- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 maj, 2011 at 10:05 #348867Anonym anvandareMember
Hej jag har en Honda mt5 med orginal cylinder, 20mm förgasare med 150s munstycke, 45 drev bak och 11 fram tror jag.
Det är så att mopeden inte får tillräckligt med bensin när jag gasar så den lägger av om man gasar för mycket. Det gäller bara 1an och 2ans växel.
Orginal munstycke på förgasaren är 65 och jag har 150 men får ändå inte tillräckligt med bensin så vad kan vara felet?
Mopeden är nyrenoverad och det är ett helt nytt munstycke och förgasare.
Tack i förhand,
-Tommie19 maj, 2011 at 10:05 #59652Anonym anvandareMember19 maj, 2011 at 11:41 #348868Anonym anvandareMemberKan nada om motorer, men frågan låter annars som ett utmärkt diskussionsärenden för en av våra andra förlagswebbplatser: [http://www.sporthoj.com/forum/]
19 maj, 2011 at 17:07 #348869Anonym anvandareMemberTesta gå lös på blandningsskruven för luft/bensin, kan ju även vara så att de den för för mycket soppa så den dör av det.
19 maj, 2011 at 19:37 #348870Anonym anvandareMemberHar redan gått lös på den (: vet att det är för lite bränsle för ja bytte munstycket till ett större och då gick hab lite bättre sen så går han bättre om man håller handen förmhalva insuget medans man kör
19 maj, 2011 at 19:49 #348871Anonym anvandareMemberDen får inte för lite bensin, snarare för mkt. 20mm förgasare på orginalcylinder låter som en överdimensionering utan dess like…
19 maj, 2011 at 20:56 #348872Anonym anvandareMemberDen får alldeles för mycket, testa mindre munstycke och större insug om du fortfarande har på 8mm orginal.
Första inlägget efter 4½år i en tråd om mopeder, helfestligt!
19 maj, 2011 at 21:36 #348873Anonym anvandareMemberProva att få dit en org förgasare så ska du se att de blir bra.
eller skaffa en 65cc cylinder så funkar de med 20mm förgasare:)
MIn mt5a gick mätarn ut med 2 pers på.De va tider de.
men min va 5 växlad o 80cc20 maj, 2011 at 00:00 #348874Anonym anvandareMemberTwo Stroke Performance Tuning – A. Graham Bell
Mycket läsvärd bok, behandlar allting som är värt att veta om tvåtakts trimmning.
20 maj, 2011 at 07:50 #348875Anonym anvandareMemberxOr wrote:Den får alldeles för mycket, testa mindre munstycke och större insug om du fortfarande har på 8mm orginal.Första inlägget efter 4½år i en tråd om mopeder, helfestligt!
Varför går han bättre om jag stryper insuget då? Jag skaffade ju ett större minstycke för att den skulle få mer bensin och då gick han bättre.
Kanske ska testa att byta till en mycket mindre munstycke
20 maj, 2011 at 13:42 #348876Anonym anvandareMemberSmäll på största cylidern du hittar, 70cc?
20 maj, 2011 at 14:22 #348877Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Smäll på största cylidern du hittar, 70cc?Har inte pengarna men min kompis kanske hade en, ska kolla med han idag!
Jag har:
150 munstycke
20mm förgasare
Orginal cylinder
16mm insug
Trimkrök jamarcol
Ny renoverad ialla andra sakerDen funkar ganska bra med orginal cylinder fast då är den svag.
Har haft problem med att den inte vill gasa fullt innan jag hade den nya förgasaren så det är lite konstigt…20 maj, 2011 at 23:17 #348878Anonym anvandareMembersom sagt bränsle/luftblandningen blir fel när de är stor förgasare o liten cylindervolym.
Byt förgasare eller byt till trimcylinder.På med en högkomps topp och trim reed ventil så kommer den gå bra mycke bättre.Drevningen är viktig oxå.21 maj, 2011 at 00:31 #348879Anonym anvandareMemberMkiv wrote:som sagt bränsle/luftblandningen blir fel när de är stor förgasare o liten cylindervolym.
Byt förgasare eller byt till trimcylinder.På med en högkomps topp och trim reed ventil så kommer den gå bra mycke bättre.Drevningen är viktig oxå.Skruva in en uppborrad orginal cylinder och nu går det svin snabbt och är jätte stark i 3an och 4ans växel. Problemet nu är att den är jätte svår startad och 1an och 2ans växel är typ död. Måsre gasa fullt ut som tar många försök sen växla till ettan med full gas i för att knappt komma iväg men när man väl lyckas så accar han som zlatan
21 maj, 2011 at 08:03 #348880Anonym anvandareMemberNackdelen med en org cylinder är ju att kanalerna inte är portade som i en trimcylinder.
Går att göra själv om man har kunskap.Jag borrade ur en org cylinder o stoppade ner ett
rm80 foder från en cross o dit med kolv .Men kör du fortfarande med 20mm förgasare?låna en 16mm förgasare av nån då o prova de.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.