Hur mycket kan man bygga upp på 5år ?

Home Forums Repan Hur mycket kan man bygga upp på 5år ?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author

Många här har nog sett the 300, där många svenssons tycker att skådespelarna är riktiga biffar. Personligen tycker jag inte att det ska vara något problem med att se ut så där om man tränar ordenligt och håller ordning på kosten. vad tycker ni ?
    (detta postar jag efter en diskussion med mina spinkiga kompisar IRL, och vill veta om det är möjligt.)

Hur mycket man kan bygga är ju olika för varje individ, vissa har jättesvårt att gå upp i vikt och tvärtom. (Sedan att hollywoodkändisarna har ett super crew med proffs runt sig gör ju inte saken sämre förstås.)

Ne, men fanken 5år borde vem som helst med vilka gener som helst kunna bygga upp en sånn där kropp på tycker jag. Klart att dom har ett supercrew, men de har ju vi med :)
    Du är inne på det just nu :D

Skådespelarna i 300 är inte speciellt stora, en sådan kropp är fullt möjligt att skaffa sig på ett års 100% dedikerat leverne.

Nä, eftersom de i 300 är datanimerade till 99%

Grixon wrote:
    Nä, eftersom de i 300 är datanimerade till 99%

Hur vet du det?

Den är mkt dataanimerad det ser man plus om du letar efter fakta så kan du läsa det

jwallin wrote:
    Hur vet du det?

Det syns på dem, sysslar själv med just fotoretouch och animering. Man lär sig känna igen fuffens när man ser det, men jag har även för mig att de har gått ut med detta öppet.

Det som är animerat är magmusklerna, det avslöjas busenkelt genom att de helt enkelt ser olika ut ifrån olika vinklar, i olika filmklipp är olika vältränade och framförallt trots den välutvecklade ”muskulaturen” är helt platta ifrån sidan.

Dessutom finns det vissa klipp i filmen där det helt enkelt ser sönderretoucherat ut, som vissa dåliga modellfoton t.ex.

MVH

Jag tycker att hela filmen ser dataniminerad ut.. tycker att skådespelare, miljö ja allt ser ut att vara sakpat i en dator.

jwallin wrote:
    Hur vet du det?

var det inte någon där som hoppade 15 meter med ~4 meters ansats?

till frågan:
    man kommer nog nära sin topp på 5 år om man sköter träningen bra och får bra vägledning och inte är för gammal, det finns ju folk som tränat fel i 10 år och plötsligt så kommer man på felet och plötsligt går det bra. men tränar man bra med en gång så tar det gissningsvis 5 år och komma väldigt nära sitt max. det blir bara pytteframsteg efter det

Det här med max tror inte jag ett skit på, kommer alltid gå att göra förbättrningar, finns alltid detaljer som kan göra det bättre, det som begrännsar är åldern.

Sen alla kan inte bli giganstora, men alla kan ”alltid bli större”.

Träningen de flesta skådisarna i filmen fick gå igenom var ganska hård. Jag har sett en del filmer på hur de tränade inför den filmen för att de flesta skulle komma i riktigt bra form. Och de slet som riktiga djur. Så att 90% av de vältränade kropparna skulle vara animerat stämmer absolut inte. Jag reagerade dock också på magmuskulaturen som Syvertsen gjorde redan första gången jag såg filmen. Det såg nästan ut som att alla hade likadana magmuskler.

Genetiskt max är nog hittepå.

Tror det handlar mer om inställning och villigheten att ändra något för att utvecklas vidare…

Frizzo wrote:
    Så ni tror seriöst att det inte finns något som heter genetiskt max?

Ja det förklarar ju saken, Coleman Cutler och alla andra muskeltörer äter bara bra och tränar hårt! Fan har ingen tänkt på det förut…

:yikes:

Nee, tror verkligen inte det finns något genetiskt max, frågan är bara hur lång tid man tar för att bygga på sig, om det fanns genetiskt max skulle man komma till en punkt och sen inte kunna öka. Och så är det inte man kan alltid öka, men sen om det går jätte långsamt för någon att bygga muskler så kommer han inte bli som Coleman för han hinner bli för gammal.

Ganska logiskt om du tänker efter ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.