ex fick utslag på fotlederna av vassle, vilket försvann direkt efter att ha slutat med produkten. En annan kvinnlig bekant fick acne och ödem.

    #851725
    Grandmaster wrote:
    Reklamtexten på din proteinburk lämpar sig inte som vetenskaplig referens Calle. Du är fel ute.

    dr Nicks förklaring var on point, det kan också tilläggas att en del tycks ha någon subtil intolerans för vassle, som man inte behöver känna av direkt, men kan yttra sig i lätt vätskeretention och acne. Mitt ex fick utslag på fotlederna av vassle, vilket försvann direkt efter att ha slutat med produkten. En annan kvinnlig bekant fick acne och ödem.

    Så jag t.ex. skulle alltså kunna dämpa min acne ordentligt ifall jag enbart åt ”långsamma” livsmedel och hade järnkoll på insulinet?

    #851726
    Marcus Syvertsen wrote:
    Så jag t.ex. skulle alltså kunna dämpa min acne ordentligt ifall jag enbart åt ”långsamma” livsmedel och hade järnkoll på insulinet?

    Är du känslig så visst,troligen.

    #851727
    dr Nick wrote:
    Är du känslig så visst,troligen.

    Det kanske man skulle tänkt på före man snackade med hudläkaren om Roaccutan.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.