Meningen med livet?

Home Forums Repan Meningen med livet?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 77 total)
  • Author

Meningen med livet ja. Blev verkligen förvånad då jag upptäckte att det inte redan fanns en tråd som diskuterade detta ämne:D
    Så vad har ni för teorier?
    Själv tror jag inte att det bara finns en mening, utan flera. När du är tjugo och kär, så blir du lycklig om du blir tillsammans med personen som du är kär i. Är du trettio, är kanske meningen att skaffa barn (om du blir lycklig av det, annars är det något annat), när du är sjuttio är blir du kanske tillfredsställd av att laga världens godaste middag, och då är det meningen för tillfället.
    Jag tror helt enkelt att det som kan hålla en lycklig under en längre tid, det är vad man ska försöka uppnå, och också livets mening då:emo-thumb

Give me your ideas!:nod

42

Meningen med livet är att reproducera sig och försöka se till att avkomman har goda möjligheter att yngla av sig med

gosh wrote:
    Meningen med livet är att reproducera sig och försöka se till att avkomman har goda möjligheter att yngla av sig med

Men för fan… du har ju hela tiden proklamerat att det är att bygga bra pecs samt se till att inte baksidan släpar. Känner mig lurad =(

livet är en skola…. man prövas och prövas…och lär sig förhoppningsvis något av allt som händer… :)

Att leva kanske? Det kan vara en fördel.

Carpe Diem!

Jag skulle hellre vilja ha svar på EXISTENTIALISMEN, Varför lever vi? Vad gör vi här? Vad skapade
    oss o vad skapade det som skapade oss? Vad händer sen? osv osv
    Ja menar oxå e de verkligen meningen att sammhället ska se ut som de e idag?

Måndag, upp på morgonen, jobba, kommer hem, gör lite vad man vill av tiden som finns kvar under dagen, lägger sig.
    Tisdag, samma sak mån
    Ons samma Tors ,,,, ,,, osv osv osv
    Helg, äntligen helg, fan vad gött o va ledig. Göra vad man vill.
    Tycker de e sjukt man använder mera dagar i veckan till att jobba än att ”leva, va ledig”.

Kanske är lite tungt att diskutera , men intressant. Tänk inte för mkt på det bara =)

Meningen med livet? Själv tycker jag man ska leva här o nu, eftersom ingen vet med säkerhet vad som händer efter döden. Själv tror jag inte på ngt. Men en sak tror jag på , att mitt kaffe e färdigt nu så de ska bli jävligt gött.

/DG

Daniel Gustavsson wrote:
    Jag skulle hellre vilja ha svar på EXISTENTIALISMEN, Varför lever vi? Vad gör vi här? Vad skapade
    oss o vad skapade det som skapade oss? Vad händer sen? osv osv
    Ja menar oxå e de verkligen meningen att sammhället ska se ut som de e idag?

Måndag, upp på morgonen, jobba, kommer hem, gör lite vad man vill av tiden som finns kvar under dagen, lägger sig.
    Tisdag, samma sak mån
    Ons samma Tors ,,,, ,,, osv osv osv
    Helg, äntligen helg, fan vad gött o va ledig. Göra vad man vill.
    Tycker de e sjukt man använder mera dagar i veckan till att jobba än att ”leva, va ledig”.

Kanske är lite tungt att diskutera , men intressant. Tänk inte för mkt på det bara =)

Meningen med livet? Själv tycker jag man ska leva här o nu, eftersom ingen vet med säkerhet vad som händer efter döden. Själv tror jag inte på ngt. Men en sak tror jag på , att mitt kaffe e färdigt nu så de ska bli jävligt gött.

/DG

Det är lite mer intressanta och avancerade frågor. Dock lär vi aldrig få svar.

Min teori är att det inte finns någon. Den inbyggda driften hos vår art, (vilket är ett helt annat ämne) tror jag att njuta, dvs att släppa lös så många njutningssignalsubstanser som möjligt. Det är även teorin hos alla kända 1900-tals filosofer.

Nietsche trodde att meningen med alla organismer liv var strävan för att få makt, både över sig själv utan även över alla andra organismer. Den kanske stämmer. Vem vet.

Gå sin egen väg ?

jwallin wrote:
    Gå sin egen väg ?

Vad fan löser det? Är man lyckligare då? kommer man till himlen fortare?

DrZoidberg wrote:
    Vad fan löser det? Är man lyckligare då?

Jag tror det ja.

Att leva för stunden och att inte ta alltför seriöst tror jag. Även om jag, som de flesta här, lever ett inrutat liv vad gäller träning och mat så tror jag även att det kan vara nyttigt att ibland bara skita i allting och spela tv-spel typ =)

Björklund wrote:
    Jag håller med!

+1

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 77 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.