- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 maj, 2009 at 21:32 #414158Anonym anvandareMember
Yes box. Skriver lite korta regler och lite info då, för att känna mig viktig.
Startdatum: 1 Juni, 2009, 00:00
Slutdatum: 30 Juni, 2009, 23:59Deltagarlista, kan fyllas på fram tills tävlingen börjar.
- RFB
- Marcus Syvertsen
- Andreaz Engström
- Jonas_G
- Peter Fredriksson
- Dessan
- Tobias Borg
- Hane
- Gustaf Lindberg
- *L.R*
…det som gäller är alltså att vi under den här månaden samlar på oss fyra stycken tävlingsbidrag. Ett för respektive tema, men så borta är ingen här att de inte fattar det så jag behöver inte ens gå igenom det en gång till. Samtliga lämnas in på slutdatumet, och sedan börjar bedömningarna.
Ett bidrag ger dig 5 poäng att disponera fritt. 4 bidrag ger dig alltså 20. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu för om man ska kunna bidra till ett tema men inte ett annat, men det lutar åt att fallet INTE blir så. Utan att samtliga ska ha en bild av varje för att ens få vara med och räknas. Annars blir det lite flummigt.
Dessa 20 poäng delas ut på de andras bilder. Alltså, Andy kan bidra med fyra bilder varav en får bra poäng och de andra får skräp. Då blir summan Andy’s poäng. Och personen med högst summa (OBS! Alla bilder, alla delmoment) vinner skiten. Vinnare i varje delmoment (tema) koras också, givetvis. Men dessa får inga priser eller något annat shit. De är bara lite finare, lite bättre.
RFB har lovat att ställa upp med ett symboliskt pris till vinnaren, och jag har också en överraskning i rockärmen åt personen som kammar hem detta. Ingen vet vad det är ännu, och så ska det förbli i bägge fallen för ingen ska vara med i det här av materiella skäl. Och får jag reda på att någon myglat så kommer ni få ett helvete framöver med att jag moddar era inlägg och erkänner pinsamheter från erat konto på forumet.
The show must go on!
Teman är skrivna tidigare, men får bli följande som sagt;
Porträttbild
Actionbild
Naturbild
Filosofisk bild[/b]Anmälningar görs här i tråden! Skriv ett inlägg bara. ”Hej” typ, så har jag koll. Då fyller jag på er, och dagen D så spikas detta och listan rensas från puckon som inte vill ha med oss att göra.
Och just det, samma sak som förut, så lämnas alla bidrag in med pixelbegränsningen 1500px på längsta stället, och snälla, hoppa över jobbiga format. Kör 2:3 eller 16:9. Inget annat. Kör ni annat får ni skylla er själva, för det blir nästan aldrig bra. Ett generellt tips, men ni gör som ni vill såklart. Men 1500px är övermåttet.
…och personen som kommer sist i hela tävlingen får bära med sig en skamlig medlemstitel.
12 maj, 2009 at 21:32 #62926Anonym anvandareMember12 maj, 2009 at 22:03 #414159Anonym anvandareMember”Hej.”
Jag föreslår anonym röstning, minskar risken för grupptryck. En helt ”tyst” tråd, med bara bilder och röstning via pm är mitt förslag.
12 maj, 2009 at 22:12 #414160Anonym anvandareMemberNo words-tråd!
14 maj, 2009 at 12:52 #414161Anonym anvandareMemberHej.
16 maj, 2009 at 19:52 #414162Anonym anvandareMemberJavisst har jag lovat pris! Det blir dunderpris
Jag tycker vi kan rösta öppet? Det har ju funkat bra i den tidigare tävlingen???
16 maj, 2009 at 19:54 #414163Anonym anvandareMemberfilosofisk bild? Om man googlar på orden, så är detta det första man får upp:
[http://www.minhembio.com/forum/uploads/monthly_09_2008/post-65334-1220458212.jpg]
17 maj, 2009 at 12:47 #414164Anonym anvandareMemberPå!
19 maj, 2009 at 14:00 #414165Anonym anvandareMemberrfb wrote:filosofisk bild? Om man googlar på orden, så är detta det första man får upp:[http://www.minhembio.com/forum/uploads/monthly_09_2008/post-65334-1220458212.jpg]
En filosofisk bild är där man ser djup och/eller svår ut.
Exempel:
[img=http://files.marianova.com/files/imagecache/normal/files/1421/ba9e38d69bdc0277dd3f139dc820922a.jpg]19 maj, 2009 at 14:01 #414166Anonym anvandareMemberHaha, roligt inlägg Peter.
Med filosofisk bild menar jag bara en bild om det ligger tanke bakom. Något som får en att fundera, liksom. Helt fria händer med andra ord, så länge den är lite djup.
19 maj, 2009 at 14:14 #414167Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Haha, roligt inlägg Peter.Med filosofisk bild menar jag bara en bild om det ligger tanke bakom. Något som får en att fundera, liksom. Helt fria händer med andra ord, så länge den är lite djup.
Hehe. Jag förstod innebörden; sorry
Btw – kolla msn.
19 maj, 2009 at 14:31 #414168Anonym anvandareMemberPeter Fredriksson wrote:Hehe. Jag förstod innebörden; sorryBtw – kolla msn.
Är inloggad på datorn hemma, och har tappat bort MSN-programmet på min dator i studion haha. Jag vet inte, fråga mig inte. Om det är brådis med någon synktidskris som senast så får du ringa.
19 maj, 2009 at 14:45 #414169Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Är inloggad på datorn hemma, och har tappat bort MSN-programmet på min dator i studion haha. Jag vet inte, fråga mig inte. Om det är brådis med någon synktidskris som senast så får du ringa.Haha
Nej, inget superbrådskande, TV-inköp som jag tyckte du skulle hjälpa mig med.
20 maj, 2009 at 20:59 #414170Anonym anvandareMember…skrev om det förut.
Quote:Photoshop;
Realistisk retouchering. Alltså, om en ekorre blinkar med ena ögat, fine, byt öga. Om ni fotar en grej och klipper in en annan ekorre dock, inte fine. Det tycker inte jag är ok iaf, inte när det är en fototävling. Om det var en bildtävling är det en annan sak. Men jag ser inga problem med att snygga till lite husgavlar, larva sig med HDR om man gillar det och kanske t.om. göra folk lite snyggare. Det hör till, liksom.Som vanligt med photoshop är det ju dock så att det man gör tillräckligt bra för att komma undan med är det ju ingen som märker heller. Så ni får väl mygla i den mån ni vill, men se fan till att jag inte kommer på er med att göra något fel.
23 maj, 2009 at 19:26 #414171Anonym anvandareMemberIm in
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.