D-uppsats någon?

Home Forums Repan D-uppsats någon?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Nån här som skrivit en D-uppsats?
    – Hur lång tid tog det, och arbetade du isf med den på heltid?

Jag har min D-uppsats i sociologi kvar, sen är jag klar med min utbildning. Skulle vilja veta hur mkt tid ungefär som kommer att gå åt, så jag vet om jag kan passa in det i mitt schema just nu…E lite smått förvirrad just nu om hur jag ska göra, men givetvis hade det ju varit skönt att ha den överstökad. Samtidigt vill jag ha ett ämne som jag verkligen brinner för.

Hjälp, någon?

Jepp: [http://arc.hhs.se/download.aspx?MediumId=312]

Det tog typ ett år:D Men det var långt ifrån heltid. Som tur var gjorde jag den ihop med en tjej vars briljans kompenserade för min egen lättja;)

Vet inte om det var någon hjälp, men ja.

Jodå, visst var det till hjälp!

Det som verkar ta längst tid för mig är nog valet av ämne, jag får ta mig en rejäl funderare där. :

Tinis wrote:
    Jodå, visst var det till hjälp!

Det som verkar ta längst tid för mig är nog valet av ämne, jag får ta mig en rejäl funderare där. :

Om jag ska ge ett mer konkret råd är det att avgränsa dig så mycket som möjligt. Det största misstaget är alltid om man försöker ta sig an ett för stort ämne – då är det upplagt för fiasko. Ta något väldigt specifikt så brukar det gå bättre:up:

Mitt senaste akademiska bidrag… Vid sidan av ett fulltidsjobb som Gymreskapskrängare….:)
    [http://www.chelonian.org/wp-content/uploads/file/Sommer_etal_2009.pdf]

Ja, ni har ju legat i märker jag! Som jag skrev innan, gäller bara att välja ämnet också :| sen ska jag också komma igång.

Andreas, du har helt rätt gällande avgränsningen, annars blir det inget bra resultat.

Tackar för feedbacken såhär långt!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.