- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 juli, 2009 at 15:53 #62568Anonym anvandareMember26 juli, 2009 at 15:53 #412714Anonym anvandareMember
Jag och min bror ska om ca 3-4 helger bege oss ut på lite skärgårdsfiske då vi hade lite tur med både båt och utrustning. Vi kommer starta i Oskarshamn och röra oss norrut mot västervik med stopp i loftahammar och kanske ännu längre mot Valdemarsvik om det skulle krävas.
Dock är vi lite av insjörävar fiskemässigt och jag personligen har inte fiskat i havet på över tio år, så vart ska man bege sig? Jag har hört mig för och just i själva Oskarshamn ska fisket vara helt ok, men att det blir lite sämre uppåt Västervik. Alternativet att röra sig neråt mot Mönsterås finns givetvis också om det skulle krävas.
Utgångspunkten är hur som helst Oskarshamn, Blankaholm.
Nu behöver ni ju inte sitta här och avslöja alla era smultronställen, i så fall går PM bra
Vi kommer mest fiska efter abborre och gädda, troligtvis kommer gädda stå högt på dagordningen. De stora!
26 juli, 2009 at 16:19 #412715Anonym anvandareMemberStanna runt Oscarshamn och drivrunt, checka sjökortet efter dom djupare områdena~
Och lycka till!~ :devil:26 juli, 2009 at 19:03 #412716Anonym anvandareMemberSå pass? Fiskat mycket där?
27 juli, 2009 at 15:28 #412717Anonym anvandareMemberPer Grunditz wrote:Jag och min bror ska om ca 3-4 helger bege oss ut på lite skärgårdsfiske då vi hade lite tur med både båt och utrustning. Vi kommer starta i Oskarshamn och röra oss norrut mot västervik med stopp i loftahammar och kanske ännu längre mot Valdemarsvik om det skulle krävas.Dock är vi lite av insjörävar fiskemässigt och jag personligen har inte fiskat i havet på över tio år, så vart ska man bege sig? Jag har hört mig för och just i själva Oskarshamn ska fisket vara helt ok, men att det blir lite sämre uppåt Västervik. Alternativet att röra sig neråt mot Mönsterås finns givetvis också om det skulle krävas.
Utgångspunkten är hur som helst Oskarshamn, Blankaholm.
Nu behöver ni ju inte sitta här och avslöja alla era smultronställen, i så fall går PM bra
Vi kommer mest fiska efter abborre och gädda, troligtvis kommer gädda stå högt på dagordningen. De stora!
Nere vid Mönsterås är fisket faktiskt helt okej. Brukar vara där på hösten eftersom min morfar har en stuga där! Är du ute efter gädda så skulle jag faktiskt tipsa dig om Rögrunden. Har fått en del fina gäddor där! Har du någon mer fråga är det bara att hojta!:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.