- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kosttillskott › Vad menas med vattenbindande?
Hej. Har länge funderat varför vissa kosttillskott är vattenbindande. Men jag vet inte vad vattenbindande är? Någon som kan förklara? Tack på förhand /
Vattenbindande= binder vätska i kroppen, kreatin är ett bra exempel.
Vanligt bordssalt är ett annat ämne.
Är det bra eller dåligt? Binder Creatine Complete Extreme vatten?
Ja, allt kreatin binder vätska (mer eller mindre)!
Det gör varken från eller till. Binder du 2kg vatten går du upp 2kg i vikt och kan se lite plufsigare ut men så fort du slutar med kreatin släpper vattnet och du är tillbaks igen (fast med mer muskelr om du gjort allt rätt)
Kreatin är som sagt det tillskott med bäst dokumentarad effekt om styrke och muskelökningar.
De resultaten försvinner ju inte bara för att man slutar med kreatinet.
En viss styrkenedgång när vattnet försvinner är väl dock ganska normalt.
För min egen del (har enbart kört kreatin i form av monohydrat och de som finns i Vipx och No-xplode) tappar jag inte direkt styrkan när jag går av kreatin, utan snarare att man inte gör ökningar lika fort längre, och man behöver lite mer vila mellan set. Vätskan man binder, vad jag märkt är försumbar i alla fall sett till de resultat man får… och som alla skriver så tappar man vätskan när du går av kreatinet.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY