Äventyr på G

Home Forums Repan Äventyr på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Gör denna tråden mest för att jag vill ha lite inspiration från er andra med liknande upplevelser.. Eller ja, alla som har en åsikt!

Så här är det: Jag blev vräkt häromdagen på grund av utebliven hyra (på grund av min arbetslöshet..), dock inte så farligt som det låter.

I samma veva har jag nu sagt upp alla abbonnemang och gymkort(:o), plus att mina vänner nu emigrerat mot roligare städer. Ja, nästan alla faktiskt.

Jag trodde jag satt i skiten, men så hux flux fick jag hyra ett billigt rum hos en snubbe, och inte nog med det så ville min bror köpa ut mig ur vår sommarstuga, vilket också kommer ske.

Jag kommer då vara helt fri från alla band i den här staden, arbetslös, halvt bostadslös, men med en ganska så ansenlig mängd pengar. Så vad göra?

Ser det som en jättechans! Har aldrig mått bättre! Dock vet jag inte vad jag ska göra! Thailand ett år? Meningen är ju att jag ska ut o resa o fotografera lite, bli lite världsvan!

Vad tycker ni? Vad skulle NI gjort i min sits? Tågluffa?

Den diskussionen kräver att du bjuder hela modsgänget på öl för den första hälften av dina pengar. Garanterat goda råd till en billig peng!

Janpeter Sangborn wrote:
    Den diskussionen kräver att du bjuder hela modsgänget på öl för den första hälften av dina pengar. Garanterat goda råd till en billig peng!

I’ll drink to that:drinks:

Voldemaahr wrote:
    Gör denna tråden mest för att jag vill ha lite inspiration från er andra med liknande upplevelser.. Eller ja, alla som har en åsikt!

Så här är det: Jag blev vräkt häromdagen på grund av utebliven hyra (på grund av min arbetslöshet..), dock inte så farligt som det låter.

I samma veva har jag nu sagt upp alla abbonnemang och gymkort(:o), plus att mina vänner nu emigrerat mot roligare städer. Ja, nästan alla faktiskt.

Jag trodde jag satt i skiten, men så hux flux fick jag hyra ett billigt rum hos en snubbe, och inte nog med det så ville min bror köpa ut mig ur vår sommarstuga, vilket också kommer ske.

Jag kommer då vara helt fri från alla band i den här staden, arbetslös, halvt bostadslös, men med en ganska så ansenlig mängd pengar. Så vad göra?

Ser det som en jättechans! Har aldrig mått bättre! Dock vet jag inte vad jag ska göra! Thailand ett år? Meningen är ju att jag ska ut o resa o fotografera lite, bli lite världsvan!

Vad tycker ni? Vad skulle NI gjort i min sits? Tågluffa?

Det är är vad jag TYCKER.

Skaffa dig ett jobb.
    Har pengarna som insatts i en lägenhet.
    Sen när du fixat de, kan du ut och resa.
    Men ett år? Har inte du hund?

StorPatrik wrote:
    Det är är vad jag TYCKER.

Skaffa dig ett jobb.
    Har pengarna som insatts i en lägenhet.
    Sen när du fixat de, kan du ut och resa.
    Men ett år? Har inte du hund?

Jo, det är ju det vettigaste faktiskt. Tanken slog mig givetvis också, då är det ju bara vilken stad som gäller.. Fan, jag är öppen för allt.

Hunden är inget problem, har en farsa som upptäckt fördelarna med långa promenader :up:

Janpeter Sangborn wrote:

Skicka mig lite adminlösen och ge mig rubriken ”special v.i.p” så kan vi diskutera saken över en proteindrink:D

Se till att du inte lämnar några obetalda skulder. Att ha kronofogden i arselet är inte roligt. Sen blir man i stort sätt svartlistad när man har obetalda hyror mm. Alltså omöjligt att hyra lägenhet, skaffa abonnemang ,kredit mm.

Vad du gör sen är svårt att ge dig tips om. Visst kanske det mest vettiga är att göra som storpatrik säger men varför alltid göra det vettigaste.

Låser du dig med en lägenhet och arbete blir det genast besvärligare om du tänkt ut och resa en längre tid. Att ta ledigt från jobbet en längre tid kan vara svårt. Även en insatslägenhet betalar man hyra på, varför betala hyra för något man inte använder. Visst kan man hyra ut i andra hand, men då gäller att det är till en person man kan lita på till 100%.

