Matlådor för hela veckan (Styrketräning)

Home Forums Matlagning och Recept Matlådor för hela veckan (Styrketräning)

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #105060
    #1081359

    Som alltid är en söndag för mig en allmänt seg dag då jag faktiskt aldrig gör något vettigt. Därför tänkte jag nyttja tiden åt att laga matlådor för hela veckan så man slipper stå i köket efter att ha kommit hem från gymmet. Blir ungefär 10 matlådor som jag hade tänkt göra idag, kycklingfiléer, nötfärs och grönsaker står på matschemat. Nu undrar jag av era egna erfarenheter hur ni gör detta ”matlagningsmaraton” simpelt och lätt för er själva. Det jag syftar på är givetvis är hur man kan göra det snabbt och mer effektivt så man slipper stå i flera timmar med maten. Dela gärna med er av hur ni gör era matlådor för eran träningsvecka och om ni har några tips och trix!

    #1081389

    Storkok på riset där jag har vägt det rått för att se hur många portioner jag skall ha. Väger det sedan igen kokt, delar den nya siffran på antal portioner och väger upp det varje låda för sig.

    Kycklingen låter jag tina sedan in med 2 plåtar i ugnen ca 24min.

    Grönsakerna tinar jag och sedan lassar i respektive matlåda.

    Under tiden maten tillagas lirar jag Call Of Duty ;)

    #1081569

    Jag gör same på söndagar!!! har så gjort i flera år.

    Lagar pannbiffar å potatisgratäng å sås, som jag sedan sätter in i stora lådor. stora sådana plast lådor som tål Micro.
    Brukar bli en 10-15 st. räcker ofta 2 veckor. sedan nästa söndag en annan rätt osv…..
    Sedan varvas det med lunch (dagens rätt) rätt ofta då.

    Med vänlig hälsning/

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.