- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 december, 2010 at 10:10 #411256Anonym anvandareMember
Innan jag började att träna den 1 augusti så var jag en person som gärna tog några öl varje helg. Ibland också mitt i veckan framför datorn. Det var ett sätt att koppla av och bara få lite egentid.
Kom på idag att det var ett bra tag sedan jag drack alkohol senast. Kollade genom och kom fram till att senaste gången jag drack alkohol var 2 sept. Sedan dess inte en droppe.
Så idag firar jag 3 månader utan alkohol. Detta kommer iofs krasha nästa fredag den 10 dec för då skall jag på julbord med företaget. Men sedan blir det nog inget igen fören vid nyår eventuellt.
Men jag måste säga att jag är lite stolt över att ha låtit bli drickat så länge eftersom jag känner till mina vanor innan jag började träna.
Någon mer som drack friskt innan ni började träna och som nu inte tycker det är värt det?
2 december, 2010 at 10:10 #62500Anonym anvandareMember2 december, 2010 at 10:17 #411257Anonym anvandareMemberHaha fan vad kusligt. Firar också tre månader utan alkohol imorrn och ska dessutom också på julbord den 10e december. Fast har sagt no alkohol förens i sommar så mitt julbord blir väldigt städat för att vara mig. Jul mat lär däremot gå ner i stora mängder Tycker att man känner sig grymt mycket piggare och mer alert utan alkohol. Hur känner du?
2 december, 2010 at 10:21 #411258Anonym anvandareMemberHar nog druckit hyfsat regelbundet (dvs på helgerna) under så gott som hela min 10 åriga träningskarriär. Trevlig sällskapsdryck som jag inte ser någon anledning till att utesluta bara för sakens skull.
Har man lika kul utan alkohol så är det troligtvis bara positivt att skippa den, men jag måste erkänna att mycket blir så mycket roligare med alkohol..2 december, 2010 at 10:21 #411259Anonym anvandareMemberMr.M: Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag känner mig. Eller jag vet ju att jag mår bättre än på många år. Men hur stor del av det som är träningen och kosten och hur stor del som är alkoholen vet jag inte.
Nu drack jag sällan stora mängder. Det kunde bli 3-4 öl. Men det är trots detta ett intag som fastnar i kroppen. Det som är roligast tycker jag är att jag inte saknar det ett jävla skit egentligen. Livet rullar på även utan alkohol. Det har inte saknats tillfällen att dricka. Det är bara att jag har inte haft lust alls att göra det. Gissar att det kallas målmedvetenhet.
Men som sagt, jag kommer tillåta mig att dricka på julbordet. Samt eventuellt några glas vin på nyår som skall spenderas hos min frus syster med barn osv så det blir inget festande. Sedan kör vi väl vidare nästa år fram tills maj i alla fall då jag har en tillställning där öl kan passa in.
Men det är ju en jädra skillnad mot att dricka 1-2 ggr i veckan, om än i små mängder.
2 december, 2010 at 19:45 #411260Anonym anvandareMembergrattis btw, nykropp, till 105 kg häromdagen
Klart att ett beskedligare alkohol intag är positivt för både träning och välbefinnande. Många önskar nog att det inte vore så, men sanningen är att du mår bättre och får betydligt bättre resultat på träningen om du drar ner på helgfestandet och det sociala drickandet.
Att en fest ibland sedan kan vara riktigt kul och på så sätt positivt, rent mentalt, är sant det med
2 december, 2010 at 20:52 #411261Anonym anvandareMemberJag har på slutet börja komma fram till att jag har problem med alkoholen. Men just nu är det ett för roligt problem så jag låter framtida jag ta itu med det. Och näe, jag försöker inte låta häftig men det känns sunt och bra att inse att man har problem.
2 december, 2010 at 21:20 #411262Anonym anvandareMemberDricker väldigt sällan numera, dels pga av träningen, men också för att jag blir så fruktansvärt dålig dagen efter. Numera blir det enbart några gånger per år. Sen kan jag gärna ta en öl eller två de gånger jag går ut och äter vilket kan bli en gång i månaden, ibland oftare ibland mer sällan.
