Varför så mycket vatten till kreakalyn

Home Forums Kosttillskott Varför så mycket vatten till kreakalyn

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Vad jag har förstått så ska inte kreakalyn binda vätska. Varför ska man dricka så mycket vatten när man tar det? Ökas effekten av vatten, är det ok att inte dricka så mycket vatten som det står på burken? Jag tar 4 tabletter om dagen nu.. min mage är FULL av vatten..

Det är för att det blidar vätska i musklerna så behöver kroppen mer vatten för att fördela det hela. och så att du inte torkar ut typ..

Okej jag trodde det unika med kreakalyn var att det inte band vätska.. hm.

Allt kreatin binder vätska i cellen, ingen skillnad på olika sorter, speciellt inte som krealkalyn är kreatinmonohydrat och en bas, tex natruimkarbonat. Ingredienser för ungefär 15kr i en burk.

Anledningen varför man skall dricka mycket till kapslarna tror jag är att de inte skall fastna i halsen, de kan vara frätande och att en större mängd vätska dels späder ut magsaften samt gör magsäckstömningen snabbare. En annan anledning kan vara att de tänker att man skall ha druckit tillräckligt före passet och då kan träna efter bästa förmåga.

Jompa wrote:
    Hela vitsen med alla typer av kreatin är att få in mer vätska i muskelcellerna.. mer tryck vettu…

NEJ..kreatin gör att du kan binda upp mer ATP…
    DET som gör dig starkare…
    Och NEJ monohydrat & krealkalynets upptag är inte det samma…
    Jag tror att Krealkalynet slagit ut Monohydraten inom 2 år…

Peace!
    ZONE

zonecapone wrote:

Peace!
    ZONE

1% av vår kreatin försäljning är monohydrat resten är Kre alkalyn samt KCG 2 (med kre alkalyn). Vissa månader säljer vi ca. 1000 burk kre alkalyn:|

Jag betalar gärna extra för att sitta hemma på kammaren och klabba med pulver. Monohydrat är passé.

zonecapone wrote:
    NEJ..kreatin gör att du kan binda upp mer ATP…
    DET som gör dig starkare…
    Och NEJ monohydrat & krealkalynets upptag är inte det samma…

Peace!
    ZONE

Vad är det som skiljer upptaget av krealkalyn i cellen mot ”vanligt kreatinmonohydrat”, de är ju kreatinmonohydrat båda två?

Ola Wallengren wrote:
    Vad är det som skiljer upptaget av krealkalyn i cellen mot ”vanligt kreatinmonohydrat”, de är ju kreatinmonohydrat båda två?

:pop:

ja måste lägga mig i ! jag laddade 2 veckor med kre-alkalyn och sedan tog jag det i 4a veckor till men ja kännde ingen skillnad tror inte på det där!

och min kropp blev inget större pga vätska!

Danne3 wrote:
    ja måste lägga mig i ! jag laddade 2 veckor med kre-alkalyn och sedan tog jag det i 4a veckor till men ja kännde ingen skillnad tror inte på det där!

och min kropp blev inget större pga vätska!

hm? krealkalyn ska du inte behöva ladda? (inte den modellen jag har iallfall..? )

o du ska inte bli större pga vätska heller? krealkalyn ska ju ha den fördelen att inte få dig ”vätskefylld” eller va dom kallar det..

Håller med Zone & Fairing då vi levererat 1 ton (1000kg) till spanien:P

Fairing wrote:
    1% av vår kreatin försäljning är monohydrat resten är Kre alkalyn samt KCG 2 (med kre alkalyn). Vissa månader säljer vi ca. 1000 burk kre alkalyn:|
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.