Lev din dröm!!

Home Forums Repan Lev din dröm!!

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tror nog att alla vi gymrävar kommer ihåg en eller flera personer som inspirerade oss till att börja på gymmet…

I mitt fall så hade jag en vänn o träningspartner dom första åren som hette Lars bengtsson.
    Han var en duktig kickboxare o en riktig talang på gymmet, han växte bara han tittade i en B&K (Body)
    Vi körde många hårda pass ihop, läste alla B&K vi kom över, åkte på BB-tävlingar o kollade byggarfilmer…

Lars skulle bli stark och grov han skulle bli bodybuilder han var på god väg när han helt plötsligt slutade att gymma…

Men han slutade inte att leva sin dröm!

Jag, Lars och en kille till åkte till kalifonien (bla till Golds:emo-thumb) vi var där i 3veckor och detta var Lars första utlandsresa!
    När vi kom hem hade han blivit helt såld på resande o packade direkt väskan för att lifta ner i europa…

Han kom hem därifrån o jobbade ihop pengar till en ny resa, men nu liftade han inte längre…….
    HAN CYKLADE!!![/b]

Jag är sjukt imponerad o full av beundran över det sätt han valt att leva sitt liv i dag.

Vill ni vill följa denna ”galnings” äventyr kan ni klicka in på hans hemsida eller kolla aftonbladet resebilaga…

aftonbladet
    [http://www.destination.se/article4839306.ab]

Lars B hemsida!
    [http://www.lostcyclist.com/]

haha, jävlar va coolt!

Det är väldigt spännande o fascinerande läsning på hans hemsida.

Kopierar in lite snabbfakta:[/b]

Antal kilometer Lars har cyklat: Cirka 40 000.

Antal länder: 49.

Antal kontinenter: 5.

Längsta dag i distans: 255 km, i södra Australien.

Kortaste dag i distans: 15 km, i Livingstone, Zambia–Victoriafallen, Zimbabwe.

Längsta dag i sadeln: 10,5 timmar, i Ankara-Kirsehir, Turkiet.

Högsta höjd: Cirka 4 000 meter över havet, Bolivia.

Lägsta nivå: Cirka 400 meter under havet, Jordanien.

Varmast: Cirka 50 grader, gränsen mellan Iran och Pakistan.

Kallast: Cirka –25 grader, i nordöstra Turkiet/Georgien.

sjukt jävlar coolt….grymt när man tar för sig och inte bara sitter hemma och tänker och vill göra något,utan ta tag i det och utför det!
    ’respekt:up:

Riktigt häftigt! Vars befinner han sig just nu?

Han är nu i hemma i Falköping..

Han börjar en ny resa i morgon 10/4-09 då cyklar han från Azerbajdzjan till Peking i Kina.

Finns en annan liknande [www.goliathexpedition.com].

Jag fick precis ett mail från Lars, han hade bytt resmål o ska nu tillbaka till afrika..

Kopierat från hans sida:[/b]

A New Beginning

För inte så länge sen så vaknade jag i mitt tält nära Kaspiska havets västra strand och kände både vemod och något som kanske var hemlängtan. Jag hade nästintill cyklat non-stop i ett och ett halvt år. Jag hade trampat tvärs genom Afrika. Bitvis genom Sydamerika. Jag hade blivit stenad i Etiopien, imponerats av en giraff i Zimbabwe, cyklat förbi solbadande kajmaner i Paraguay och jag hade blivit arresterad-light i Jemen samt cyklat genom Kaukasus i 25 minusgrader. Jag var mätt av vägdamm och kände att det var dags att vara hemma i Sverige ett tag. Jag packade ihop tältet för sista gången och tog mig in till Baku och flög hem. Jag slog mig ner strax norr om Stockholm. Jag fick ett nytt jobb där chefen skickade mig till skolbänken över vintern för att jag skulle få den rätta behörigheten. När kursen var slut så gick jag tillbaka till chefen och berättade att jag skulle sluta. – Jag ska ut och cykla, sa jag. Chefen skakade på huvudet och suckade djupt.

Hela texten finns på: [http://www.lostcyclist.com/2009/04/09/a-new-beginning/]

Lite ny intressant läsning från den cyklande Lars!

[http://www.lostcyclist.com/2009/04/30/frank-zappa-i-brons-josef-stalin-i-sten-and-a-road-to-heaven/]

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.