Home › Forums › Kosttillskott › Vitalas, jävla idioter
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 augusti, 2009 at 22:25 #61806Anonym anvandareMember27 augusti, 2009 at 22:25 #395799Anonym anvandareMember
Såg idag att lillbrorsan fått en räkning, eller nejfan, en PÅMINNELSE var det, med hot om inkasso. För ett par månader sedan hade han fått ett gratisprov (som han inte beställt) från Vitalas. Någon dag senare ringde nån klåpare upp och ställde lite frågor, brorsan sa tydligt att han inte ville ha nånting och klåparen sa då att han inte behövde skicka tillbaks utan bara strunta i det. Sen fick brorsan ytterligare ett par samtal som gick ungefär likadant.
… och nu har han fått en påminnelse på nått jävla skit (”kosttillskott” står det bara) som han aldrig beställt.
Imorrn blir det ett rasande samtal till dom idioterna.
Någon mer som har erfarenhet av dom?
28 augusti, 2009 at 01:14 #395800Anonym anvandareMember-Micke- wrote:Såg idag att lillbrorsan fått en räkning, eller nejfan, en PÅMINNELSE var det, med hot om inkasso. För ett par månader sedan hade han fått ett gratisprov (som han inte beställt) från Vitalas. Någon dag senare ringde nån klåpare upp och ställde lite frågor, brorsan sa tydligt att han inte ville ha nånting och klåparen sa då att han inte behövde skicka tillbaks utan bara strunta i det. Sen fick brorsan ytterligare ett par samtal som gick ungefär likadant.… och nu har han fått en påminnelse på nått jävla skit (”kosttillskott” står det bara) som han aldrig beställt.
Imorrn blir det ett rasande samtal till dom idioterna.
Någon mer som har erfarenhet av dom?
Jag tror att det är bättre att betala skiten om det inte är mycket pengar- Det blir jätte svårt att bli av med anmärkningen sen i fal om han skulle behåva låna pengar på banken .
Jag hade en kompis som tappade sin räkning på 200 kronor när han flyttade till GBG och fick en sån anmärkning senare kunde han inte få lån på banken pgav 200 kronor.Det var nåt sånt i alla fal28 augusti, 2009 at 03:16 #395801Anonym anvandareMemberCelox wrote:Jag tror att det är bättre att betala skiten om det inte är mycket pengar- Det blir jätte svårt att bli av med anmärkningen sen i fal om han skulle behåva låna pengar på banken .
Jag hade en kompis som tappade sin räkning på 200 kronor när han flyttade till GBG och fick en sån anmärkning senare kunde han inte få lån på banken pgav 200 kronor.Det var nåt sånt i alla falJag förstår hur du tänker.
Men och det är ett stort MEN! Det är just dem tankebanorna som gör att sånna där bluffmakare kan forsätta tjäna pengar på hederliga människor som inte vill hamna hos fogden.
Man skall se till att göra rätt för sig.
Det är ett sorgligt stort mörkertal av människor som går på denna typ av skrämseltaktik!
Det är upp till Dig, mig och alla andra att sätta ner foten i backen och tala om att vi inte går med på denna skit!
Är trött på sånt där trams och blir lika förbannad varje gång jag hör talas om det.
Har själv varit drabbad av liknande idioter.Om ni råkar ut för sånna där bedragare och inte kan ta er ut ur ”nätet” på egen hand så kan jag råda er att ta kontakt med kommunen ni bor i, Där finns oftast en konsumentombudsman som kan hjälpa er att skriva ett brev eller på annat sätt hantera erat ärende.
Sånna där lirare har ju som vana att gömma sig bakom krångliga regler och lagar, allt för att förvirra dig så att du skall betala för att slippa problem.
28 augusti, 2009 at 05:47 #395802Anonym anvandareMemberJag har fått samma räkning, och när jag tänker efter vafan jag har reggat mig på.. så kommer jag bara på att jag signade mig til 3 gånger gratis träning på nordic club gym… det fanns lite anonser o sånt men jag är det sista på jorden att beställa hem massa skit saker från nåt som heter vitals haha, men nu vil dom endå ha en hundring av mig, men svarar fan inte när jag ringer de gör mig mest sne…
-Cash kan dom glömma, jag har inte beställt nåt, inte fått ett skit(vill inte ha det heller), o mina cash får dom fan i mig kämpa för o ta ifrån mig :devil:#Checka:
Rådet för marknadsövervakning och Hälsokostbranschens bedömningsnämnd
Hälsokostrådet , Box 6356, 102 35 Stockholm
Tel: 08-545 411 60, Fax: 08-545 401 70
[http://www.halsokostradet.se/] – Hälsokostbranschen.
#
man ska kunna klaga till dom~Och så har vi:
Bedömningsnämnden för Kost-Hälsainformation
[http://www.klagareklam.se/index.php?ID=9]
#Allt det där finns på konsumentverkets hemsida
28 augusti, 2009 at 08:46 #395803Anonym anvandareMemberjapp, min sambo har råkat ut för samma sak. jag hatar såna här människor.
dom här vitalas har vi snart lagt ner flera timmar på bara för o bli kvitt dom!28 augusti, 2009 at 09:16 #395804Anonym anvandareMemberPathFinder wrote:japp, min sambo har råkat ut för samma sak. jag hatar såna här människor.
dom här vitalas har vi snart lagt ner flera timmar på bara för o bli kvitt dom!Kan din sambo minnas att han/hon reggat sig på nån sida?t.ex nordic club?.
Låt oss tillsammans krossa detta raggaboogie företag vitalas,28 augusti, 2009 at 09:50 #395805Anonym anvandareMemberEn länk till en sida med fler som är förbannade,
[http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=1160]
28 augusti, 2009 at 15:07 #395806Anonym anvandareMemberVitalas, herregud vilket skit. Verkar ju till och med skamligare än herbalife.
29 augusti, 2009 at 16:55 #395807Anonym anvandareMemberHann inte ringa i fredags, hade grymt mycket att göra på jobbet. Blir väl på måndag eller nått.
29 augusti, 2009 at 17:14 #395808Anonym anvandareMemberVar väl nåt inslag på nåt tv-program nyligen angående ”bluff-fakturor”.
Polisanmäl. Sen fråga företaget (per telefon eller brevledes) om ett orderunderlag samt informera att en polisanmälan är gjord. 90% ger sig direkt.
29 augusti, 2009 at 21:02 #395809Anonym anvandareMemberDet man alltid ska börja med är att bestrida fakturan, kommer det brev från inkasso så bestrid även den.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.