Bygga upp immunförsvaret!!!

Home Forums Repan Bygga upp immunförsvaret!!!

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author
    torbjorn wrote:
    Jag har också haft perioder med helt galet mycket förkylningar men efter att jag började käka mivitotal (säkert fett lurad men frisk), tänkte mer på handhygien samt att jag köpte en nässpruta som heter Naseline. Sen jag började med detta har jag inte ens haft känningar på sjukdom som jag kan komma ihåg. Sprutan kan du köpa på apoteket kostar 125kr har jag för mig. Den fungerar som så att man blandar vatten och salt sen sprutar man med hjälp av sprutan upp det i ena näsborren så det rinner ut i den andra. Låter kanske äckligt men jävligt skönt efteråt!

ah jag har sett folk andvända sådana på tv. renar det som fan lr?

torbjorn wrote:
    Jag har också haft perioder med helt galet mycket förkylningar men efter att jag började käka mivitotal (säkert fett lurad men frisk), tänkte mer på handhygien samt att jag köpte en nässpruta som heter Naseline. Sen jag började med detta har jag inte ens haft känningar på sjukdom som jag kan komma ihåg. Sprutan kan du köpa på apoteket kostar 125kr har jag för mig. Den fungerar som så att man blandar vatten och salt sen sprutar man med hjälp av sprutan upp det i ena näsborren så det rinner ut i den andra. Låter kanske äckligt men jävligt skönt efteråt!

Hoppar helt och hållet in i tråden, men bara så du vet så har jag hört att det bildas ett farligt ämne i just mivitotal ( när E211 kommer i kontakt med c-vitamin )
    Läs du lite om det ifall du är intresserad :up:
    [http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d714ff2b9cb46222106357e-varning-for-mivitotal]
    EDIT: Lite kass sida jag fick fram, testa googla på det istället!
    För att hålla sig till tråden , så tycker jag att du borde införskaffa dig handsprit du kan ha i t.ex i fickorna. Då kan du ta lite på gymmet ifall du känner dig ofräsch ;) Tycker det är väldigt praktiskt och bra! :)

Det här med handhygienen är extra aktuellt om man tränar på gym. Dels tar man ju i samma prylar som 1000 andra typer precis har tagit i, och dels blir immunförsvaret kortsiktigt nedsatt av hård ansträngning (dock är det fördelaktigt långsiktigt).

Mitt tips är mao det tråkiga att alltid tvätta händerna direkt efter träning, och inte hålla på att pilla sig i ansiktsregionen under själva passet.

Andreas Guiance wrote:
    Det här med handhygienen är extra aktuellt om man tränar på gym. Dels tar man ju i samma prylar som 1000 andra typer precis har tagit i, och dels blir immunförsvaret kortsiktigt nedsatt av hård ansträngning (dock är det fördelaktigt långsiktigt).

Mitt tips är mao det tråkiga att alltid tvätta händerna direkt efter träning, och inte hålla på att pilla sig i ansiktsregionen under själva passet.

Blir då alltså te o lära sig självkontroll eftersom nävarna åker upp rätt ofta. Kliar det så kliar det ju ;(:ike:

Trasheye wrote:
    lära sig självkontroll

ja det är ju vanor/ovanor som gör att folk slickar sig på fingrarna eller pillar sig i hörntänderna/näsan/ögon.

när jag säger ”du har slickat dig på fingrarna 4 ggr nu när du räknar upp sedlarna som du tänker ge till mig” så blir svaret till 99,9% -”nää, det har jag inte gjort”.

så det är något som reptilhjärnan gör per automatik.

Sammy wrote:
    ja det är ju vanor/ovanor som gör att folk slickar sig på fingrarna eller pillar sig i hörntänderna/näsan/ögon.

när jag säger ”du har slickat dig på fingrarna 4 ggr nu när du räknar upp sedlarna som du tänker ge till mig” så blir svaret till 99,9% -”nää, det har jag inte gjort”.

så det är något som reptilhjärnan gör per automatik.

haha påminner om när jag va liten o råka köra upp en penna i näsan utan att jag visste om det själv. En tjej bara eeew du har en penna i näsan fast jag själv trodde att jag hade den på kinden

Men hur ofta bör Gym osv rengöras med rengöringsmedel o sådant för gymmet jag är på just nu där städas typ bara golvet någon gång ibland o går man till Legcurlsen så ser man en STOR fet jävla fläck där alla har haft sitt huvud o det är inte så jävla taggande o köra ner sitt eget huvud där alltså. Jag är själv en av dom ”friviliga” städarna som är där, kanske ska göra alla en tjänst o rengöra allt oftare?

spegeln framför dipsställningen är sällan en vacker syn. på ”mitt” hardcoregym så är det lätt ett års saliv (och gud vet vad) utfräst på den.

handtvätten efter ett gympass visar på mer smuts i handfatet än när jag sotar pannan hemma.

Trasheye wrote:
    ah jag har sett folk andvända sådana på tv. renar det som fan lr?

Riktigt bra! Massa äckliga snorkusar som rinner ut. Lär ju samlas en del uppe i snoken under en dag så det borde ju inte vara en nackdel i alla fall! Men ska du prova så köp salt utan jod, tydligen kan man utveckla allergi för just jod om man tar det i för stora mängder.

torbjorn wrote:
    Riktigt bra! Massa äckliga snorkusar som rinner ut. Lär ju samlas en del uppe i snoken under en dag så det borde ju inte vara en nackdel i alla fall! Men ska du prova så köp salt utan jod, tydligen kan man utveckla allergi för just jod om man tar det i för stora mängder.

aa för man e ju ofta där o pillar eftersom det fastnar torkade kråkor ibland ;> blir o kolla imorn tack :D

Trasheye wrote:
    aa för man e ju ofta där o pillar eftersom det fastnar torkade kråkor ibland ;> blir o kolla imorn tack :D

Köpte och har provat en sådan nu! I CAN BREATH! haha jävlar va skönt det va, lite obehagligt ibörjan men känns gött o kunna andas:up::up::up:

Grönsaker och frukt, omkring ett halvt kilo per dag, rekommenderas av livsmedelsverket. Fullkornsprodukter skall också vara bra och helt överlägsna siktade produkter, rekommenderas av livsmedelsverket också!

Are Waerland en Svensk hälsofrämjare, skrev om detta redan 1934 i sin bok ”In the cauldron of disease”, översattes till Svenska senare.”I Sjukdomarnas Häxkittel”

Han visste också om vikten av regelbunden motion, samt att hålla igen på socker och salt.

Boken nytrycktes 2008 och finns fortfarande att köpa.

Kan inte annat än att rekommendera ett zinktillskott.

Har haft stora problem med lindrigare förkylningar de senaste 5-10 åren, men som ändå hindrat mig att gå på gymmet periodvis under vinterhalvåret.

Har under den senaste hösten/vintern tagit ett zinktillskott dagligen. Vet inte om det är slumpen, men har i vinter inte behövt stanna hemma ett enda pass pga förkylning/ont i halsen, helt underbart:emo-thumb

Hörde på P3 för någon månad sen, där zinks effekt på immunförsvaret diskuterades.

Zinket skulle tydligen kunna lindra en förkylnings längd om tillskott tages vid förkylningens början. Även stärka immunförsvaret givetvis.

Det bästa du kan göra är att gå och slicka alla leksaker på ett dagis en gång i veckan under ett års tid. Efter det kommer inga bakterier rå på dig.

…. NU sitter jag här igen.. halv sjuk… inge farligt lr jobbigt än men jag är ändå sjuk!!! aboo
    tog det 3 månader efter jag starta tråden kanske ;>

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.