Belysning bakom TV

Home Forums Repan Belysning bakom TV

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Imorgon tänkte jag smälla upp TVn på väggen och tänkte förstärka denna effekt med LED Stripes eller något liknande. Är helt grön på denna område och hittar inte så mycket då jag kollar runt på det olika butiker som borde ha dessa (Classe, Kjell o Co, Ikea osv). Jag hittar korta ledlister i olika färger men då dessa bara är 25-30cm behöver jag en hel uppsjö för att täcka av min 50″.

Vilken färg tror ni blir snyggast? Ska man köra med varmvit, kallvit, blå, röd? Känns som om att om man tar någon annan färg en vanligt glödljus så kommer det bli irriterande att titta på. Hittade en på IKEA där man kunde välja 7st olika färger men där var problemet återigen att det bara var 4x30cm.

Hur har ni? Hur skulle ni göra? Bilder och tips uppskattas! Helst så undviker jag att beställa från nätet då jag vill få detta fixat imorgon då jag det är festligheter på gång på juldagen. Orkar inte vänta på grejjorna då väggfästet och allt åker upp imorgon!

:)

Vi har här hemma en 52″ med 4st rör runt om på 30-40cm.två uppe å en på varje sida. tycker att det inte krävs så mycket mera.

vad gäller färgen så tycker jag att ljus blått är bäst. upplever bilden som klarare och större med det på. (vi kan även byta mellan alla olika möjliga färger. så det finns sånna med)

så här ser det ut. :)

macken wrote:
    Vi har här hemma en 52″ med 4st rör runt om på 30-40cm.två uppe å en på varje sida. tycker att det inte krävs så mycket mera.

vad gäller färgen så tycker jag att ljus blått är bäst. upplever bilden som klarare och större med det på. (vi kan även byta mellan alla olika möjliga färger. så det finns sånna med)

Naaajjs:P

Gustaf Lindberg wrote:
    Vilken färg tror ni blir snyggast?

Beror nog på hur resten av rummet ser ut. Vilken färg har väggen, t ex?

macken wrote:

Det där blev RIKTIGT snyggt! Var väldigt skeptisk till att sätta så små lister runt en så stor tv men det där såg fantastiskt bra ut. Jag får se om jag ev. byter ut min 2m ledstripeslinga som jag köpte igår.

Väggen är förövrigt vit/grå. Tv möblerna och högtalarna är små svarta.

Tack för bilden!

Blå färg ger en ”falsk” känsla av kontrast, därför apparaterna ofta är inställda så i butiken. Röd går helt bort ovsett smak i min värld, grön likaså. Har du en ljus vägg och en kalibrerad tv så kör en varm vit/gul färg.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.