- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 september, 2009 at 21:33 #61549Anonym anvandareMember14 september, 2009 at 21:56 #394819Anonym anvandareMember*L.R* wrote:Börjar få bra flås över älvsborgsbron här i gbg och har blivit sugen på att köpa ett nytt transportmedel. Men jag spretar åt alla olika håll vad gäller inriktning.
Funktion: Ta mig till och från skola samt allmänt transportmedel runt i gbg.
Har tittat på dessa alternativ
En clean fixed gear: Jävligt snygga, speciellt när de är byggda på äldre racers.
har varit och provcyklat och tror jag kan gilla det riktigt mkt.Mountainbikehybrid: En modernare mountainbike med smala 28″ slicks och skivbromsar. har provcyklat en scott sportster P2 med denna däckssetup. Kan bli en snabb allroundcykel.
Cross: En genre jag inte tidigare hört talas om. Ramar som liknade racers fast med rakt styre. Stilrena med åka-fort-potential.
Racer: Beggad racer vore kanske något att snabbt förflytta sig med.
tips och råd någon?
Du verkar ha bra koll på hojjar själv, men du vet ju hur det är i Gbg skaffa en cykel med schyssta bromsar för alla dårar som vägrar stanna för cyklister! och maffiga hjul som klarar allt glas som fins överallt i göteborg så du slipper lägga ut en förmögenhet på nya hjul :devil:
oavsett vilken du skaffar så anpassar man ju alltid sin väg efter transport medlet, så tänkefter hur du vill köra, genom skogar och över rondeller eller dom långa cykelbanorna längs hamnen och över bron~själv minns jag inte när jag cyklade senast, om det inte räknar att jag cyklade 10 minuter nere i gymmet idag haha~
15 september, 2009 at 14:36 #394820Anonym anvandareMemberJag röstar på en mountainbikehybrid! Jag antar att det sitter stänkskärmar på dom? Om inte så är det ett måste. Cyklade ute i regn med min mountainbike för några år sedan (utan stänkskärmar). Kom hem med en totalförstörd jacka med rand på ryggen. Ibland är man en idiot…
15 september, 2009 at 14:39 #394821Anonym anvandareMemberJag har en sån här:up:
Mountainbikehybrid: En modernare mountainbike med smala 28″ slicks och skivbromsar. har provcyklat en scott sportster P2 med denna däckssetup. Kan bli en snabb allroundcykel.
Jag är super nöjd med cykeln men om jag skulle köpa cykel idag skulle jag välja en utan framdämpare.
Jag cyklar bara på väg o i stan så dämparen känns onödig o tung.
Köpte till en cykeldator o ”horn” till styret mycke bekvämare o datorn sporrar till bättre tider:emo-thumb16 september, 2009 at 05:41 #394822Anonym anvandareMember*L.R* wrote:Är det alla cykelturer som givit din köttiga rygg? Jag köper en likadan cykel direkt i sådant fall.Ska få provcykla en racer här i veckan får vi se vad vi fastnar för, men det lutar åt en hybrid.
He he he nä den har jag nog ”fått” på annat håll:)
Du har ju Scott sub oxå är ju en hybrid, men mer raceinspirerad..
Lycka till! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.