Home › Forums › Kosttillskott › Vilka kosttilskott att inhandla ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 maj, 2010 at 21:35 #57309Anonym anvandareMember5 maj, 2010 at 21:35 #290872Anonym anvandareMember
Hej alla !
Mina kosttillskott börjar ta slut så ska inhandla lite nya och skulle vilja ha lite hjälp / synpunkter / tips på vad att inhandla !
Just nu använder jag Kreatin monohydrat ifrån gymgrossisten vilket jag tänker fortsätta använda, pro gainar ifrån gymgrossisten som jag bara vill ta slut på, whey 80 ifrån gymgrossisten eller VP2 whey protein isolate ifrån AST beroende på vilken burk som är närmast, DGC ifrån AST och Anabolic Rush ifrån AST också.
Jag gillar verkligen AST’s produkter men dom är för dyra för mig just nu så letar efter ett billigare alternativ, fast som gör samma sak
Har kollat och läst lite om Body Science Whey 100% som finns på mmsports, nån som vet ifall det är värt att inhandla ? Verkar ett bra pulver om man läser vad som står om det, samt priset lockar !
Sen nånting istället för Anabolic rush att ta innan träning, men billigare :up:
Just nu ser dagens intag ut så här:
Frukost:
5 äggvitor
2 äggulor
100g kalkon eller kassler
1 morot / paprika / tomat
Ca 3 dl apelsin juice
1 x Vitamin pillerLunch
200 g kyckling eller nåt annat kött
100 g potatis
100-200 g grönsaker, mestadels morot / broccoli
Vatten som dryck, 3 – 6 dl1h innan träning
100g potatis eller 3 skopor pro gainer
Direkt innan träning
1 och ½ skopa Anabolic Rush
½ tsk kreatinDirekt efter träning
2 Skopor DGC
½ tsk kreatin
2 skopor whey 80 eller VP2Middag
200 g kyckling eller nåt annat kött
250 g potatis
100-200 g grönsakerKvällsmål
250g kesella blandat med lite funlight saft
Målet är att öka i muskelmassa utan att lägga på mig onödigt fett, så om du har nån synpunkt eller svar på min kost eller tillskotten så skriv gärna !
Mvh
Marcus5 maj, 2010 at 21:52 #290873Anonym anvandareMemberJa body science’s protein är ju protein finns inte så mycke mer o säga än att har för mig kg priset på det är billigare än gymgrossistens pris och choklad smaken är god :emo-thumb
anabolic rush är ju en PWO så själv har jag testat nano vapor både usa och kanada versionen, No-xplode,ragex2,hot blood,juggernaut och måste säga att hot blood är billigast av alla dom och faktiskt min favorit av dom god smak (som red bull utan kolsyra)
Ragex2 fantasy fruit är gudomlig i smak!5 maj, 2010 at 21:54 #290874Anonym anvandareMemberBS whey 100% är ett mycket bra vasslepulver till ett mycket bra pris.
Bra smaker och lättblandat.Vad anabolic rush kostar vet jag inte, men prova Vip-x innan träningen.
Det smakar bra och ger mig en bra kick.Lite Omega 3 skulle jag slänga in om jag vore du, 4-6 g om dagen.
Kosten ser ok ut, men potatis eller gainer innan träningen?
Potatis ger endast lite kolhydrat, kommer inte ge mycket och gainern ger i jämförelse massor med kolhydrat och kalorier.Du äter dessutom väldigt lite fett, endast lite ägg till frukost.
Utöver det är det fettfattigt.
Lägg till lite fett från olika källor.
Smör, grädde, olivolja, kokosflingor, kokosfett, strömming, makrill mm5 maj, 2010 at 22:22 #290875Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:BS whey 100% är ett mycket bra vasslepulver till ett mycket bra pris.
Bra smaker och lättblandat.Vad anabolic rush kostar vet jag inte, men prova Vip-x innan träningen.
Det smakar bra och ger mig en bra kick.Lite Omega 3 skulle jag slänga in om jag vore du, 4-6 g om dagen.
Kosten ser ok ut, men potatis eller gainer innan träningen?
Potatis ger endast lite kolhydrat, kommer inte ge mycket och gainern ger i jämförelse massor med kolhydrat och kalorier.Du äter dessutom väldigt lite fett, endast lite ägg till frukost.
Utöver det är det fettfattigt.
Lägg till lite fett från olika källor.
Smör, grädde, olivolja, kokosflingor, kokosfett, strömming, makrill mmOkej, då ska jag testa BS whey 100 !
Anabolic rush kostar 449kr för en burk som väger 1kg, kollade upp vip-x och det var betydligt billigare, så det måste jag också testa ! :up:
Just ja, glömde helt borta Omega-3, tar ett piller till frukost, lunch och middag, men ska byta ut det till lite olivolja sen när lagret är slut.
Potatisen eller gainern tar jag för att få lite mera energi, känner mig så klen och orkeslös in i passet om jag inte ätit lite innan, för brukar äta lunch ca mellan 12-15 och tränar vid 19 tiden. Men för att få in lite mera fett kan jag byta ut gainern mot en burk makrill då ?
5 maj, 2010 at 22:25 #290876Anonym anvandareMemberMtril wrote:Ja body science’s protein är ju protein finns inte så mycke mer o säga än att har för mig kg priset på det är billigare än gymgrossistens pris och choklad smaken är god :emo-thumb
anabolic rush är ju en PWO så själv har jag testat nano vapor både usa och kanada versionen, No-xplode,ragex2,hot blood,juggernaut och måste säga att hot blood är billigast av alla dom och faktiskt min favorit av dom god smak (som red bull utan kolsyra)
Ragex2 fantasy fruit är gudomlig i smak!Okej tack så mycket ska kolla upp dom där du nämnde !
5 maj, 2010 at 22:35 #290877Anonym anvandareMemberMarcus Wikström wrote:Okej, då ska jag testa BS whey 100 !Anabolic rush kostar 449kr för en burk som väger 1kg, kollade upp vip-x och det var betydligt billigare, så det måste jag också testa ! :up:
Just ja, glömde helt borta Omega-3, tar ett piller till frukost, lunch och middag, men ska byta ut det till lite olivolja sen när lagret är slut.
Potatisen eller gainern tar jag för att få lite mera energi, känner mig så klen och orkeslös in i passet om jag inte ätit lite innan, för brukar äta lunch ca mellan 12-15 och tränar vid 19 tiden. Men för att få in lite mera fett kan jag byta ut gainern mot en burk makrill då ?
Olivolja är ett dåligt alternativ då den inte ger samma omega 3 som fiskolja.
Makrill eller strömming funkar bra istället för Omega 3, även lax av bra kvalitet.Jag skulle absolut byta bort gainern mot mat, men ät potatis och makrill annars tappar du både kolhydrater och kalorier.
5 maj, 2010 at 22:53 #290878Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Olivolja är ett dåligt alternativ då den inte ger samma omega 3 som fiskolja.
Makrill eller strömming funkar bra istället för Omega 3, även lax av bra kvalitet.Jag skulle absolut byta bort gainern mot mat, men ät potatis och makrill annars tappar du både kolhydrater och kalorier.
Okej ska ändra om så jag äter det! tack så mycket för svaren!
6 maj, 2010 at 20:44 #290879Anonym anvandareMemberMarcus Wikström wrote:Men för att få in lite mera fett kan jag byta ut gainern mot en burk makrill då ?Det är ett bra val. Sluta kasta bort äggulor också.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.