Home › Forums › Kosttillskott › whey 80 styrketräning när ska man ta före eller efter?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 november, 2010 at 16:11 #63144Anonym anvandareMember2 november, 2010 at 16:11 #415243Anonym anvandareMember
Tjena jag har precis registrerat mig här på forumet och är väldigt glad att jag gjorde fint forum. nu till mina fråga eller snarare mina frågor. Jag har kört på nu i 2 månader bara styrka 4 gånger i veckan samt sittupps innan jag går och lägger mig varje kväll. Så jag köpte whey 80 och ska börja köra på det nu ska man ta det före eller efter ? eller både före och efter?. jag frågade grossisten dom sa att det är svårt o få i sig den mängd protin i vanlig mat som du behöver när du tränar så jag undrar har jag köpt ett bra protin ? och ska jag ta det före eller efter?. när ni svarar så vill jag att ni ska tänka på att jag är 16 år och precis börjat träna men jag har läst på en del så jag kan lite. gärna seriösa svar behöver verkligen veta8)
2 november, 2010 at 16:13 #415244Anonym anvandareMemberKör 30 min till 1 timme innan och direkt efter träningen
Cirka 1 deciliter/shake, då borde det gå åt cirka 3 kilo/månad.. blir inte allt för dyrt heller.
2 november, 2010 at 16:17 #415245Anonym anvandareMemberInnan träningen. 1 timma innan om du ska ta någon pwo (pre workout) innan passet. Och sen direkt efter passet tar du en shake.
8 november, 2010 at 13:12 #415246Anonym anvandareMemberjag frågade grossisten dom sa att det är svårt o få i sig den mängd protin i vanlig mat som du behöver när du tränar så jag undrar har jag köpt ett bra protin ?
Det går inte att generalisera så..
Man kommer väldigt, väldigt långt med vanlig och bra mat. (Husmanskost)Speciellt när man är 16 år.
Det är träningen i sig som är det primära hur du lyckas.Därmed inte sagt att proteinpulver är dåligt…långt ifrån!
Proteinpulver skall ses som ett kompliment och en försäkran om att man får i sig tillräckligt med protein.
Proteintpulver tar man bäst 15-30 minuter innan träning beroende på hur snabbt protein du använder – för att få aminosyror ut i blodet vid träning.
Ät sedan bra med mat en timme efter så räcker det gott och väl om du äter okej resten av dagen. Tränar du extremt ofta och hårt kan det bli aktuellt med fler kosttillskott i form av proteinpulver, kolhydrater och kanske kreatin.OBS! Tänk på att du bara är 16 år!
Omega 3 däremot kan du börja att äta redan nu och tills du dör…
Världens billigaste livförsäkring :emo-thumb8 november, 2010 at 18:43 #415247Anonym anvandareMemberKanske rent av dags att beställa sitt livs omega3 köp direkt, 90 000kr för 75år skämt osido, skulle gått ut redan efter 2 år
8 november, 2010 at 20:36 #415248Anonym anvandareMemberMathias Dahlgren wrote:Proteinpulver skall ses som ett kompliment och en försäkran om att man får i sig tillräckligt med protein.
Proteintpulver tar man bäst 15-30 minuter innan träning beroende på hur snabbt protein du använder – för att få aminosyror ut i blodet vid träning.
Ät sedan bra med mat en timme efter så räcker det gott och väl om du äter okej resten av dagen.Är det inte mer fördelaktigt, om man nu måste välja…att få i sig proteinet efter träningen snarare än före. och sen mat precis som du skriver Mathias…
8 november, 2010 at 20:52 #415249Anonym anvandareMemberSkulle nästan behövas en sticky på Proteinpulver, vad är det och hur använder man det
9 november, 2010 at 11:24 #415250Anonym anvandareMemberAtt säga om du skall ta det före eller beror helt på hur din övriga kost ser ut, äter du ordentligt innan så finns det antagligen ingen ytterligare fördel att ta ännu mer protein.
Generellt så finns det inget belägg för att de skulle vara bättre före eller efter. Proteinets effekt på proteinsyntesen beroende på om man intar det pre eller post WO skiljer sig åt på individnivå. Har du inte ätit något på en bra tag skulle jag ta proteindrinken innnan och sedan äter du ju ordentlig mat efteråt
9 november, 2010 at 11:52 #415251Anonym anvandareMemberJag skulle råda dig att ta efter, kroppen är i större behov av proteiner då så musklerna snabbare kan återhämta sig
En proteindrink räcker, sen kan du vänta nån timme med att äta om du vill det.Kom ihåg, det är ett tillskott, inget som ska ersätta din vanliga kost!
Har själv använt Whey-80 & 100,
blanda gärna med mjölk, ställ in den i kylen, väldigt gott med en kall proteindrink efter passet12 januari, 2011 at 21:45 #415252Anonym anvandareMemberNär vi ändå är inne på whey ämnet! (hitta inget som passar min fråga bättre än här)
Går man upp i vikt om man använder Whey 80? det är väll kolhydrater i det.. måste man träna ännuhårdare bara för att bli av med allt sen eller lägger det sig inte alls på vikten?
12 januari, 2011 at 22:48 #415253Anonym anvandareMemberMan går aldrig upp i vikt av ett enskilt livsmedel, utan av ett kaloriöverskott totalt sett. Kaloritintag minus kaloriförbrukning. Är intaget större än förbrukningen går man upp i vikt. Allt kalorigivande man äter och dricker hamnar under intag, och proteinpulver är ingen skillnad jämfört med något annat i det avseendet. Men man kan aldrig peka på en viss produkt eller ett visst livsmedel och säga ”just det där gick jag upp i vikt av”.
13 januari, 2011 at 11:45 #415254Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Man går aldrig upp i vikt av ett enskilt livsmedel, utan av ett kaloriöverskott totalt sett. Kaloritintag minus kaloriförbrukning. Är intaget större än förbrukningen går man upp i vikt. Allt kalorigivande man äter och dricker hamnar under intag, och proteinpulver är ingen skillnad jämfört med något annat i det avseendet. Men man kan aldrig peka på en viss produkt eller ett visst livsmedel och säga ”just det där gick jag upp i vikt av”.Redan en klassiker :up:
13 januari, 2011 at 16:37 #415255Anonym anvandareMemberdet gav mig svar på min fråga.. men jag vet redan dettg om intaget måste vara mindre än det man förbränner för att tappa vikt..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.