- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 februari, 2010 at 17:26 #58879Anonym anvandareMember9 februari, 2010 at 17:26 #342875Anonym anvandareMember
Tjena jag har fått en halsfluss, det är vad dom säger på vårdcentralen i alla fall. Men jag har käkat penicillin i lite mer än en vecka nu utan någon skillnad. Det är helt svullet i halsen, det gör skit ont när jag sväljer och jag pratar helt grötigt. Jag undrar bara om det är någon mer som har haft något liknande då dom säger att det är halsfluss med penicillinet inte hjälper?
Tack på förhand9 februari, 2010 at 17:38 #342876Anonym anvandareMemberHar dom tagit en odling och konstaterat att det är halsfluss?
9 februari, 2010 at 17:43 #342877Anonym anvandareMemberJapp det gjorde dom förra måndagen, så jag fick penicillin. Men när det hade gått 4 dagar och det bara hade blivit värre så åkte jag upp dit igen och då fick jag en annan penicillin. Dom sa att jag skulle märka skillnad efter två dagar och 3e dagen skulle allt vara borta. Har tagit den nya penicillin i 4 dagar nu och ingen skillnad.
9 februari, 2010 at 18:09 #342878Anonym anvandareMemberDet är tyvärr resultatet av ett missbruk av penicillin som man gjort under många år. Resistenta och aggressiva virus som vi själva skapat, så jag antar att vi inte har någon annan än oss själva att skylla!
Om vanan att äta penicillin tänker jag så här:
Alla vanor gör handen intelligentare
och intellektet lättare handfallet9 februari, 2010 at 20:06 #342879Anonym anvandareMemberartive wrote:Japp det gjorde dom förra måndagen, så jag fick penicillin. Men när det hade gått 4 dagar och det bara hade blivit värre så åkte jag upp dit igen och då fick jag en annan penicillin. Dom sa att jag skulle märka skillnad efter två dagar och 3e dagen skulle allt vara borta. Har tagit den nya penicillin i 4 dagar nu och ingen skillnad.Prata med de igen omedelbart.
9 februari, 2010 at 20:39 #342880Anonym anvandareMemberRichard Wagner wrote:Det är tyvärr resultatet av ett missbruk av penicillin som man gjort under många år. Resistenta och aggressiva virus som vi själva skapat, så jag antar att vi inte har någon annan än oss själva att skylla!Om vanan att äta penicillin tänker jag så här:
Alla vanor gör handen intelligentare
och intellektet lättare handfalletÅ där slog han till igen, bra talat :up:
En orgie i medicinerande under hela förra århundradet har skapat massa skumma virus och bakterier som vi inte kan hantera.
9 februari, 2010 at 20:46 #342881Anonym anvandareMemberTobbe K wrote:Å där slog han till igen, bra talat :up:En orgie i medicinerande under hela förra århundradet har skapat massa skumma virus och bakterier som vi inte kan hantera.
Eller inte ens vill hantera.
25000 människor i Europa kommer att dö av resistenta bakterier i år, men läkemedelsföretagen tycker inte det är värt pengarna att forska fram ny antibiotika. Man tjänar mer på att skrämma folk till vaccination mot diverse influensor istället9 februari, 2010 at 20:52 #342882Anonym anvandareMemberJag lär nog bli en av dom xD Så jävla ont som detta gör :p
9 februari, 2010 at 21:01 #342883Anonym anvandareMemberVet hur det känns kan jag säga…
Hade 6st under förra året:frust: Helt sinnes.
Tycker synd om dig, spec när du inte blir bättre. Krya på dig iaf:)
9 februari, 2010 at 22:58 #342884Anonym anvandareMember6st!?!? Jesus xD
Tackar så mycket -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.