När jag var ungtupp blev det mycket festande, under en period blev det väldigt mycket socialt drickande på vernissager osv, blev lite för mycket, inte så att det blev beroende, men kändes inte speciellt hälsosamt.
3 december, 2010 at 12:26 #411263Anonym anvandareMemberJag dricker nästan inte alls längre faktiskt, kanske 3-4 gånger om året. Och, om det sker så är det ett sexpack folköl som gäller. Allt utöver det är katastrof, alltid.
Efter att ha tröttnat på att ringa runt till folk jag inte känner och be om ursäkt, vakna upp i fylleceller, på akuten (nyår 2008) och må allmänt kuk för att det ”fanns sprit tillgängligt”, så lade jag ner nästan helt. Jag blir som en flygplanstoalett. Men det ligger i släkten, jag hade en sex timmar lång minneslucka första gången jag drack. Dock har jag aldrig haft problem med alkohol i den mening att jag måste dricka ofta. Snarare är det så att jag alltid druckit mest sällan i min umgängeskrets.
Riktigt skönt att vara nykter när andra är fulla faktiskt.
4 december, 2010 at 15:57 #411264Anonym anvandareMemberMåste vara skönt ändå att inse att man har problem så man kan göra något åt det.
För egen del handlar det mest om att jag faktiskt inte behöver alkoholen.4 december, 2010 at 16:54 #411265Anonym anvandareMemberKan nog säga att jag är helnykterist nu för tiden..Har druckit EN mojito sedan nyår förra året och det var i somras.
Annars så var just nyår förra året senast jag rörde alkohol och var full.
Jag tycker bara inte alkohol är speciellt gott eller värt att vara bakis över.
Är dessutom van vid att vara social, nykter bland fulla polare ändå!4 december, 2010 at 23:38 #411266Anonym anvandareMemberPer_Grunditz: Kan bara hålla med dig. Efter att festat på hårt och vaknat upp svinbakis och behöva ringa vänner och be om ursäkt. Att någon söndagsmorgon halv 7 behöva stå till svars till en viss myndighet är också mindre roligt. Efter min nykterperiod så kommer jag dricka vin om jag går ut och äter och kanske någon folköl på sommaren. Men allt annat än det är ett minne blott. Känns jävligt bra! :buttrock:
5 december, 2010 at 01:07 #411267Anonym anvandareMemberJa, fy fan, fyllehundsåren är sedan länge förbi. Det är förträffligt skönt att inte längre
känna något sug efter alkohol. Drack senast i somras någon gång, och nu är det snart
dags igen då jag ska finlandskryssa. Blir mest drinkar nuförtiden.Nykropp, för att svara på frågan; dels var det träningen i sig som fick mig att dra ned på
konsumtionen. Men också för att dagen efter blev mer eller mindre waste; mådde ofta
pissdåligt och kunde inte köra bil. Onödigt och opraktiskt.6 december, 2010 at 10:58 #411268Anonym anvandareMemberSlutat dricka helt efter att precis som grunditz spårat ur varenda gång jag krökade. Trist som fan.
Dock var mina problem betydligt mer allvarliga skulle jag tro.
Jag var nykter i 7 månader tills i somras då jag tyckte det var en bra idé att stänka i mig några glas. Det slutade några veckor senare med kraschad ekonomi och ett rejält skakigt bakrus som satt i fantamig 2 veckor.
Jag har periodvis processdrogat med träning varför det är av yttersta vikt att jag har koll på bitarna. Med processdrogat menar jag att jag maniskt tränat istället.
Nu lyfter jag skrot 3-4 dagar i veckan och har varit nykter i 100 dagar.
Det jag märker mest är att det är avsevärt mycket lättare att hålla koll på formen, det kommer inga överraskningar längre efter några veckors festande på sommaren där jag gått upp 6 kg.
Däremot går jag ut en hel del, och äter gärna middagar ute. Nästa fest är på fredag (poolfest :up:). Någon som vet hur man toppar formen på 4 dagar?
6 december, 2010 at 14:57 #411269Anonym anvandareMemberJag tycker det är härligt att läsa om alla som avstår!
13 december har jag kört nyktert i 1år och 6månader och planerar inte att sluta fylla på med nyktra dagar efter det. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.