Bra personvåg

Home Forums Repan Bra personvåg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Känner ni till någon bra personvåg som beräknar ens muskelmassa, vätska och fettmassa? Min våg är ungefär 17år gammal och inget och ha längre.

Gärna från en butik i Stockholm till ett bra pris.

Tomaste tråden jag sett på länge

Såg att gg hade någon våg för ~730kr. du kan ju själv gå in och kolla =)

Verför stanna på dessa krav? En våg som beräknar IQ och ställer dagliga horoskop är väl ett minimum :emo-thumb

Skämt åsido, så räcker det nog med bra precision på vikten, resten är väl ända bara på skoj och inget att betala extra för.

läst lite i trådarna om personvågar och såg att Beuer GS27 vunnit något test. Men sen när jag kollade recentionerna på den i en nätbutik så var de inte så positivt, olika resultat vid vägning av 10kg gång på gång..
    Någon som vet någon hyfsat billigt våg som verkligen fungerar. Den skall visa rätt vikt varje gång, kräver inte mer!

zeke wrote:
    läst lite i trådarna om personvågar och såg att Beuer GS27 vunnit något test. Men sen när jag kollade recentionerna på den i en nätbutik så var de inte så positivt, olika resultat vid vägning av 10kg gång på gång..
    Någon som vet någon hyfsat billigt våg som verkligen fungerar. Den skall visa rätt vikt varje gång, kräver inte mer!

Tror att OBH Nordica har rätt hyggliga personvågar, samt helt okej priser (från ca 250;- och uppåt). Beuer har jag en hemma och det enda den bidrar med är ett visst underhållningsvärde när det diffar upp till 2kg vid vägning av viktplatta á la 10kg=) Med andra ord, en skitvåg utan dess like. Vad gäller personvågar som räknar ut fettprocent och liknande genom impedans är mitt förtroende ganska lågt, även där brukar man kunna se väldiga fluktuationer trots exakt lika förutsättningar (testat med ”vägning” med 5 minuters mellanrum och fick två ordentligt olika resultat). Dock har jag bara erfarenhet av Beuers vågar här med, kan säkert finnas bättre (men antagligen ändå inte bra) personvågar som utför diverse mätningar. Skaffa en vanlig våg och en caliper (alternativt få hjälp av ett proffs med calipermätningarna, då det kan vara svårt att göra själv).

zeke wrote:

Min Beuer GS27 fungerar klockrent, samma resultat vid vägning av samma vikt om och om igen.

Albin wrote:
    Min Beuer GS27 fungerar klockrent, samma resultat vid vägning av samma vikt om och om igen.

ok men känns inte som ett säkert kort då många upplever motsatsen.. fan de kan väll inte vara för mkt begärt att en våg skall väga rätt? ska man ju inte ens behöva fundera över

zeke wrote:
    ok men känns inte som ett säkert kort då många upplever motsatsen.. fan de kan väll inte vara för mkt begärt att en våg skall väga rätt? ska man ju inte ens behöva fundera över

Väldigt få¨som gör tyvärr…

Albin wrote:

Haha jag läste detta som ”Vafan, går inte karln upp eller ner i vikt alls?!” :D

Detta är den coolaste vågen ever: [http://www.callesiren.se/p/my-weight.html]
    Den väger dig, mäter kroppsfett och muskelmassa (jag vet att det inte stämmer, BIA-mätning) och publicerar det på twitter och din blogg :)

// Calle

nej jag tror inte att de som mäter sånt där stämmer då jag hört från många att resultatet på vågen kan variera väldigt mkt beroende på hur mycket man har druckit. Alltså att fettprocenten ändras brutalt från dag till dag

zeke wrote:
    nej jag tror inte att de som mäter sånt där stämmer då jag hört från många att resultatet på vågen kan variera väldigt mkt beroende på hur mycket man har druckit. Alltså att fettprocenten ändras brutalt från dag till dag

Jag VET att det inte stämmer. Man ska nog se det mer som en kul funktion.

ok men jag tycker inte att det är speciellt kul om den visar fel:P men de hade varit grymt om det fungerat. Någon som vet var jag kan göra enfettmätning i närheten av Borås? vill helst göra med en såndär pool eller bosyscan men de kanske inte finns för privatpersoner?

Ingen som har nått bra tips på personvåg som verkligen fungerar som den ska?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.