- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 augusti, 2009 at 22:30 #61863Anonym anvandareMember25 augusti, 2009 at 22:30 #396037Anonym anvandareMember
Halå
Har setat och letat efter en högskoleutbildning som täcker in träning och kost. De jag har funnit har varit i slag med idrottsvetenskaps program och liknande. Men det mesta är inriktat mot skola och massa annat trams.
Jag vill ha en utbildning som innefatta allt vad en pt utbildning och kostrådgivningsutbildning gör. Anatomi fysiologi m.mJag är inte intresserad i att betala 100 000 talls kronor för att få allt detta så därför söker jag då en komplett högskoleutbildning.
Självklar förstår jag att man kasnke måste tillämpa med fristående kurser i efterhand men iaf.
Så nån som har nå tips
Mvh
robban26 augusti, 2009 at 00:42 #396038Anonym anvandareMemberDu ska alltså få en högskoleutbildning för under 100 000 kr? Bara sådär?
26 augusti, 2009 at 09:32 #396039Anonym anvandareMemberDenna läser jag!
Låter precis som något du beskriver med en hel del anatomi, fysiologi och allting från grunden och framåt under 3 år.
Biomedicin – Inriktning fysisk träning
[http://www.hh.se/utbildning/hittautbildning/sokprogrameftersektion.3401.html?url=752680950%2Fse_proxy%2Futb_program.asp%3FPtKod%3DNGBIF09h&sv.url=12.3e6aa0ee11663924bae800029547]
Men såvida du inte har gott om resurser på banken nu kommer du med fulla lån (ca 7800kr/mån) ha en skuld på strax över 200 000kr efter 3 år.
26 augusti, 2009 at 09:59 #396040Anonym anvandareMemberUtgå inte ifrån att din examen är allt som krävs och utgå inte ifrån att en till synes ”sämre” examen utesluter det du vill.
Det utexamineras varje år mängder av studenter från den typen av utbildning du beskriver men alla får verkligen inte de jobben sen. Likaså får många andra jobb som PT:s och inom idrotten på olika sätt, sjukgymnster, läkare, sjuksköterskor, dietister, ekonomer m.m.
Det beror helt på vad man gör av sin examen och vilka kontakter man knyter, själv läser jag till kostvetare vilket oftast ger yrken som går utt på att räkna pengar på matsedlar och ha personalansvar för måltidsverksamheter i stort sett. Men det är inte vad jaf VILL göra så jag försöker så gott jag kan att knyta kontakter och göra mig ett namn utanför skolan. Skulle jag lykas med det tror jag mina chanser är större än någon som gått en träningsinriktad utbildning men inte gjort ett skit utöver just skolan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.