Det som fick dig att börja träna?

Home Forums Repan Det som fick dig att börja träna?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 69 total)
  • Author

Jag kan dela med mig av min lilla berättelse om hur jag fick upp ögonen för att börja träna.

”Jag minns när min bror fyllde 24år, han är 11 år äldre än mig och jag har alltid sett upp till honom. Han hade tränat på gym sedan något år tillbaka och visade stolt upp sina begynnande alptoppar till armmuskler för sin beundrande lillebror. Jordgubbstårtan som vår mamma hade gjort inför bemärkelsedagen satte sig något på tvären i halsen på mig. Min bror hade alltid varit den där smala saken som försvinner i profil, nu helt plötsligt var han hulken. Han hade blivit en sån där muskelkille som jag bara hade imponerats av på tv tidigare.
    Jag har sedan tidig ålder alltid varit hänförd av stora muskler, jag ritade stora grova monster på bildlektionerna i skolan, jag kollade med stora ögon på overklig amerikansk fribrottning på tv och byggde muskelknuttar av modellera i pojkrummet. Det slog mig därför extra hårt att muskelknuttar faktiskt finns på riktigt och inte bara i tidningar eller på tv, min bror hade ju faktiskt blivit en sån.
    Detta växte en eld inom mig och jag började träna. Tio armhävningar blev 25 armhävningar, 10 situps blev 50 situps. Elden växte ännu mer. Jag visste att pappa hade lösa lyftarvikter i källaren. Jag lyckades hitta dessa vikter efter ihärdigt letande och dessutom hittade jag en gardinstång gjord av trä. Ett plus ett blev två och med lite täljknivshjälp satt vikterna precis som de skulle, jag var nu stolt ägare av min första skivstång.
    Varje dag lyfte jag med min gardinstång och nu 16 år senare står jag fortfarande och lyfter. Platsen där jag lyfter är inte längre ett pojkrum, skivstängerna är lite bättre och elden i mig finns fortfarande kvar. För 16 år sedan väckte min storebror ett intresse i mig. Detta intresse blev en livsstil och tack vare denna livsstil har jag träffat många av mina närmsta vänner samt min flickvän.”

Ball historia, Hellboy.

När jag var liten så såg jag upp till min farbror för att han var så stor och muskulös och kunde kasta mig lååångt upp i luften när vi badade på landet! Så jag tänkte att de vore ballt att själv kunna kasta någon liten människa sådär (det låter helknäppt, men så tänkte jag då).

Jag har även alltid sett upp till en polares storebröder, som är enäggstvillingar och som tränade mycket på gym osv. Så det har alltid funnits någon som inspirerat. När sen nästan alla började gymma och jag inte hade något direkt fritidsintresse så tänkte jag vafan jag hänger väl på polarna… och på den vägen är det. Jag har nu gymmat lite till och från (pga mycket sjukdomar) i lite över 2.5 år.

när jag gick på högstadiet brydde jag mig inte ett dugg och muskler osv, ville bara åka skateboard, lira fotboll och vara med polarna, men det var väl också för att man var ruggit klen :),sedan då jag åker mycket bräda på vintrarna insåg jag att det inte vore fel med mera styrka för att palla smällar osv när man testar nya trick. Så jag körde igång januari år 2000 på skolgymmet med några polare, hade ingen aning om kost osv och körde ett halvår där 3 pass i veckan med lite discoövningar och självklart bänkpress nästan varje pass.

Sedan sommaren 2000 såg jag en polares brorsa då vi satt på hans rum och lirade tv. spel och fan så imponerad jag blev då karln kom in och man såg hur tränad han var samt bra bitig, jag blev helt impad och tänkte damn vore grymt att bli så där. så jag fick världens ryck och började äta mer eftersom jag innan bara ätit lite hur som helst men det blev som en uppebarelse och redan efter en månad på ett annat gym var det en snubbe som sade att han såg att jag hade lagt på mig redan och det tände som en gnista i mig, för det var första gången på länge som jag kände att detta är riktigt kul och jag har kanske något jag kan bygga vidare på, jag blev biten helt enkelt och nu har jag kört i lite mer än 6,5 år och är glad och trivs bra med tillvaron samt att min kropp har gått från att ha varit 59kg utspridda på 181cm till 100kg på 187cm. Detta är något jag tycker om oerhört, en livs stil som får mig att må bra och känna att de här är jag rätt bra på.

