- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 juni, 2009 at 00:47 #63042Anonym anvandareMember25 juni, 2009 at 00:47 #414695Anonym anvandareMember
Första gången jag hörde talas om fenomenet var för ett par veckor sedan,
under en fikarast. Kollegan berättade att han fått veta att hans kamrat
sedan barnsben alltid – och utan undantag – kokat sina ägg med en sked.Ja, att han alltså har haft ägg och en sked i det kokande vattnet.
Det hela har tydligen haft sitt ursprung i intruktionen ”lägg ned äggen i
vattnet med en sked”. Sagt och gjort. I åkte äggen. Och i åkte även
skeden.Tänkt bara tanken. Att det någonstans i vårt avlånga land just nu står en
människa framför sin kastrull och lägger ned sina ägg och sin lilla sked i
vattnet. Det är en kittlande tanke.Någon mer än jag måste ha hört talas om detta.
Kollegans kamrat förklarade förresten alltsammans med att han trodde att
skeden på något sätt skulle göra att äggskalen inte sprack i det kokande
vattnet. Att skeden påverkade någon kemisk process. Snubben ska i övrigt
vara ganska bright med sunda åsikter och en Jeopardy-kompatibel
allmänbildningsnivå.25 juni, 2009 at 00:55 #414696Anonym anvandareMemberHaha! Jag lägger ner mina ägg med en sked för att dom inte ska springa, men inte fan har jag kvar skeden.
25 juni, 2009 at 01:02 #414697Anonym anvandareMembertobias borg wrote:haha! Jag lägger ner mina ägg med en sked för att dom inte ska springa…Haha, förlåt. Billigt, men kul.
25 juni, 2009 at 01:06 #414698Anonym anvandareMemberVänta nu… Ska man släppa skeden när ägget kokar?
25 juni, 2009 at 01:25 #414699Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Haha, förlåt. Billigt, men kul.Haha.
25 juni, 2009 at 02:08 #414700Anonym anvandareMemberWell.. Jag har en kompis som alltid envisades med att dra med sig en frysväska size XXL till varenda jäkla festival han åkte på, för ölen då. Sen när jag frågade varför han inte hade kylklampar så visste han inte var det var. Han trodde att det blev kallt per automatik därinne i plastbunken.
Fler sådana här historier!
25 juni, 2009 at 02:23 #414701Anonym anvandareMemberjag vet att det egentligen är er själva ni pratar om, så jag ska vara den första att prata i första person, alltså vara ärlig…
jag trodde förut att det gick åt mer el när man tände och släckte lampor än att bara låta lampan vara på, min tanke var att själva tändningen gick åt jätte mycket som när man startar en bil…. så jag släckte aldrig lampor och blev sur när familjemedlemmar släckte de för att spara el…
25 juni, 2009 at 05:17 #414702Anonym anvandareMemberJag var hundraprocentigt övertygad om att man måste skrapa fram engångskoderna från banken från höger till vänster, uppifrån och ned, för att kortet inte skulle bli ogiltigt.
Det gick ju bra med en oanvänd kod från varsomhelt på kodplattan upptäckte jag efter ett par år…
25 juni, 2009 at 09:07 #414703Anonym anvandareMembernär jag var lite så trodde jag att kossor var honor och hästar vara hanar
likadant gälde att katter var honor och hundar var hanaratt det fanns katthonor och katthanar begrep jag inte förrän mamma o pappa förklarade det
en helt ny värld öppnade sig
25 juni, 2009 at 11:30 #414704Anonym anvandareMemberAtt slänga ner en sked i kastrullen när man kokar ägg hjälper inget………vissa människor, *suck*!
25 juni, 2009 at 12:02 #414705Anonym anvandareMemberMin första teori om hur barnafödsel och fortplantning gick till var när jag var 3 år gammal. Då var jag 200% på att tjejerna hade en magisk knapp någonstans i ”springan”. Eftersom att jag inte undersökt saken närmare vid den åldern utan bara skymtat de andra barnen kubba runt nakna i sandlådan så visste jag inte exakt vart knappen satt, men den fanns där. Det var det inget snack om.
Den här magiska knappen var man tvungen att trycka på med snoppen, annars gick det inte. Den visste skillnaden på det, vilket också förklarade varför ingen födde barn hej vilt när de satt ner liknande. Och när man tryckte på knappen så skulle ett stort hål i magen öppna sig, och där inne fick man då välja vilket barn man ville ta med sig ut i världen. För alla tjejer hade alla barn i sig redan.
Det här var även min förklaring på varför det fanns svarta människor i Sverige, att någon hade plockat fel barn av misstag och sedan inte fått ångra sig. För annars fanns det ingen vettig orsak till varför de skulle ha tagit sig hit från Afrika.
Mina dagisfröknar sa alltid att jag var en speciell liten pojke, jag tyckte inte om orättvisor och fisk, och ville inte bli störd när jag funderade för då blev jag ledsen och gick hem.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.