Whey 80 från star nutrition?

Home Forums Kosttillskott Whey 80 från star nutrition?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 520 total)
  • Author

Är detta protein något att ha eller ska man köpa något som kostar lite mer, t.ex Twinlabs produkter?

samma skit, olika prislapp enkelt utryckt ;) whey 80 är helt ok, kanske ingen höjdare smakmässigt men det är inget hokuspokus i all fall :up:

Har kört med whey-80 ett bra tag ock tycket det funkar. Tycker inte alls att det är något fel på smakerna.

Ett vasslekoncentrat som alla andra. Köp olika märken och väg smak mot pris tills du hittar ett protein du är nöjd med är mitt råd.

Det finns dock undantag: Om du är känsligt mot laktos är ett vassleisolat att föredra. Och är du ute efter ett matigare protein (som dessutom är aningen mer långtidsverkande) ska du satsa på kasein.

Ja ja…
    Säger bara mjölksocker…är f-n visst skillnad på proteiner & proteiner…no more coments..

ZONE

Använder whey 80 från star nutrition varje dag, de har den smak som passar mig bäst iaf. (kanon gott med banan smaken över gröten!)

Hur har ni märkt den skilnaden då?
    Är ni laktos intolleranta så visst märker man skillnad men inte annars.

Det blir ju ingen ”effekt” skillnad som man märker av,gör bara som ovan sa,väg smaken mot priset.
    Same shit.

nån som vet hur deras banan och vaniljsmaker fungerar med vatten? har bara kört på choklad, de funkar.

tjenna. har kört whey-80 ett bra tag nu. vanilj e favoriten eftersom jag tycker den passar bäst till att smaksätta med lite olika frukter å bär. har även sett att det finns en naturell nu men den har jag inte testat. Dock undrar jag vad den största skillnaden är på whey-80 och whey-100. är det tänkt att whey 100 ska vara mer som ett kvällsprotein? medans whey-80 ska köras från morgon till träning? det är iaf dubbelt så dyrt. kan det verkligen vara motiverat att lägga pengar på detta? någon som vet lite mer om skillnaden å om dom är tänkta till olika eller samma användning?
    /lacke

Vist är det skillnad på proteinmärken/sorter. Men man får väga kvaliteten mot priset. Det är en kompromiss. Man får även kolla på hur drygt proteinet är. Det är inte alltid så mycket dyrare med isolat med tanke på att du får en renare produkt. Har själv testat wey 80 (gymgrossisten), triple wey fuel(twinlab), pro complex(optimum nutrition), isolate fx, pro fx(farmacia), protec, fastway(eiselt). Tycker att alla är bra i förhållande till priset, mest nöjd är jag med pro complex och protec.

holma82 wrote:
    Vist är det skillnad på proteinmärken/sorter. Men man får väga kvaliteten mot priset. Det är en kompromiss. Man får även kolla på hur drygt proteinet är. Det är inte alltid så mycket dyrare med isolat med tanke på att du får en renare produkt. Har själv testat wey 80 (gymgrossisten), triple wey fuel(twinlab), pro complex(optimum nutrition), isolate fx, pro fx(farmacia), protec, fastway(eiselt). Tycker att alla är bra i förhållande till priset, mest nöjd är jag med pro complex och protec.

Skillnaderna är priset,isolat,koncentrat och smaken,effekt mässigt är det ingen skillnad på alla de olika märkena som finns ute..
    Bryr man sig inte så mycket om smaken så är det billigaste det mest prisvärda.

Varför skall någon lägga alla dom hundra lapparna som twinlabs produkter kostar tex?
    Tycker någon att smaken är underbar så visst,men man får ju ingen bättre muskel tillväxt etc..

Kör på det billigaste säger jag,då får man råd att köpa mer istället om man nu behöver det i sin diet.

dr Nick wrote:
    Skillnaderna är priset,isolat,koncentrat och smaken,effekt mässigt är det ingen skillnad på alla de olika märkena som finns ute..

Varför skall någon lägga alla dom hundra lapparna som twinlabs produkter kostar tex?
    Tycker någon att smaken är underbar så visst,men man får ju ingen bättre muskel tillväxt etc..

Kör på det billigaste säger jag,då får man råd att köpa mer istället om man nu behöver det i sin diet.

+1

dr Nick wrote:

Sammansättningen i pulverna skiljer sig åt, vissa innehåller t.ex både kasein och vassle, vilket har visat sig i kliniska studier vara mer effektivt än bara vassle. Vissa pulver innehåller t.ex aminogen vilket är bra för att hjälpa kroppen att smälta proteinet. Men du kanske gillar räserbajs:P , inte vet jag.

Själv kör jag enbart protein från mmsports body science.. deras choklad är grym :up:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 520 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.