Lumpenerfarenheter?

Home Forums Repan Lumpenerfarenheter?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Jag kopierar texten jag skrev i ett annat forum för någon månad sen för där fick jag inte så många svar.

Jag mönstrade igår. Jag kommer få besked i Maj månad om jag ska ta lumpen, och troligtvis blir det någon av dom här tre tjänsterna: Skyddsman, Underhållsgruppbefäl eller Bevakningsgruppchef.

Och min fråga till er är om någon av er har erfarenheter från någon av dom här tjänsterna och skulle vilja berätta lite om era egna erfarenheter och vad ni tyckte om det och allt sådant.

Björklund wrote:
    På min tid när man gjorde lumpen blev man man. Det blir man inte idag. Det var bättre förr

Ja… Det måste ha varit häftigt. Din årgång har väl iofs inte gjort färdigt värnplikten ännu?

:D

Björklund wrote:
    På min tid när man gjorde lumpen blev man man. Det blir man inte idag. Det var bättre förr

Du lär ju inte blivit någon vidare ”man” eftersom du tydligen gjort lumpen flera gånger :(

Björklund wrote:

Hehe gjorde ni könsbyten då gumman? ;)

Björklund wrote:

Min pappa var väderbefäl eller något på en ö… Manligt värre. or not! :p

bevakningssoldat var helt ok tyckte jag ialla fall. skyddsman är väl typ brandman man ligger inne som tror jag. det gjorde min kille och han trivdes jätte bra. beror väl på lite vad man har som intresse också… det är ju bra och välja nåt man har användning för sedan.

anna1 wrote:
    bevakningssoldat var helt ok tyckte jag ialla fall. skyddsman är väl typ brandman man ligger inne som tror jag. det gjorde min kille och han trivdes jätte bra. beror väl på lite vad man har som intresse också… det är ju bra och välja nåt man har användning för sedan.

det har du rätt i, men jag har ju absolut inga planer än för livet :p hehe

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.