illamående och blödning vid magträning

Home Forums Repan illamående och blödning vid magträning

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

En kompis till mej kan inte träna magen för fort hon anstränger magen så får hon illamående o börjar blöda.
    hon har varit hos läkare och röntgat och allt men dom hittar inget.
    hon fick sluta med ppiller för dom trodde att dom gjorde livmoderslämhinnan för tunn så den brast vid ansträning.Men tydligen håller det i sej ialf.
    Nån som har haft samma problem eller vet vad det kan vara ???

blöder hon fr underlivet eller ändtarmen?

snuttan347 wrote:
    blöder hon fr underlivet eller ändtarmen?

från underlivet

inte en enda som har en aning?

Har det gått ett tag sedan hon slutade m ppillren? Tänkte att det tar tag för kroppen att återhämta sig ifall slemhinnan är för tunn.

Mr Edd wrote:
    Har det gått ett tag sedan hon slutade m ppillren? Tänkte att det tar tag för kroppen att återhämta sig ifall slemhinnan är för tunn.

det har nog tagit ett tag men hon sa det oxå att hon vet ju inte hur lång tid det tar innan den återhämtar sej,men hon är rädd att det var något annat.

Vore jag henne skulle jag gå till gyn igen o be dom göra ett ultraljud av äggledarna + livmodern.Det kan vara små cystor som spricker vid ansträngning, som dom har missat på rtg.

La Ana wrote:
    men hjälp henne till läkaren el ring sjukvårdrådgivningen o sitt inte o vänta här på att någon skall svara!!!!

man skall vara rädd om sig..
    lycka till!

hon har gjort undersökningar och röntgen men inget hittat

snuttan347 wrote:
    Vore jag henne skulle jag gå till gyn igen o be dom göra ett ultraljud av äggledarna + livmodern.Det kan vara små cystor som spricker vid ansträngning, som dom har missat på rtg.

ultraljud kan man ju göra ja..de måste ja kolla med henne om dom gjorde

Bim wrote:

o tilägg till det:cellprov om de inte gjort det.

Sedan undrar jag hur hon utför sin magträning om det är så att det blir ett tryck mot underlivet..kanske är så att hon kör tyngre än vad hon orkar, så att hon inte orkar hålla in magen under hela utförandet o således pressar underlivet istället (typ som krystningar)?

Bim wrote:

Även om dom gjort det så be dom göra ett nytt, det kan ha uppstått saker man inte sett tidigare som man kan se nu.

t-train wrote:
    o tilägg till det:cellprov om de inte gjort det.

Sedan undrar jag hur hon utför sin magträning om det är så att det blir ett tryck mot underlivet..kanske är så att hon kör tyngre än vad hon orkar, så att hon inte orkar hålla in magen under hela utförandet o således pressar underlivet istället (typ som krystningar)?

ska kolla upp det med henne men det tror jag inte att hon gör,nu anväder hon sej av nån magtränare från tvin som ska va enkel men så fort hon lägger lite tyngder börjar hon må illa o så börjar det blöda

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.