- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Jag vill nämligen studera i USA, Los angeles. Är det någon här inne på forumet som vet om man får CSN lån för kursavgifter, lägenhet etc? Är det någon som har varit med om detta för jag måste verkligen ha lån för att det är ingen i min familj som skulle vilja stå för kostnaderna.
Tacksam för svar!
Ja det får man. Utbildningen måste ju självklart ge rätt till studiemedel. Just hyra får du med 90% säkerhet inte lån till, utan det ingår i lånet. Så tänk på att det är väldigt dyrt att bo i just LA, såvida du inte kommer dela boende med någon, eller hittar en ”skit”lya helt enkelt…
Jaha okey, men vet du ungefär vad en lägenhet kan kosta? Inte för dyr och inte för billig.
Jaaa, beror ju helt på… Vart du vill bo osv. Googla runt på nätet är ett tips.
Min kompis delade en lägenhet med tre andra svenskar när han bodde där, i en lägenhet i Santa monica, den kostade ca 20 000 SEK/mån har jag för mig. Men det finns hyfsat billiga 1or som kanske går på 8-9000 SEK. Men som sagt, beror ju helt o hållet på vart du vill bo, och vilken standard du vill att det ska vara.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY