Home › Forums › Kosttillskott › Whey 80 från star nutrition?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 juni, 2007 at 11:02 #877474Anonym anvandareMemberholma82 wrote:Det finns mycket som håller i teorin, men inte i verkligheten. Jag har aldrig sagt att jag är säker på att, exempelvis Twinlab är bättre på att ge dig muskeltillväxt än andra proteinpulver. När jag först började träna, de första tre åren använde jag inga tillskott förutom mineraler/vitaminer. Jag fick väldigt bra ökningar då. Kommer nog aldrig upp till den nivån igen. Men, jag tränade tungt och hårt. Käkade bra mat hela dagarna. Sov 9-10 timmar per natt. Nu, så jobbar jag jämt, både nätter och långa dagar. Får inte vila mkt på mina lediga dagar från jobbet heller, då min sambo kräver litet tid också. Ofta får jag gå upp 5 på morgonen för att hinna få ihop träningen. Jag tror att detta gör stor skillnad. Pulver eller inte.
Kan du ge ett exempel på vad som håller i teorin men inte i verkligheten? Det är en sån där gammal byggarklyscha som jag är så erbarmligt less på att höra. Fungerar inte teori i empiri så ändrar man teorin, så ditt påstående är helt befängt. Sen kan ju teorin vara att t ex kreatin fungerar på 90% av befolkningen men bara för att du inte får effekt så innebär det inte att teorin är fel då den lämnar en öppning för 10% som inte får effekt.
5 juni, 2007 at 11:08 #877475Anonym anvandareMemberholma82 wrote:Det finns mycket som håller i teorin, men inte i verkligheten. Jag har aldrig sagt att jag är säker på att, exempelvis Twinlab är bättre på att ge dig muskeltillväxt än andra proteinpulver. När jag först började träna, de första tre åren använde jag inga tillskott förutom mineraler/vitaminer. Jag fick väldigt bra ökningar då. Kommer nog aldrig upp till den nivån igen. Men, jag tränade tungt och hårt. Käkade bra mat hela dagarna. Sov 9-10 timmar per natt. Nu, så jobbar jag jämt, både nätter och långa dagar. Får inte vila mkt på mina lediga dagar från jobbet heller, då min sambo kräver litet tid också. Ofta får jag gå upp 5 på morgonen för att hinna få ihop träningen. Jag tror att detta gör stor skillnad. Pulver eller inte.Självklart är det inte lika lätt att orka träna när man har det så stressigt som du verkar ha det,äter man bra/tillräckligt mycket och vilar bra så går det självklart bättre i gymmet..
Om du bytt ut dina protein källor i din diet under den perioden som du pratar om när det gick så bra mot pulver så skulle du inte märkt någon skillnad,under förutsättning att kalori intaget var samma.
Det är ingen skillnad.
Om det gick bra/dåligt så var det pga andra faktorer än vilken protein källa du använde just då.
Se till din totala kost och livs stil istället för att tro att olika pulver gör skillnaden.5 juni, 2007 at 11:30 #877476Anonym anvandareMemberJag skiter i märken, pris och praktik contra teori. Det käbblet är nog eternal.
Men jag väntar ivrigt och tålmodigt på svaret på hur man märker skillnaden mellan olika märken, prisklasser etc. DET vore inihoppsan intressant att få veta! ATT det tydligen går att märka skillnader det har jag läst säkert ett tjog gånger i tråden, men HUR är fortfarande dolt i ett kompakt dunkel. Vill veta ju!
5 juni, 2007 at 11:34 #877477Anonym anvandareMemberNågot säger mig att du kommer få vänta länge på något svar:pop:
5 juni, 2007 at 11:37 #877478Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Du kan ju knappast ha hållit alla andra parametrar konstanta i ditt lilla ”test”. Tydligen har du inte ens förstått vad protein är. Ett bättre koncentrat svarar alla bättre på, det är inte så att vissa svarar bättre på ett sämre tillskott. Ett vassleprotein kan inte vara ”annorlunda” i ett märke jämfört med ett annat, det kan bara vara mer eller mindre koncentrerat. Det är inget som kommer skapa individuella skillnader från person till person. Kamma dig nu, det är pinsamt att läsa din utläggningar. Som Eddie sa, det är inte samhällsdebatt där man kan ha olika åsikter, det handlar om FAKTA i de här fallen.Att du bara orkar…. Så du har aldrig hört uttrycket att ”min kropp svarar bättre på det än det”?? Det är väl självklart att det är individuellt? Varför så enkelspåriga?
5 juni, 2007 at 11:38 #877479Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Antingen kommer du med vetenskapliga belägg för det du påstår (d.v.s. inte ”funkar för mej” och ”min kropp reagerar såhär” etc.) eller så slutar du med dina s.k. ”argument”.Lägg av, nu börjar du bli fjantig…
5 juni, 2007 at 11:41 #877480Anonym anvandareMemberHemmatränaren wrote:Lägg av, nu börjar du bli fjantig…Fjantig för att jag vill att du ska ha belägg för allt bs du häver ur dej?
