Hårdrocksfest

Home Forums Repan Hårdrocksfest

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Jag vet inte hur många hårdrockare det finns på detta forumet, men jag är iaf ett träningsfreak som även vigt livet åt hårdrockens vackra toner. Kanske finns det någon som känner likadant som jag och kan hjälpa mig med idéer i detta ämne:

Jag ska ha en fest snart och den ska givetvis ha temat Rock n’ Roll (egentligen är det väl en maskerad där man får klä ut sig till sin största rockhjälte, eller bara någon man gillar). Tanken är att det ska vara lekar som passar temat, har redan funderingar på nån slags thrashing, typ kast med liten tv, Guitar Hero, luftgitarrsbattle, fiskdamm, osv.

Finns det någon som har några andra tips på lekar eller på vad man kan ha i fiskedammen? Jag tänkte ha med kondomer, små spritflaskor, spypåse, godistrosor/kalsoner, m.m. men man vill ju ha lite mer variation.

Och om jag fattat rätt är det här forumdelen där man kan ta upp sånt som inte passar in i träningssyften.

Tack på förhand!
    :buttrock:

Jag har inga direkta förslag utan vill bara säga att jag tycker detta låter som en helt jävla otroligt skön idé! :D

Jag skulle lätt komma om jag fick reda på att det fanns något liknande i närheten eller om någon polare skulle slänga hop något. Fyfan så roligt det låter! :emo-thumb

Man kan ju ha ”gissa låten” med.

sminktävling, där man ska sminka sig som dom i Kiss.

i fiskdammen : tygmärken och pins

Lind-Wall wrote:
    Jag har inga direkta förslag utan vill bara säga att jag tycker detta låter som en helt jävla otroligt skön idé! :D

Jag skulle lätt komma om jag fick reda på att det fanns något liknande i närheten eller om någon polare skulle slänga hop något. Fyfan så roligt det låter! :emo-thumb

Det kommer bli helt legendariskt! Hoppas jag iaf… Du får ta och ordna det då, annars kan du la alltid svänga förbi Jönköping, haha:)

mysglenn wrote:
    Man kan ju ha ”gissa låten” med.

sminktävling, där man ska sminka sig som dom i Kiss.

i fiskdammen : tygmärken och pins

Det är en bra idé, folk vill alltid visa att de kan introt hehe…
    Tror dock att de flesta redan kommer vara väldigt sminkade och ovilliga att sminka över det, annars hade det vart en riktigt bra grej! Själv ska jag vara Marilyn Manson till exempel…
    Bra där med fiskdammen, ju fler olika grejer desto bättre!

Gissa riffet är ju ett måste!

Kondomer lät töntigt! Jag trodde det var sjukt hårdrock med AIDS, gonorre och syfilis.

För att vara lite seriös, sjukt rolig idé. Gillar när någon gör något lite annorlunda och inte bara nöjer sig med att sitta i samma soffa, dricka samma sprit med samma folk för att sedan gå ut på samma värdelösa krog. Synd att man inte har påhittiga vänner(eller hade någon fantasi själv) :)

Beroende på hur många som kommer, så kan ju vissa valda personer gå ihop i olika grupper, och klä sig som olika rockband, 4 personer klär sig som Metallica, 4 personer som Slayer, och så vidare.

Och sen kan ni ha en liten ”minikonsert”-tävling, där alla kör luft-instrument till deras låtar.

:buttrock:

Jag och tjejen hade en kombi 30års fest med hårdrocktema, vi höll till i en bikerlokal som var helt en perfekt miljö med scen osv…alla var utklädda i hårdrockens sköna stil, allt från 60-70 tal och givet pudelrockens 80 tal, vi var runt 90 pers, och kan säga att det snackas om den festen fortfarande, helt sjukt bra drag! Kom ihåg att vi hade gissa låten tävling i grupper, och nån tävling där man skulle hålla ren sprit i muinnen längst, vet att skinnet lossnade i gommen på mig i alla fall :D

Måste kolla vad vi hade för andra tävlingar, för jag kommer inte riktigt ihåg hela den kvällen, här har du i alla fall några bilder på lite skönheter som inspiration! :p

Haha, användningen är frivillig! Jag står för utdelningen av kondomerna, könssjukdomarna får någon annan leverera!

Yaldish: Det var en riktigt bra idé, bör ju gå att utföra om alla är med på noterna att spela i band!

Berglund: Fan vilka snygga bilder, ser riktigt kul ut! Och tack för varningen där med att skinnet lossnade, jag är lätt utanför den leken och dömer istället haha! Någon bikerlokal har jag inte fått tag i, det blir fotbollslagets träningslokaler istället, det var de enda som kunde tänka sig att hyra ut till en liten 24-årig fis som mig.

Ni får jättegärna fortsätta posta tips och bilder, tack till er som skrivit hittills!
    Rock the fuck on!

Du behöver sprit och hårdrock och en halvkass ljudanläggning. Allt utöver det är inte metal.

Grejen är ju att det ska vara en maskerad, hade jag bara kört hårdrockstema hade jag förmodligen skurit ned på det andra och låtit stämningen vara festen, men nu blir det ploj och extra allt!

hagsdoom wrote:
    Du behöver sprit och hårdrock och en halvkass ljudanläggning. Allt utöver det är inte metal.

Detta brukar vara själva essensen för en hårdrocksfest att spela hårdrock och dricka sprit …

Ska du dela ut kondomer på hårdrocksfesten så bara måste det vara [http://www.kondomkungen.se/wpt/view/singelmarken/kiss-55598/ KISS-kondomen]! Gene Simmons på penis vill väl alla ha? ;)

Ps. glöm inte bort att ställa ut spyhinkar lite här och var!

mysglenn wrote:
    Detta brukar vara själva essensen för en hårdrocksfest att spela hårdrock och dricka sprit …

Sannerligen, men Snuskbulle har i det här fallet valt att utveckla temat…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.