- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 januari, 2012 at 23:19 #298016Anonym anvandareMember
Tror mina föräldrar kan gå med på det, tänkte gadda in kaligrafi. Antingen på bröst/överarm. Någon som har gaddat sig i tonåren, hur blev det när ni blev vuxna, bara fult och så eller fortf. snyggt ?
4 januari, 2012 at 23:19 #57437Anonym anvandareMember4 januari, 2012 at 23:41 #298017Anonym anvandareMemberVänta några år. Jag gjorde min första som 18-åring nästa ett år senare. Ångrar mig idag och även om jag gillar tattueringar skulle jag aldrig i livet göra sådana som jag nu har.
4 januari, 2012 at 23:56 #298018Anonym anvandareMemberGober wrote:Vänta några år. Jag gjorde min första som 18-åring nästa ett år senare. Ångrar mig idag och även om jag gillar tattueringar skulle jag aldrig i livet göra sådana som jag nu har.Okej beror väl lite på vad man gör. Hade tänkt gadda in kaligrafin till karate stilen jag kör. Så det blir ju svårt att tröttna på en sån tatuering…
5 januari, 2012 at 07:19 #298019Anonym anvandareMemberDu bör fundera på vad det är för någon artist som ens går med på att tatuera dig när du är under 18.
Om du hittar någon som gör det, håll dig borta från den artisten. Imo, inga seriösa tatuerare kommer köra på dig om du är under 18.
5 januari, 2012 at 08:58 #298020Anonym anvandareMemberDementis wrote:Du bör fundera på vad det är för någon artist som ens går med på att tatuera dig när du är under 18.Om du hittar någon som gör det, håll dig borta från den artisten. Imo, inga seriösa tatuerare kommer köra på dig om du är under 18.
+1.
Gjorde min första när jag var 14. Gjorde coverup på den när jag var 17. Gjorde coverup på coverupen när jag var 25.
Hade, precis som Gober, inte gjort en enda tatuering likadant nu, som då. Man ändrar sig mycket under åren. Speciellt från 17-25.
5 januari, 2012 at 11:34 #298021Anonym anvandareMemberJag tänkte tatuera mig när jag var 16-18 men gjorde det aldrig. Tittar jag i mappen nu på min dator som heter ”Tatueringar” så är jag VÄLDIGT glad över att jag inte gjorde det. Om jag hade gjort dom motiven som jag tänkte hade jag fått göra coverups idag.
Många vänner tatuerade sig i den åldern, och ingen av dom är nöjd idag.
Vänta några år tills du är gammal nog att gå till en riktig studio, dvsa dom som inte kör på barn.
5 januari, 2012 at 13:31 #298022Anonym anvandareMemberVänta för i helvete.
5 januari, 2012 at 16:24 #298023Anonym anvandareMemberRekomenderas INTE!!! FYFAN om jag gjorde dom tatueringar jag hade planer på när jag var i din ålder, vänta tills du blir 20 år minst.
Hade jag tatuerat mig i din lilla ålder så hade jag varit full med fula Tribaler idag..
5 januari, 2012 at 16:47 #298024Anonym anvandareMemberTips låt en motiv T-shirt firma printa din kallegrafi på en T-shirt eller tanktop. Då kan du ”känna in” hur du trivs med ditt motiv.
Jag har en som det står: pump up the – VOLUME!
För en tio år sen ville jag ha en Ac/Dc logga på armen, idag är jag glad att jag inte gjorde det.
Tänk också på om du vill tävla i BB, så ”skymmer” tatueringen musklerna.
5 januari, 2012 at 18:35 #298025Anonym anvandareMemberVänta tills du är 18 i alla fall tycker jag. Sedan beror det ju helt på vad du ska göra. Är det någon slags minnestatuering eller symbol av något speciellt som satt sina avtryck tror jag det är större chans att man kommer trivas länge med den.
Jag gaddade mig för lite mer än ett halvår sedan då jag var 18. Jag skulle aldrig gjort den om jag inte lagt en mening i den. För mig är mestadelen av min rygg värdig att offra för denna konkreta symbol. Mycket möjligt att jag kommer ångra den men för att göra det måste jag ändra hela min livssyn.
5 januari, 2012 at 18:42 #298026Anonym anvandareMemberTollesson wrote:Vänta tills du är 18 i alla fall tycker jag. Sedan beror det ju helt på vad du ska göra. Är det någon slags minnestatuering eller symbol av något speciellt som satt sina avtryck tror jag det är större chans att man kommer trivas länge med den.Jag gaddade mig för lite mer än ett halvår sedan då jag var 18. Jag skulle aldrig gjort den om jag inte lagt en mening i den. För mig är mestadelen av min rygg värdig att offra för denna konkreta symbol. Mycket möjligt att jag kommer ångra den men för att göra det måste jag ändra hela min livssyn.
Precis, har den en stor mening för dig så tycker jag man ska köra på !
Ett extremt exempel, har du levt som Munk i Thailand ett år och tatuerat in nåt kryptiskt mantra så fan kör!Men är det en Tribal eller nån gammal Koi-fisk så skit i det!
6 januari, 2012 at 13:54 #298027Anonym anvandareMemberkiRRe wrote:Precis, har den en stor mening för dig så tycker jag man ska köra på !
Ett extremt exempel, har du levt som Munk i Thailand ett år och tatuerat in nåt kryptiskt mantra så fan kör!Men är det en Tribal eller nån gammal Koi-fisk så skit i det!
Fast även de typer av tatueringar kan man ju ha en stark personlig relation till;)
6 januari, 2012 at 16:37 #298028Anonym anvandareMemberHåller med de flesta här. Det är aldrig för sent att tatuera sig. Det kan dock vara på tok för tidigt ibland.
jag tackar gudarna för att jag inte gjorde det jag tänkte när jag var 18 år. jag va 23 innan jag började på mitt projekt. som nästan täcker hela kroppen innan det är klart. jag är 30 år nu. ångrar inte ett streck. den människan man är i 25ish års ålder är nog den man är hela livet. den man är när man är kring 16års åldern är sällan samma kille 10 år senare.
framförallt så kikade jag aktivt på tatueringar och funderade från ca 16 års ålder. så det tog mig 7 år att bli helt säker.
mitt tips är alltid att köpa en snygg t-shirt och vänta lite om man är osäker.
7 januari, 2012 at 19:53 #298029Anonym anvandareMembervänta med å gadda, ingen seriös gaddar en minderårig
jag gjorde min första när jag va 22 har nyss gjort min andra är glad ja vänta -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.