Inköp av miniräknare!

Home Forums Repan Inköp av miniräknare!

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hej!
    Jag sitter och funderar på vad för sorts miniräknare jag bör köpa.
    De jag väljer mellan är Texas Instruments Ti-84+ och Casio CFX-9850GC+.

Skulle gärna vilja veta, om någon här har koll, vilken som är bäst samt vad som gör den bäst.

Skall ha den för ingenjörsprogram på universitet. ( Bygg )

Tacksam för svar.

Så galet offtopic ”body forum” men det är ju Repan 😮

Texas Instruments brukar vara bäst på grafer och kompabilitet med programvaror osv.
    Jag körde Ti-83 när jag läste ekonomi, fungerade fint.

// Calle

Jag har en TI-83 plus.

kan varmt rekommendera texas instrument. som sagt bra grafritare och väldigt många användbara funktioner.

vet inte om så många andra märken men de flesta på ingenjörsutbildningarna där jag läser har en från texas.

Hör med skolan om deras rekommendationer?

Texas instruments ti-84.
    Fyller i kören!

Blir en Ti-84+. 90% av klassen har 83an eller 84an och kören här stämde in, så blev ett ganska solklart val.

Tackar för tipsen =)

TI har mycket spel till sina så man har något att göra på lektionerna. man kan även spela med mot med samma räknare i många spel.

Sammy wrote:
    TI har mycket spel till sina så man har något att göra på lektionerna. man kan även spela med mot med samma räknare i många spel.

Jag har en Casio fx-9750GA PLUS, och en fx-9750G Plus. Kan man fixa spel till någon av dem?

Mvh Andreas

TI är världsledande på microchips köp en sådan, har en själv.

En jag känner har en casio, och visst den är väl lite små intressant, men känns nästan jobbigt att köra casio när alla kör TI

Sammy wrote:

Mycket bra vinkling, för en 5-7 år sedan lirade vi sjukt mycket texas hold em, bowling och black jack på miniräknarna. :D

Finns troligtvis ännu bättre spel nu!

Sen att Texas är lätta att konfigurera ihop med datorn gör ju bara valet ännu lättare. :)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.