Du har ju bara kommit med ogrundade utspel hela vägen och någon gång är det väl dags att du stärker det du påstår om du vill behålla någon form av trovärdighet.
Så istället för att kalla mig fjantig så bevisa att vasslekoncentrat av olika märken ger olika fysiologisk effekt. Jag lovar dig att läsa och begrunda vad du nu fiskar upp för att bevisa din hypotes.
5 juni, 2007 at 11:46 #877481Anonym anvandareMemberOk, dags för mitt inlägg i denna ”roliga” diskussion.
Själv använder jag i stort sett gymgrossistens alla olika märken av protein eftersom jag är sponsrad av dem. För mig är smaken viktig, den tycker jag ska varieras och därför har jag flera smaker i olika märken. Under offseason märker jag ingen skillnad på proteinpulver märken / filtreringar, men under deff så brukar jag byta ut Whey 80 mot Whey 100 efter ett par veckor. Eftersom Whey 100 är ”finare” protein innehåller det mindre kalorier per 100g (på 100gram pulver blir det cirka 50kcal skillnad). Utslaget på ett par veckor handlar det om några hundra kalorier, ett väldigt simpelt sätt att sänka sitt energiintag utan att märka det ! Och under diet är det ibland det lilla som ger mycket resultat!5 juni, 2007 at 11:48 #877482Anonym anvandareMember*ler*… Detta är bara för mycket… Så för att en annan har en olik åsikt än dig så är det BS?? Jag säger bara att man får prova sig fram till man hittar det som passar just den individen, ganska solklart
5 juni, 2007 at 11:52 #877483Anonym anvandareMemberDet är just det som är BS. Vilken tillverkares namn som är tryckt på burken är sak samma. X gram vassleprotein från en tillverkare ger samma ”effekt” som X gram vassleprotein från en annan tillverkare. ”Funkar för mig” i sammanhanget finns inte.
5 juni, 2007 at 11:55 #877484Anonym anvandareMemberHemmatränaren wrote:*ler*… Detta är bara för mycket… Så för att en annan har en olik åsikt än dig så är det BS?? Jag säger bara att man får prova sig fram till man hittar det som passar just den individen, ganska solklartI inlägg efter inlägg efter inlägg undviker du att styrka det du säger och kör på med ditt oväsentliga snack om ”åsikter”.
Man kan föredra olika märken och ha åsikter om exempelvis vilket som är godast, mest prisvärt etc. men inte åsikter om hur vasslet från olika märken metaboliseras i kroppen.
Och snälla snälla, svara inte ”jag tycker såhär eftersom det funkar för mig” utan BEVISA det du påstår!:frust:
5 juni, 2007 at 12:43 #877485Anonym anvandareMemberVarför ska jag bevisa ngt för dig Eddie? Det funkar för mig och har gjort så ganska lång tid, och då finns ingen anledning att ”bevisa” ngt för någon som ändå är så insnöad och inte har öppna ögon för annat. Du/ni kör på ert och jag på mitt… Gör som Eddie säger ni som läser detta så slipper jag massa konstiga påhopp
5 juni, 2007 at 12:49 #877486Anonym anvandareMemberHemmatränaren wrote:Varför ska jag bevisa ngt för dig Eddie? Det funkar för mig och har gjort så ganska lång tid, och då finns ingen anledning att ”bevisa” ngt för någon som ändå är så insnöad och inte har öppna ögon för annat. Du/ni kör på ert och jag på mitt… Gör som Eddie säger ni som läser detta så slipper jag massa konstiga påhoppUndrar vem det är som är insnöad?
Om du istället läste vad Eddie skriver så kanske du kunde spara en massa pengar som du kunde göra något kul för istället?
För du inbillar dig bara.
Något annat är omöjligt.
Du kan lika gärna säga att du kan flyga,du svarade inte heller på min fråga om man kan få olika tränings resultat med Kronfågels kyckling file och med Euro shoppers?5 juni, 2007 at 13:18 #877487Anonym anvandareMemberdr Nick wrote:Undrar vem det är som är insnöad?Om du istället läste vad Eddie skriver så kanske du kunde spara en massa pengar som du kunde göra något kul för istället?
För du inbillar dig bara.
Något annat är omöjligt.
Du kan lika gärna säga att du kan flyga,du svarade inte heller på min fråga om man kan få olika tränings resultat med Kronfågels kyckling file och med Euro shoppers?Ja, inte är det jag som är insöad iaf, Jag förstår att alla individer är individuella. Jag spenderar mina pengar väldigt väl på mina tillskott och min mat så tack det behöver jag inte…
5 juni, 2007 at 13:30 #877488Anonym anvandareMemberHemmatränaren wrote:Spelar ingen roll vad ni säger att ni ”vet” eller läst eller studier visar etc etc etc… Jag vet vad jag märkt, sett, känt osv osv. Star ger bäst av alla de märken jag provat (har provat i princip alla märken).Hur har du märkt, sett, och känt att Star Nutritions vasslepulver ger bäst effekt?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.