Tribulus och andra kosttillskott?

Home Forums Kosttillskott Tribulus och andra kosttillskott?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej,

Jag blir inte klok på nätet ibland. Letar efter en bra produkt för att få optimal muskelmassa. Som kvinna har jag ju låga testosteron nivåer och tribulus är något som snurrar i tankarna,

men alla trådar, recensioner och dyl om tribulus är det män som skrivit.
    Så vad jag undrar är om det fungerar på oss kvinnor?

om inte, vad fungerar för oss?

tacksam för svar.

LAGLIGT TACK!

Studier med Tribestan… kan sägas vara originalprodukten med Tribulus har i studier visats öka både östradiol och testosteron hos kvinnor. Båda dessa ökar även hos män.

Henrik Eiselt wrote:
    Studier med Tribestan… kan sägas vara originalprodukten med Tribulus har i studier visats öka både östradiol och testosteron hos kvinnor. Båda dessa ökar även hos män.

har man verkligen sett testosteronökning på män?
    har du länk?

Vad innebär det att Östradiol ökar? Bra eller dåligt?

Pepz wrote:
    har man verkligen sett testosteronökning på män?
    har du länk?

Jag är med Pepz här. Har man verkligen kunnat visa det? Vad jag har läst så har samtliga seriösa studier där ett placebo har använts visat att Tribulus etc inte har gett några signifikanta skillnader i testosteron-nivå. Mao lika effektivt som att tugga tuggummi.

Henrik Eiselt wrote:

Tack för svaret.

bte wrote:
    Jag är med Pepz här. Har man verkligen kunnat visa det? Vad jag har läst så har samtliga seriösa studier där ett placebo har använts visat att Tribulus etc inte har gett några signifikanta skillnader i testosteron-nivå. Mao lika effektivt som att tugga tuggummi.

Så var det män igen.

Tricis wrote:
    Hej,

Jag blir inte klok på nätet ibland. Letar efter en bra produkt för att få optimal muskelmassa. Som kvinna har jag ju låga testosteron nivåer och tribulus är något som snurrar i tankarna,

men alla trådar, recensioner och dyl om tribulus är det män som skrivit.
    Så vad jag undrar är om det fungerar på oss kvinnor?

om inte, vad fungerar för oss?

tacksam för svar.

LAGLIGT TACK!

EAA tillskott, kreatin och M-stack är bra produkter för att optimera tillväxt av muskler.

Vet att vissa kvinnor säger att de får effekt av tribulus, men jag har inte så mycket fedback att jag vill påstå att det verkligen fungerar.

Olle Sparringsjö wrote:
    EAA tillskott, kreatin och M-stack är bra produkter för att optimera tillväxt av muskler.

Vet att vissa kvinnor säger att de får effekt av tribulus, men jag har inte så mycket fedback att jag vill påstå att det verkligen fungerar.

Tack för svaret :)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.