Proteinpannkakor på Proteinpulver

Home Forums Matlagning och Recept Proteinpannkakor på Proteinpulver

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #49990
    #120313

    Tjenare! Vet att många kommer tycka jag är helt dum i huvudet nu men, har faktiskt letat som fasiken efter ett recept men hittar inget bra, hittar bara prottepannkakor med sojamjöl!

    Iallafall, någon som kan nått bra recept på proteinpannkakor?
    Har både vassle och kassein proteinpulver så går bra med båda, har även keso om man måste ha det! TACK på förhand!

    #120314

    youtube…….finns en hel del recept på det du söker

    #120315

    Amerikanska pannkakor:
    100 g mjöl, 20 g kasein, bakpulver, 1 ägg, 2 vitor, typ 30 g äppelmos + lättmjölk till lagom konsistens.

    Hett tips: Ha absolut inte keso i pannkakorna. Om du vill ha mer protein rekommenderar jag att ta det vid sidan om istället för att förstöra pannkakorna.

    #120316

    har för mig att man fick ett recept på proteinpannkakor från gymgrossisten förra året, då användes dinkelmjöl proteinpullver ägg salt mjölk och färska bär istället för sylt!

    #120317

    Jag har fixat ett perfekt recept…
    Har käkat pankakor i över trettio dagar i sträck och filat på receptet som är helt utan tillsatta kolhydrater som mjöl mm…
    Skall lägg ut det senare på mmsports forum..
    Försöker hinna med det till helgen..

    #120318
    Sushipain wrote:
    Tjenare! Vet att många kommer tycka jag är helt dum i huvudet nu men, har faktiskt letat som fasiken efter ett recept men hittar inget bra, hittar bara prottepannkakor med sojamjöl!

    Iallafall, någon som kan nått bra recept på proteinpannkakor?
    Har både vassle och kassein proteinpulver så går bra med båda, har även keso om man måste ha det! TACK på förhand!

    [http://frejalindberg.blogg.se/2012/january/favorit-i-repris-proteinpannkaka.html#comment]

    Jag läser knappt några bloggar, och var verkligen inte på jakt efter ett sånt recept utan allt bara blev en slump. Sen att jag hade en påse med 100% whey gammaldags vanilj stående sen ett par månader tillbaka så kände jag mig tvingad till att testa.

    Tycker helt klart att det var över förväntan och med tanke på makros under diet så ännu mer klockrent.

    #120319

    I januarinumret av Body finns Andreaz Engströms recept på proteinpannkakor.

    Annars finns det några på Team Body Science

    [http://www.bodyscience.se/recept/pannkaka/]

    #120320

    Vet ej om det räknas som proteinpannkakor i er mening men de är i alla fall proteinrikare än vanliga pannkakor..


    Ingredienser: 11st Pannkakor (1dl smet/pannkaka)
    6dl – laktosfri lättmjölk
    4st – Ägg (hela)
    2dl – Vetemjöl
    1,5dl – ”Sloowprotein Vanilj” från Fairing (55 g)
    25g – Milda margarin (flytande eller smält)
    1 tsk – Salt

    Börja med att vispa äggen med hälften av mjölken. Rör ner övriga ingredienser utom mjölken i smeten. Vispa till en klumpfri smet. Blanda i resten av mjölken och rör om lite lagom. Stek i teflonpanna (eller med smör i en vanlig stekpanna)

    ~Näringsvärden (per pannkaka):
    Kcal: 1303 (118)
    Prot: 108g (9.8g)
    Kolh: 105g (9,6g)
    Fett: 50g (4,5g)


    #120321
    fabflippintastic wrote:
    I januarinumret av Body finns Andreaz Engströms recept på proteinpannkakor.

    Annars finns det några på Team Body Science

    [http://www.bodyscience.se/recept/pannkaka/]

    Måste testa det där. Förstår dock inte hur det lyckas bli smet, känns som de flesta sakerna har ordentlig konsistens? :P

    #120322

    kör detta recept,och kör dom i våffeljärnet,dom smakar underbart

    4 äggvitor 2 gulor
    2,5dl lätt kesella
    5 matskedar havregryn
    1 dl Kaseinprotein vaniljsmak
    2 teskedar vaniljsocker
    1 tesked bakpulver
    2 nypor salt
    1 matsked kanel

    innehållet blev med min halvdåliga matte
    per våffla.
    kcal-145
    protein-13 g
    fett-7 g
    kolhydrater-10 g

    vispar ihop allt till en tjock och fin deg sedan bara börja våffla:-)

    #120323

    Ett sätt att öka proteinet och sänka kolhydrater är att ta ett vanligt recept och byta 2/3 av mjölet till kikärtsmjöl (tyvärr svårt att få tag i), då smakar det mat – och det kan ju vara bra att bjuda på. Detta är det jag alltid gör som pannkakssmet. 1/3 måste fortfarande vara vetemjöl för konsistensen.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.