vad tycker ni om L-arginin?

Home Forums Kosttillskott vad tycker ni om L-arginin?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Har själv en burk á 10g före träning och tycker mig faktiskt känna markant bättre tryck i musklerna gångerna då jag tagit detta.
    Har själv provat annat sk. NO-komplex tillskott tidigare så som Shock Therapy och gillade effekten skarpt.
    Så vad tycker ni själva om L-arginin ni som kört det? :nerd:

bra som vasilidator, men du lär inte bli större, bara få tillfällig pump av saken…det är inte muskelbyggande, men kan vara bra för hjärtat pga dess expanderade effekt på kärlen.
    Testa No explode eller fierce, de har bra synergis med arginin, och kreatin och annat gott, men som sagt inte muskelbyggande att använda NO prep. Hade jag varit dej så hade jag istället för Arginin kört Citrulline Malat, den ger mycket mer och har på mig grymt positiv inverkan på mjölksyrebuffert…bättre än beta alaninet.

jasså hur då fel?

[http://forum.body.se/showpost.php?p=285988&postcount=7]

Citrulline Malat är ju bättre än arginin i min kropp, körde rent arginin fick inte ens pump. Sjukt… Av NO grejorna typ NOexplode/Fierce fick jag ju pump. Antar att det Arginin i ren form var smutsigt eller värdelöst.

Quote:
    Unfortunately I think many of the companies currently marketing NO products are missing the boat by not including Citrulline Malate in the current crop of NO supplements. You see, many of Citrulline’s functions stem primarily from its ability to increase plasma levels of Arginine endogenously (in the human body).4 And what is really so exciting about Citrulline is that it seems to increase plasma Arginine levels better than taking the amino acid Arginine itself.5 You read correctly!

Research has shown that supplementation of Citrulline raises Arginine levels more effectively than taking the same dose of straight Arginine. Keep in mind that Citrulline Malate’s NO enhancing properties are just one of the unique benefits this nutrient offers to athletes. And if the enhanced pumps and improved nutrient delivery properties are the reason you are using Arginine based NO products, you need to pay attention to Citrulline Malate.

Infon är tagen från bb.com
    Gå dit och sök för refferenserna.

exakt vad min kropp säger hehe. Min kropp säger nej till ”arginine” och ja till ”citrulline”.
    Så jag håller med BB.com

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.