Vore jag dig skulle jag dra i väg ut och resa så fort jag hade pengarna om jag nu ville ut och resa. I många länder finns en hel del jobb man kan få om man nu vill jobba lite också. Man lever bara en gång och mitt tips är att du gör det du drömmer om. Även om det nu inte är det vettigaste kan det kan ge dig upplevelser för livet. Thailand är billigt att leva i ,speciellt om du väljer att röra dig en bit utanför de värsta turiststråken.

Hur som helst lycka till med vilket du än bestämmer dig för att göra.

GRATTIS!!!! Karma mannen!

RES!
    Skit i allt det som du borde göra & gör det du vill göra. Så länge du bränner pengarna på upplevelser så tror jag du kommer må förj***a bra! & vad skulle annars livet gå ut på?

Ja REEEEES för fan!!!

Hur långt tror du att livet är egentligen?
    Hur många tillfällen som detta kommer du få?

Att Bo i nån skithåla i Sverige och knega in stålar åt nån arbetsgivare kan du göra närsomhelst…..

Vill du få mycket för pengarna åk till Thailand som backpacker ett halvår, lovar du kommer växa som människa mer än om du hade bott i Åkersberga och jobbat på Domus….

Hade jag varit i din sits hade jag tagit pick och pack och flyttat till Australien… Håller själv på att samla tillsammans med min sambo.

Just do it som gudinnan Nike säger…:)

Res, säger jag. Inte för att jag har gjort det, men jag önskar att jag hade. Om du skaffar jobb och bostad nu så kanske det blir flickvän och allt möjligt på kuppen, och då får du aldrig veta hur det hade varit. Det är inte ofta man är helt obunden.

Eller förresten? Är det så pass mycket pengar att det kan bli en bostadsrätt av det hela? Fan, va svårt.

Gratulerar och härligt med en person som kan se det POSITIVA mitt i det ”negativa”.

Om jag vore du skulle jag spara undan pengar till i alla fall topplånet för en lgh, tills när du kommer hem efter resandet. För du behöver inte köpa lgh nu och då kanske få besvär med ev andrahandsuthyrning osv. Så, ”lås” en del av pengarna på ett konto som ENDAST;) får brukas till ev lgh när du väl är hemma igen.

Lycka Till & Lev Livet :up: (med lite sunt förnuft ;) ).

Jag tycker du bör tänka lite också på din framtid. Det första du gör med pengarna är betala ALLA dina bills så du slipper extra kostnader för inkasso och fogden. Kolla att du ligger bra till på skatte kontot för att unvika skit senare( om du nu ska ut och resa)

Resa är alltid kul , men vad händer när du kommer tillbaka? Då är du bostadslös och arbetslös. Ibland tar det tid att hitta jobb. Vad vill du helst jobba med ? Kanke är det värt att satsa på något som kommer ge dig ett bra jobb. Resa kan man alltid göra, man har ju semester och kan ta tjänsteledigt om man vill . Kolla lite och fundera och gör det som är bäst för dig.

Lycka till nu

Åh, tack alla.. ;)

Jag står i valet o kvalet mellan att göra en vettig sak (jobb + lägenhet, trygghetspaketet) och en icke så vettig (Skita i allt o dra). Så jag gör ett mellanting och det visade sig vara det vettigaste (hoppas jag).

Dvs, fixa alla bills först, det är ju absolut en självklarhet. No doubt about it. Jobb väntar jag med, som sagt.. Jag vill inte ha nånting som binder mig, känns så skönt att för en gångs skull bara kunna ta ryggsäcken och gå!

Så jag tror att jag börjar med Thailand! Känns inte som att man behöver planera så mycket mer va? :yahoo:

Jag vill inte ha nånting som binder mig, känns så skönt att för en gångs skull bara kunna ta ryggsäcken och gå!

Så jag tror att jag börjar med Thailand! Känns inte som att man behöver planera så mycket mer va? :yahoo:[/QUOTE]

:kicking: :worship:
    Du får göra en tråd & rapportera hur det går, är grymt avundsjuk!
    Ska försöka klippa lite band… nog mer ta fram skärbrännaren & börja kapa kedjorna som håller fast mig så kanske jag också kommer iväg om några 100år.

Rock on!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.