Jag fick så bra hjälp här senast… Vi kör en till?

Home Forums Repan Jag fick så bra hjälp här senast… Vi kör en till?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

…så jag provar väl igen, och ser vad ni tycker den här gången. Nu har jag dock ingen glasklar inspirationskälla på det jag sysslar med, utan jag sitter mest och leker.

Tanken är att montera in en ängel ovanför stenen, med utbredda vingar. Månljus som slår igenom fjädrarna, lite strålar – you know the drill. Sagolikt som fan, helt enkelt.

Sitter just nu och pusslar ihop en kärleksfull sten med inristningar från skottland med en småländsk gräsmatta. Toppar med loch ness samt en bergskedja i alaska. Med andra ord har jag ingen jävla aning om detta stämmer geologiskt eller inte – skiter dock också i det. Verkligheten var som sagt aldrig riktigt min grej.

Hittills har jag kommit hit. Vad tycker ni? Ändringar? Förbättringar? Vad har jag gjort dåligt? Vad ska jag lägga till, alternativt ta bort? Slakta, vänner! Ni gör det så bra. :)

[img=http://i.imgur.com/n0ngJ.jpg]

Personligen tycker jag att stenen har ett ”konstigt” ljus i förhållande till resten. Speciellt hur väl den är upplyst ovanifrån, framförallt spetsen längst upp till höger. Nästan lite som att den har en lampa som ljuskälla och inte bara månen.

Jag förundras fortfarande hur grym du är på att smälta ihop flera olika scener till en och samma bild utan att få någon tydlig skarv! Väntar med spänning på fortsättningen av bilden!

Jag fattar vad du menar, det är inte naturligt att det skulle vara så stor skillnad på stenens ovansida och gräset som bara är ett par meter under. Det håller jag med om. Får kanske dämpa highlightsen lite där, fick nog hybris…

Har lagt till en liten kulle på högersidan nu för att fylla ut det svarta lite mer, det är inget som ”syns” men det gjorde lite skillnad för att undvika smeten mellan de två olika delarna. Ville liksom att det skulle se ut som att en kulle sluttar nedåt och att man ser precis över kanten på den. Get me?

Har också sänkt hela horisontlinjen lite, för att stenen ska se större ut. Känns maffigare så, eftersom att tanken är att den blivande ängeln ska hoppa från stenen.

Tack för inlägget. Stay tuned så får du se hur det går. :)

Pytteförändringar, som sagt. Men förändringar none the less – detta är med andra ord bilden som ska sågas hädanefter. Den riktiga är 2500 pixlar bred, jag pallade inte lägga upp hela… Så denna är 1200, det räcker för att ni ska se saker som jag inte ser.

Det som syns på den stora bilden har jag en liten tjejkompis till konsult som mer än gärna påpekar och klagar över och påpekar hahaha.

[img=http://i.imgur.com/IvYpR.jpg]

Lagt till en liten schweizisk alpby för att fylla ut området till vänster, och ändrat form på sjön lite grann. Fick bestämt vem som kommer att bli min fallna ängel också, och det ser jag fram emot. Det blir Denice, min absoluta favorit av alla tjejer jag någonsin fotat – bland det vackraste som finns, lätt att jobba med och svarthårig med isblåa ögon. Helt perfekt för rollen.

Här är omgivningen i dagsläget… Tweakade färgen lite också med 20% extra färgmättnad, och tog bort den mörkaste skuggdämparen. Mest för min egen skull, för att inte ”fega” med smalt färgregister och döda områden. Men det gjorde en del för bilden.

[img=http://i.imgur.com/SJpzN.jpg]

i like it. Klar förbättring när du dämpade ljust på stenen.

Rent generellt så blir det stor tummen upp för hela scenen, gillar verkligen atmosfären och temat så jag ser helt klart fram emot att se den färdiga versionen med ängeln. Dock så hade jag plockat bort det senaste tillägget – den schweiziska alpbyn då jag tycker att den ser malplacerad ut och inte harmoniserar med atmosfären och idén som helhet. Samt att den just nu fångar mitt öga och leder mig bort från stenen och den kommande ängeln. Vilket blir helt fel om man ska vara petig. Kan ju kanske kännas annorlunda när tjejen väl är på plats i bilden.

Enbart mitt tycke och smak dock, rent tekniskt är det inget fel på din schweiz by :)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.