Knäskydd

Home Forums Repan Knäskydd

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #551961

    Jag har för mig att den ena modellen är lite mer traditionell medens den andra har ett hål där knät sticker ut, men jag är inte säker.

    :D

    #551962

    :D Hihi!

    #551963
    ReNeGaDe wrote:
    Tänkte bumpa den här tråden lite. Jag tänkte införskaffa ett par rehband, men har lite funderingar. Vad är det för skillnad mellan den traditionella blå knäskyddet som är 3mm tjock, och en annan som är grå/svart (också Rehband) som har ett litet hål för knät att sticka ut? Skillnad i funktion och syfte, tänker jag mer på. Någon som vet?

    Den med hål har ett ortopediskt syfte medan den utan bara är ett värmeskydd, den med hål fixerar knäskålen bättre än den utan, så har du inga problem med knäna så skulle jag välja den utran hål.

    #1083380

    Jag körde tidigare på ett 7mm tjockt knäskydd från Rehband, men jag tyckte redan från första dagen att det kändes klumpigt. Visserligen gav det väldigt bra stöd och värme (nästan lite väl mycket värme, blev väldigt snabbt varmt och neopren släpper ju inte direkt igenom svetten). Köpte därför ett 3mm tjockt från Vulkan från http://sportsmart.se/kna/ samt ett 5 mm tjock från Rehband denna gång, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med det som är 3 mm tjockt. Det ger mig fortfarande väldigt bra rörlighet, medan det som är 5 mm tjockt känns lite stelt, även om det är betydligt bättre än det som är 7 mm.

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.