PEACE

Har väl inte nån lika cool historia…

Håll på mycket med friidrott när jag var lite yngre, ben skadeproblem, gjorde så ja inte kunde springa nått vidare så kom i gymmet då den träningen funkade och belv fast,

farsan berättade historier om när han tränade och då blev man ganska sugen. men va bara 12 år då. sen när jag började 7 an så fanns det ett gym på skolan. och vi gick igenom hur man tränade lite med läraren. och sen i 8 an började jag träna ganska så seriöst.och sen nu så har jag tagit träningen ännu ett steg och är inne på mitt första riktiga seriösa år.Nu är det verkligen så att mitt liv kretsar kring träning.många kanske tycker det låter tråkigt. men jag har en dröm och det är att se hur långt jag kan komma 100% ren.så man kan ju hoppas att när man är 45-50 och sitter med en 50cm bicce att det är man själv som sitter o berättar för sina barn eller barnbarn om knasiga saker som hänt på gymet.

Min storra syrra kallade mig för vandrade pinne hela tiden, började gå ner till gymmet som 14-åring. körde i 2 månader sen var det tråkigt. sen började syrran reta mig vidare, och när jag var 19 så drog jag över till usa under 8 månader och råkade slinga in på power house där dom stora vänliga muskelbergen tog hand om om den långa blonda smala svensken och jag fastnade direkt och fick sån kick av att se dom enorma killarna träna och så ville jag bli! och därefter så har det varit en rutin att gå till gymmet hela tiden, och syrran…..hon kallar mig inte för varndrade pinne längre :p

Daniel Nordberg är väl en av de största orsakerna till att det blev något seriöst utav det.

Men förutom det så började det med att jag trivdes bra hemifrån och spenderade tid på gymmet, för att jag helt enkelt alltid tyckt om att lyfta vikter. Latjat med hantlar och friövningar hemma på rummet några år innan, alltid varit besatt utav mänsklig estetik, och ville jobba med min egen kropp på samma sätt som många andra gjort med sina.

Intressegrej helt enkelt… Jag ville träna på gym, så jag började träna på gym. :)

MVH

Ville inte vara en räka…är dock fortfarande en räka! FAN

Inspirerar av brorsan min som ”var” en biff på den tiden.. men.. när ”sambokilona” började komma insåg jag att något skulle göras. Inspirerad av hunkar te höger och vänster hamnade jag på GI metodens bana, kilona rasade.. (30 ca närmare bestämt), sen te Gustavsviks gym i Örebro.. där formerna togs snabbt med den nya kroppen. Numera i Gbg och Skatås gymmet kämpandes varje dag.. nicers..

tröttnade på att vara svag :)

För drygt 3 år sen kom jag till vår gymägare och sa kort å gott som så många andra brudar att jag ville ha mer definerade muskler.. 😮
    Började så smått med alla de klassiska övningarna varav många hänger med även idag, men jag började tröttna å ville avancera mer och börja dela upp kroppen/träna tyngre/testa fler övningar osv osv.. Helt underbart att lyfta vikter var det ju, nåt jag aldrig trodde jag skulle falla så hårt för! ;) Dessförinnan var det bara boxercize, ridning, spinning, dans mm som gällde. Ville börja träna kick/thaiboxning redan som 16-åring, men det satte ju päronen stopp för.

Jag såg aldrig direkt förändringarna själv som började komma (man är ju hemmablind som många av er säkert känner igen!) det första året.. Sen fick man allt mer posistiv feedback från folk på gymmet och det började snackas om att man borde tävla.. Så nu står debuten inför dörren i AF och jag tror/hoppas att jag fattat ett av mina hittills bästa beslut i livet och att jag kommer älska denna livsstil lika mkt efter DC och bara vilja tävla ännu mer! :nod Det var väl min historia i stora drag!

När jag va 25år så vägde jag 60kilo och 184cm lång (kunde gömma mig bakom en stolpe)… Samtidigt så hade jag värsta magen… Va och bada med ett gäng polare, vi va väl runt 15 pers.. Flera av mina polare använde prepp och vissa väldigt bitiga, Helt plötsligt så säger en kille, (ja, det är ju ingen risk att du tar anabola iaf… hahahahaha, så stod dom 15 personer och skratta och peka på mig…. Jag jobbade fram ett leende och låtsades som inget hade hänt.. Dagen efter köpte jag mitt första gym kort. Idag 4år senare väger jag strax över 100, och jag måste nog klassa mig som vältränad idag…

Jag köpte 3 månaders kort på gymet, tränade i en månad och tänkte
    ehh detta är fan inget för mig och så tyckte jag att det var svin tråkigt
    att träna. Efter 2-3 veckor då jag slutade träna fick jag syn på b&k tidningen
    i butiken och resten är historia.

Så B&K tack för att ni fick mig att träna :)

ps: Body hette B&k innan till dem som inte vet.

När jag gick i lågstadiet, va jag liten och klen med glasögon och vart alltid den som vart ur puttad ur mat kön och sist vald på idrotten..

En ensam dag hem ifrån skolan svor jag att hämnas och började ifrån den dag smyg träna både kampsport och gym…För att kunna hämnas… vilket jag gör varje dag emot mindre och svagare individer :emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 69 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.