Home › Forums › Kosttillskott › Tribulus och andra kosttillskott?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 januari, 2010 at 17:21 #59079Anonym anvandareMember26 januari, 2010 at 17:21 #346591Anonym anvandareMember
Hej,
Jag blir inte klok på nätet ibland. Letar efter en bra produkt för att få optimal muskelmassa. Som kvinna har jag ju låga testosteron nivåer och tribulus är något som snurrar i tankarna,
men alla trådar, recensioner och dyl om tribulus är det män som skrivit.
Så vad jag undrar är om det fungerar på oss kvinnor?om inte, vad fungerar för oss?
tacksam för svar.
LAGLIGT TACK!
26 januari, 2010 at 19:32 #346592Anonym anvandareMemberStudier med Tribestan… kan sägas vara originalprodukten med Tribulus har i studier visats öka både östradiol och testosteron hos kvinnor. Båda dessa ökar även hos män.
26 januari, 2010 at 23:13 #346593Anonym anvandareMemberHenrik Eiselt wrote:Studier med Tribestan… kan sägas vara originalprodukten med Tribulus har i studier visats öka både östradiol och testosteron hos kvinnor. Båda dessa ökar även hos män.har man verkligen sett testosteronökning på män?
har du länk?27 januari, 2010 at 00:11 #346594Anonym anvandareMemberVad innebär det att Östradiol ökar? Bra eller dåligt?
27 januari, 2010 at 08:15 #346595Anonym anvandareMemberPepz wrote:har man verkligen sett testosteronökning på män?
har du länk?Jag är med Pepz här. Har man verkligen kunnat visa det? Vad jag har läst så har samtliga seriösa studier där ett placebo har använts visat att Tribulus etc inte har gett några signifikanta skillnader i testosteron-nivå. Mao lika effektivt som att tugga tuggummi.
28 januari, 2010 at 15:42 #346596Anonym anvandareMemberHenrik Eiselt wrote:Studier med Tribestan… kan sägas vara originalprodukten med Tribulus har i studier visats öka både östradiol och testosteron hos kvinnor. Båda dessa ökar även hos män.Tack för svaret.
28 januari, 2010 at 15:44 #346597Anonym anvandareMemberbte wrote:Jag är med Pepz här. Har man verkligen kunnat visa det? Vad jag har läst så har samtliga seriösa studier där ett placebo har använts visat att Tribulus etc inte har gett några signifikanta skillnader i testosteron-nivå. Mao lika effektivt som att tugga tuggummi.Så var det män igen.
28 januari, 2010 at 17:54 #346598Anonym anvandareMemberTricis wrote:Hej,Jag blir inte klok på nätet ibland. Letar efter en bra produkt för att få optimal muskelmassa. Som kvinna har jag ju låga testosteron nivåer och tribulus är något som snurrar i tankarna,
men alla trådar, recensioner och dyl om tribulus är det män som skrivit.
Så vad jag undrar är om det fungerar på oss kvinnor?om inte, vad fungerar för oss?
tacksam för svar.
LAGLIGT TACK!
EAA tillskott, kreatin och M-stack är bra produkter för att optimera tillväxt av muskler.
Vet att vissa kvinnor säger att de får effekt av tribulus, men jag har inte så mycket fedback att jag vill påstå att det verkligen fungerar.
30 januari, 2010 at 21:55 #346599Anonym anvandareMemberOlle Sparringsjö wrote:EAA tillskott, kreatin och M-stack är bra produkter för att optimera tillväxt av muskler.Vet att vissa kvinnor säger att de får effekt av tribulus, men jag har inte så mycket fedback att jag vill påstå att det verkligen fungerar.
Tack för svaret
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.