Deff-bakelser? Finns dem :P

Home Forums Matlagning och Recept Deff-bakelser? Finns dem :P

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #55995
    #245326

    Jaha, tänkte öppna en tråd där alla som kan bra recept på fettfria och/eller framför allt kalorisnåla bakelser kan göra sina röster hörda! :emo-thumb

    Jag har googlat och letat lite över nätet men lyckas inte hitta något attraktivt :D tänkte att de stora grabbarna (biffarna) eller andra för den delen, kanske har tips och råd på detta område :P

    Alla recept är välkomna! Skynda på nu, sötsuget är nära att sänka mig !!!!

    #245327

    Kolla min nya dietmatdagbok, även om det inte är så mycket bakelser kanske finns det annat som t.ex. proteinpannkakor o annan jävligt god deffmat :)
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=165085]

    #245328

    Får bli så länge :)

    Hoppas nån kommer med bra recept!

    #245329

    Har inga på lager, men nu har du gett mig idéer:D

    #245330

    Ingen bakelse men en god dessert med okej värde.

    60g BS Casein choklate almond
    300g mjölk
    60g milda visp 20%
    Äkta vaniljpulver (annars vaniljstång i värsta fall essens)
    2 marshmallows

    Vispa mjölk och protein till pudding, vispa grädden löst och vispa i vaniljen, vänd ner grädden lite slarvigt i puddingen. Avsluta med att klippa marshmallowsen i små bitar och peta ner i smeten. In i frysen minst 20min. Sjukt gott jag lovar.

    #245331

    Det finns någon sån tråd på Kolozzeum vet jag. Generellt kan man säga att alla dessa dietbakelser innehåller:

    Proteinpulver i random smak
    Fibrex
    Stevia
    Äggvita
    Div nötter

    Dessa ingredienser ser du i vart och varannat bakverk med lågt kaloriinnehåll och högt proteininnehåll.

    #245332

    Att verkligen försöka sig på en bakelse som är ”nyttig” förstår jag faktiskt inte. De flesta recept man ser på tex kolo ser ut och lär även smaka skit. Varför inte äta en god biff med lite sås och kanske en bit riktig kaka till efterätt på lördagen och sen köra på hårt igen istället för att experimentera fram halväckliga och halvnyttiga bakverk osv?

    #245333
    Gober wrote:
    Att verkligen försöka sig på en bakelse som är ”nyttig” förstår jag faktiskt inte. De flesta recept man ser på tex kolo ser ut och lär även smaka skit. Varför inte äta en god biff med lite sås och kanske en bit riktig kaka till efterätt på lördagen och sen köra på hårt igen istället för att experimentera fram halväckliga och halvnyttiga bakverk osv?

    Jag är helt med på din sida där!

    Men kan på samma vis förstå att vissa vill försöka mätta sina cravings utan att kalorierna skenar iväg.
    Dock har du plats för en prinsessbakelse i vilken välplanerad diet som helst. Är du kille runt 80kg och närmar dig tävlingsvikt och därmed ligger så lågt som 1500kcal så kan bakelsen utgöra 500kcal utan problem. Sen har du 1000kcal kvar den dagen som du kan investera klokt och ändå få ett proteinintag upp mot 200gr (2,5gr/kg kv) och känna dig mätt hela dagen.

    Som sagt, allt beror på hur väl man planerar sin diet :emo-thumb

    #245334

    Kolla in det här ca 57 recept som du söker efter
    [http://www.youtube.com/playlist?list=PL539EB8C779A60AA4&feature=plcp]

    #245335

    Ghettobird: Härligt! Dela gärna med dig om du kommer fram till nått gott :D

    Gober: Tack för tipset, ska definitivt testa! Någon aning om kalorinivån på den :P

    Tommy Ivarsson: Helt rätt, vill bara mätta mina cravings utan att det skenar iväg. Bara det liknar en bakelse och är åtminstone lite söt så funkar det för mig :) Har lite svårt med att trycka i mig ”riktiga” bakelser, som (princesstårta) även om man skulle kunna planera dieten, så känns det bara som om jag fuskar… då kör jag hellre nån nyttig variant :D

    Benedicto: Klockrent! Tack för den, blir till att handla ingredienser meddetsamma :D Det mesta såg sjukt gott ut där!

    #245336
    dk22da wrote:
    Gober: Tack för tipset, ska definitivt testa! Någon aning om kalorinivån på den :P

    kcal: 512
    Protein: 58g
    kolhydrat: 33g
    Fett: 15g

    :up:

    #245337
    Henrik Benedicto wrote:
    Kolla in det här ca 57 recept som du söker efter
    [http://www.youtube.com/playlist?list=PL539EB8C779A60AA4&feature=plcp]

    Peanut butter cups lät faktiskt skitgott.
    60 gram protein , bara 500 kcal på två stycken är perfekt för fredagkväll :)

    Inte direkt någon skitsvår inköpslista heller:

    Proteinpulver
    Kakao
    Sötningsmedel
    Jordnötssmör
    (vatten)

    :)

    #245338

    Tack Gober !

    Indec: Jaa, la märke till den, blir till och testa till helgen :D

    PS. Testade ”Healthy brownies” receptet med svarta bönor… mindre lyckat haha! Blev inte alls god, om någon får den att smaka gott, tipsa gärna!

    #245339
    dk22da wrote:
    Tack Gober !

    Indec: Jaa, la märke till den, blir till och testa till helgen :D

    PS. Testade ”Healthy brownies” receptet med svarta bönor… mindre lyckat haha! Blev inte alls god, om någon får den att smaka gott, tipsa gärna!

    Jag ska också testa den.
    Jag har lyckats få importören av truvia att skicka mig några påsar men tills dess blir det Stevia och jordnötssmör.

    Blir det bra, kan min frukost bestå av några såna för att varva kvarget!

    HEHEHEHE!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.