Händelser på jobbet!

Home Forums Repan Händelser på jobbet!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 53 total)
  • Author

Eftersom jag inte råkat ut för så mycket pinsamma/roliga händelser på gymmet, skapar jag en tråd för roliga händelser på jobbet!

Får väl inte va sämre än att jag börjar själv!

Under min senaste jobbhelg (Jobbar nätter på Statoil) kommer det in en kille som jag är ytligt bekant med. Han tittar mot hyllan bakom kassan där vi har apoteksvaror, kådisar å sånt. Eftersom jag är halvt döv, tycker jag att han säger: Du har slut på kondomer. Nej, vi har inte slut på kondomer! säger jag. (Alla som känner mig vet att ljudvolymen på min röst inte är att leka med. Man hör mig på typ en kilometers avstånd…). Killen skruvar lite på sig och säger: JAG har slut på kondomer.

Ahaa.. Nu gick det upp ett liljeholmens. Vänder mig mot hyllan och frågar vilken sort han ska ha? (Det finns bara två. Vanliga reguljära profil i blå förpackning, samt Grande för de lite mer välutrustade, i grå förpackning).

Hör återigen fel och tycker att han säger ”de blå” och hämtar ett paket profil. När jag vänder mig mot kassan igen säger han: Nej, de grå.. (vid det här laget har det växt fram en nätt liten kö av människor bakom honom).

Aha.. vid denna delikata information börjar mina kinder blossa som två stoppljus. Vänder mig igen och ska byta sort, men fipplar till så alla Grande-förpackningarna flyger först upp i luften och landar sen i en fin liten hög på golvet bakom kassan. Böjer mig ner och plockar upp ett av dem och passar samtidigt på att höja min ansiktsfärg ännu några nyanser rödare.

Snavar när jag kliver upp och tappar kådispaketet som flyger i en fin båge och landar på golvet på andra sidan kassan. Där han och resten av kunderna står….

Undra om han vågar sig in där igen? :p

Kund: (tittar mot läkemedelshyllan) Jaha, finns det rosa alvedon nu också?

Jag: Menar du den med rosa text?

Kund: Ja. Vad är skillnaden?

Jag: Ja, alltså.. du stoppar upp dem där bak istället för att svälja dem..

Kund: Men fyfaan!

(kunden köper inga ”rosa” alvedon.. kunden lämnar macken..)

Tack för trådstart! En av mina favoritsidor är [http://notalwaysright.com/] samt den svenska varianten [http://www.intealltid.se/] , men det kan nog komma en hel del tidigare ohört här med :)

Men fan om det var det gråa paketet som landade vid honom bör han definitivt våga sig in igen? Hade varit värre om det var Mamba eller något:D

En av mina värre händelser på senare tid var när vi hade spelat in premiäravsnittet av BODY Radio med Johannes Årsjö. Vi hade precis snackat i typ en timme, och när vi började runda av visade det sig att min dator hade valt att inte spela in kalaset…tack för den

Hahaha!

Magnus Branzén wrote:
    Tack för trådstart! En av mina favoritsidor är [http://notalwaysright.com/] samt den svenska varianten [http://www.intealltid.se/] , men det kan nog komma en hel del tidigare ohört här med :)

Haha, har faktiskt missat de där sidorna! Tack! Kan nog finnas en hel del roligt där! :emo-thumb

Edit: [http://www.intealltid.se/2010/10/samma-sak-men-anda-inte/ Den här] har jag själv varit med om flera gånger!!! :D Hahaha, sjukt kul!!!!

Andreas Guiance wrote:
    Men fan om det var det gråa paketet som landade vid honom bör han definitivt våga sig in igen? Hade varit värre om det var Mamba eller något:D

En av mina värre händelser på senare tid var när vi hade spelat in premiäravsnittet av BODY Radio med Johannes Årsjö. Vi hade precis snackat i typ en timme, och när vi började runda av visade det sig att min dator hade valt att inte spela in kalaset…tack för den

Haha, sant, han kunde ju gå därifrån med hedern i behåll gällande sen saken! ;)

Så jävla typiskt att inget blev inspelat, vad gjorde ni? Snackade en timme till?? :D

snusan wrote:
    Haha, sant, han kunde ju gå därifrån med hedern i behåll gällande sen saken! ;)

Så jävla typiskt att inget blev inspelat, vad gjorde ni? Snackade en timme till?? :D

Hehe ja det fanns inget annat än göra – vi tog det dock någon dag senare:)

Finns mycket jag borde kunna berätta eftersom jag jobbar nattklubb men kommer fan inte på ett skit nu.. Får återkomma!

Edit: Rolig tråd för övrigt. :)

Skulle nog också kunna komma på ett par berättelser om dagen men jag kan fan inte hänga ut kunder och kollegor :D

För ett par dagar sedan plåtade jag en tjej som började gråta och åkte hem för att ta en drink när hon såg bilderna i kameran efteråt för att hon såg tjock ut. Då känner man sig rätt proffsig. Haha.

Marcus Syvertsen wrote:
    För ett par dagar sedan plåtade jag en tjej som började gråta och åkte hem för att ta en drink när hon såg bilderna i kameran efteråt för att hon såg tjock ut. Då känner man sig rätt proffsig. Haha.

Hmm.. men vilken (icke?)form hon var i var väl inte ditt fel? :P

Raschmus wrote:
    Finns mycket jag borde kunna berätta eftersom jag jobbar nattklubb men kommer fan inte på ett skit nu.. Får återkomma!

Edit: Rolig tråd för övrigt. :)

Gört!!! :emo-thumb

Gustaf Lindberg wrote:
    Skulle nog också kunna komma på ett par berättelser om dagen men jag kan fan inte hänga ut kunder och kollegor :D

Haha vad jobbar du med då Gurra? Du behöver ju inte nämna några namn! :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.