Dåligt humör

Home Forums Repan Dåligt humör

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Jag ”lider” av dåligt humör då och då utan någon speciell anledning. Oftast på kvällar efter jobbet. Jag blir lättirriterad och kan störa mig på allt min flickvän säger och gör. Igår skulle vi t ex. handla lite take-away sushi och sätta oss på stranden och käka och diskutera ett husköp vi planerar och sedan ta ett dopp i havet. Jag hade sett fram emot det under eftermiddagen på jobbet men när vi väl träffades hade jag liksom tappat lusten till allt ihop. Kände mig rastlös och uttråkad och hade ingen lust att prata med någon. När detta händer blir hon alltid väldigt orolig, frågar vad som är fel och kräver en förklaring. Detta i sig leder till att man blir ännu mer irriterad eftersom jag sällan eller aldrig kan svara på detta. Jag är bara ”sur” helt enkelt. Känner ovilja till allt. Vill inte ens diskutera huset som vi båda ser fram emot så mycket. Dagen efter, som idag kan jag inte för mitt liv fatta varför jag var så sur dagen innan.

Jag blir aldrig våldsam, skrikig eller så. Bara sur och småirriterad. Det kan hända när jag har druckit alkohol också. Humöret bara vänder fram emot kvällskvisten och man blir sur.

Någon mer som känner igen sig? Vad kan detta bero på? Jag har mina teorier såsom trötthet, hunger och rastlöshet. Men det är inte alltid det hjälper med mat heller. Känns inte kul att bli på dåligt humör titt som tätt då det stör folk i min omgivning.

Har också sådana perioder. Men jag det är alltid perioder när jag inte mår speciellt bra av någon anledning, som nu när jag jobbar röven av mig på en arbetsplats jag hatar.

Se över ditt liv och vad som får dig att må som du gör och ta sedan tag i det : ), Ibland kanske man inte ens reflekterat ordentligt över sitt liv och hur det ser ut.

Jag har väldigt svårt att tro att man per automatik bara blir småirriterad utan anledning. Nånting är det som triggar dessa humörsvängningar, i 99 fall av 100.

Så gräv på du. Ta tillfället i akt och känn efter extra ordentligt nästa gång du känner dig sur. I vilka sammanhang blir du sur? Stressiga situationer, då du är bland mycket folk, då du känner dig dåligt utvilad eller i ett visst sällskap i ett samtal om ett visst ämne?

När känner du dig väldigt långt ifrån dessa dippar humöret?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.