Bra mellanmål?

Home Forums Matlagning och Recept Bra mellanmål?

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #50204
    #120678

    hej!

    Någon som har bra tips på mellanmål?
    Går heldagar i skolan och har med min min lunch, men skulle vilja ta med mig 1-2 bra mellanmål också.
    Ett bra mellanmål ska väl innehålla protein och kolhydrater?
    Känns lite trist att bara äta mackor med pålägg eller en burk kesella =/

    Kom gärna med många fina tips på bra byggar-mellanmål :emo-thumb

    MVH/Nezza

    #120679

    Sök

    #120680

    kokt ägg. Bara att stoppa in i käften….:D
    why not några sushibitar?
    en burk makrillfile funkar ju alltid. (kanske inte uppskattas av resten av klassen ifall man sitter i klassrummet. Lukten är inte så tilltalande….!).

    #120681

    kokt ägg. Bara att stoppa in i käften….:D
    why not några sushibitar?
    en burk makrillfile funkar ju alltid. (kanske inte uppskattas av resten av klassen ifall man sitter i klassrummet. Lukten är inte så tilltalande….!).

    #120682

    Mixa en tonfiskburk i vatten med ett ägg och en halv banan. Häll i allt i en flaska och ta med vart du vill. Bara att dricka upp när det är dags för mellanmål. Det kanske inte är så gott, men det är bra byggarmål. Jag drack minst en sådan om dagen en deffperiod förut:o;):cry:

    #120683

    kvarg är ju skitnice varför funkar inte det? :)
    Själv brukar jag göra lite torsk eller kycklingfiléer och bara lägga i en matlåda.
    Om du ska ha 2 mål kan du ju bara ta en banan ena målet också, om det är kolhydrater du vill åt. Gillar du avokado? Testa det, men ät inte bara avokado. Käka nånting med lite mer protte till. Dricker du inte shakes i skolan så kan du ju börja med 1 shake också.

    Om du är borta 5-6 timmar så kan du ju satsa på 2 mål, kanske 25-30g protein per mål.
    Det är inte så svårt att sätta ihop.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.