Under 18 år, kan man ta No-xplode?

Home Forums Kosttillskott Under 18 år, kan man ta No-xplode?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej, jag är snart 15 och undrar om jag kan ta no-xplode, jag tar just nu creatine monohydrate och kombinerar det med NAG aminosyror.
    När mitt storköp(2kg) av kreatinet tar slut tänkte jag köpa no-xplode om det skulle gå, hört att det ska funka bra och en kompis som fyllde 16 i december har använt 2st burkar nu och säger att det funkar perfekt(bästa han någonsin tagit säger han).

Undrar om jag som är 14 kan ta det, eller kanske inte min kropp klarar av det? jag har tränat sedan jag var 13, började nyligen med kosttillskott så.
    Jag tränar hårt på gymmet, föredrar alltid vikter framför maskinerna, värmer upp med ca 10-14km/h på rullband i 4-8minuter, stretchar lite och sen börjar man, har dessutom ingen känslig mage som vissa brukar ha i min ålder(i dagsläget)

Jag tränar mellan 3-4 gånger i veckan, om inte No-xplode, vad skulle ni rekommendera till mitt nästa köp?
    Jag kan nås på [mailto:Theolind95@hotmail.com], kommer titta till tråden lite då och då men orkar ni så finns jag nästan 24/7 på msn! :)
    Tack i förhand, bästa hälsningar //Theodor

Jag kanske inte rätt person att svara eftersom jag inte är någon expert på kosttillskott, men om jag var 14 skulle jag nog skippa N.O. Jag använder det nu men jag kan bli lite illamående av det och få lätt hjärtklappning. Köp nått bra proteinpulver i stället och käka mycket av morsans mat!

Hej!
    Så länge du känner dig motiverad och har bra energi och kan pumpa hårt så tycker jag att du ska skippa NO-Xplode. Speciellt när du är så ung också.
    Jag kör NO-Xplode sen ett år tillbaka och använder det bara för att få en ”kick” så jag verkligen kör max hela tiden, och det funkar fint.
    I ditt fall som är 14 år så kör på protein och aminosyror, prova EAA-X före och efter träningen, det har gett mig väldigt mycket!

theo125 wrote:
    Hej, jag är snart 15 och undrar om jag kan ta no-xplode, jag tar just nu creatine monohydrate och kombinerar det med NAG aminosyror.
    När mitt storköp(2kg) av kreatinet tar slut tänkte jag köpa no-xplode om det skulle gå, hört att det ska funka bra och en kompis som fyllde 16 i december har använt 2st burkar nu och säger att det funkar perfekt(bästa han någonsin tagit säger han).

Undrar om jag som är 14 kan ta det, eller kanske inte min kropp klarar av det? jag har tränat sedan jag var 13, började nyligen med kosttillskott så.
    Jag tränar hårt på gymmet, föredrar alltid vikter framför maskinerna, värmer upp med ca 10-14km/h på rullband i 4-8minuter, stretchar lite och sen börjar man, har dessutom ingen känslig mage som vissa brukar ha i min ålder(i dagsläget)

Jag tränar mellan 3-4 gånger i veckan, om inte No-xplode, vad skulle ni rekommendera till mitt nästa köp?
    Jag kan nås på [mailto:Theolind95@hotmail.com], kommer titta till tråden lite då och då men orkar ni så finns jag nästan 24/7 på msn! :)
    Tack i förhand, bästa hälsningar //Theodor

Kreatin, Eaa (före och efter träning), protein pulver om du känner att du inte får nog från kosten, efter Eaa hem och käka inom sisådär 90 min.
    Tom mage innan Eaa, alltså ingen mat på ca 3 timmar innan passet.

Sen om du känner att du behöver kan du testa Vip-X från mmsports, as gott sen så håller det va de lovar.

Ps; ett annat tips för att lyckas bättre med träningen är ju att sova rätt, där av, inte sitta vid msn 24/7 ;)

fredrik92a wrote:
    Kreatin, Eaa (före och efter träning), protein pulver om du känner att du inte får nog från kosten, efter Eaa hem och käka inom sisådär 90 min.
    Tom mage innan Eaa, alltså ingen mat på ca 3 timmar innan passet.

Sen om du känner att du behöver kan du testa Vip-X från mmsports, as gott sen så håller det va de lovar.

Ps; ett annat tips för att lyckas bättre med träningen är ju att sova rätt, där av, inte sitta vid msn 24/7 ;)

Haha, jag sitter inte vid datorn hela tiden, jag använder msn på mobilen, sen efter träningen är jag ju nästan bara vid datorn o lirar med polare osv.
    Att sova på loven är ju också lite klurigt, lägger sig 06:00 vaknar 13:00 :| till exempel, en kusins kille har tränat sen han var i min ålder, han tar också EAA-X och tycker att det är bra, hade tänkt att köpa det men gymgrossisten sålde det ej:yikes:

Jag har ett vassleprotein som jag köpte på gymmet någon gång i sommars och har använt det lite då och då

Flessa wrote:
    EAA-XX hittar du bara på MM.sports då det är deras egen (Body Science) produkt.

Okej, tack :) efter NAG så blir det EAA :)
    5/5 på snabba svar!

MvH
    Theodor

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.