Johannes Forssberg: Sluta mobba muskelknuttarna

Home Forums Repan Johannes Forssberg: Sluta mobba muskelknuttarna

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 48 total)
  • Author

[http://www.expressen.se/ledare/1.798194/johannes-forssberg-sluta-mobba-muskelknuttarna]

Jag vet om vad som är störst, förvåningen eller glädjen över att en sådan text kommer in i en tidning. Fullkomligt lysande!!

+1, fantastiskt! äntligen nån som säger ifrån!

Den killen > all

:emo-thumb

….
    nevermind

Riktigt bra!

Det är väl bra att man jagar folk som missbrukar anabola, det är väl olagligt eller? Vad är skillnaden på att ta in en person med stora pupiller för haschmissbruk och en kille med stora (kapp)muskler för anabolamissbruk?

Ivar Domkraft wrote:
    Det är väl bra att man jagar folk som missbrukar anabola, det är väl olagligt eller? Vad är skillnaden på att ta in en person med stora pupiller för haschmissbruk och en kille med stora (kapp)muskler för anabolamissbruk?

För att vilken idiot som helst kan ha en stor kappmuskel utan att använda aas ?

VJD wrote:
    Vissa poänger, liknelser och jämförelser i den där ledaren kanske även vore något för vissa här inne på forumet att ta till sig av.
    Med tanke på många tidigare sk disskutioner som har blivit i vissa trådar här inne.

Gällande bröst och vem man då helt plötsligt är och inte är osv.

Det är ingen i tråden jag syftar på.
    Och några namn tänker jag inte nämna.

Börja inte nu igen.

VJD wrote:
    Känner du dig träffad så VAR SÅ GOD!
    :)

Nej men jag tycker bara att den diskussionen platsade i topp 3 av de dummaste påfunden här inne.

Vi är alla överens om att hur bra du än ser ut så ska ingen tafsa eller ragga på dig, speciellt om du visar att du inte vill. Men sen behöver man inte få fetspel bara för att nån tittar på en eller ger komplimanger i all välmening. Sticker man ut så JA, då får man leva med att folk reagerar. Att ha din inställning om att du ska få se ut och bete dig precis hur du vill utan att nån ska säga nånting om det är inte gångbart in den värld vi lever i.

Ivar Domkraft wrote:

För att man inte har gjort någon annan illa genom att se ut på ett visst sätt.

Så länge en sådan här grej bara träffar en liten grupp människor så går det säkert och ”hålla på”, men tänk om det skulle bli olagligt och vara fet? Det har ju faktiskt ett berättigande eftersom det är destruktivt för personen om man nu anser att en person inte bestämmer över sin egen kropp.

Det går inte med en sådan lag för gruppen är för stor. Den politikerns karriär har gått upp i rök om den skulle föreslå något sådant.

VJD wrote:
    Precis så som du säger så är det en helt onödig disskution.
    Låt mig då påminan dig om att jag inte stratade den.

Det var det andra som gjorde.

Men det har aldrig handlat om några komplimanger utan har handlat om precis de fördommar som han som skrivit ledaren påpekar i sin ledare.
    Och jo..oavsett hur man ser ut så förtjänar alla repskt och ett vettigt sätt.

Sedan att majoriteten svensons inte har kontroll över sin egen kropp och är l bakom flötet är ingen nyhet för mig.

Men dra inte upp en disskution du inte vill ha själv.

Det jag pekade på var en dubbelmoral.
    Att de flest håller nog med helt i artikeln av de som finns här inne.

Men att det då ska göras skillnad hurvida det är män eller kvinnor det gäller.

Det var där min poäng låg.

Eftersom att alla prisar artikeln så när det gäller män vars utseende sticker ut.

Och jag har ingen lust för etn lång diskution här igen.

Men jag låter inte ett stört samhälle och män styra mina val i livet.

Utan jag styr mitt egte liv och på mina villkor.

Och passar det inte så får man som alltid ta det man förtjänar om man ska ge sig in och tjafsa med mig eller tala om för mig att jag skulle ta skit ifrån idioter.

Tack och hej!

Kvinnor som män med muskler bemöts väl på samma sätt i samhället?

Skillnaden mellan kvinnor med silikon kontra män med muskler kan väl va att det finns mångdubbelt fler kvinnor som bekräftar just den stereotypen?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 48 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.