Någon som varit i Pattaya i thailand?

Home Forums Repan Någon som varit i Pattaya i thailand?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author

Tja är så att jag tänkt åka till Pattaya i thailand inom några månader undrar om någon varit där? och har något att tipsa om? ställen att titta på, åka till.. saker man ska tänka på mm mm

Tack på förhand :)

att tänka på åk inte dit. äckligaste stället jag varit på och absolut sämsta stället i thailand bara en massa horor överallt. det enda som är bra är tonys gym som är grymt och de säljer goda proteincoocies.

peace

Botaniska trädgården, en bit utanför.
    Passa även på att se ett par av showerna med elefanter, mm de har där…
    :emo-thumb

Strandpromenaden i närliggande Jom Tien kan vara lite mysig omväxling någon dag+kväll…

Besöka en genuin Thailändsk torgmarknad.

Skärgårdstur med båt.

Massage.

mm, mm…

Sen finns även massvis av lite längre en-tvådags bussutflykter till andra ställen längre bort som man kan göra med…

mvh

dra till koh cang istället..grymt ställe

Prostitution överallt: unga flickor eller pojkar går hand i hand med gamla västerlänningar. Och inte ens som tjej i sällskap med pojkvän, blev jag lämnad ifred utan även jag fick förslag och kladdande händer. Finns betydligt trevligare ställen i Thailand!

Vad känsliga alla är… :D
    Jag bodde iofs i grannorten JomTien där det är betydligt lugnare och familje-vänligare.
    Men om man inte tål att se minsta tecken på prostitution och ”köpta fruar”, bör man välja ett annat land än Thailand…
    Iaf, så finns det massvis av trevliga grejer och utflykter man kan göra i/från Pattaya och JomTien… :emo-thumb

Men skall samtidigt sägas, ön Koh Chang som någon nämnde är ett betydligt vackrare ställe, verkligen värt ett besök, fantastisk paradisö-stämning.
    Också :emo-thumb
    Å andra sidan är ”orterna” på Koh Chang rent artificella turistställen i stort sett endast bestående av en bygata med mestadels souvenirbutiker och hotell + några få restauranger… (Sen är det ju väldigt personligt om detta upplevs som en fördel eller nackdel…:D)

Allt är bättre än pattaya, det är ett riktigt skithål. Dra till Koh Tao eller Koh Chang vetja. Chiang Mai är fantastiskt om du väljer att åka en bit norr!

Black_camel wrote:
    Tja är så att jag tänkt åka till Pattaya i thailand inom några månader undrar om någon varit där? och har något att tipsa om? ställen att titta på, åka till.. saker man ska tänka på mm mm

Tack på förhand :)

OT. Tänk på att flyg spyr ut hur mycket koldioxid som helst. den mängden koldioxid som förbrukas för varje person som flyger till thailand är enorm.

Läste detta exempel:
    om en familj på fyra personer flyger charter tur och retur till Phuket (Thailand) så motsvarar detta samma klimatpåverkan som att köra Volvos mest bensintörstiga stadsjeep (den med V8 motor) fram och tillbaka mellan Malmö och Kiruna (362 mil) mer än elva gånger (ca 9,5 ton koldioxid). Det beror inte på att monster jeepen är snål utan att flyget är en klimatvärsting.
    [http://lucastankar.blogspot.com/search/label/flyg]

Ett problem är att flyget inte betalar speciellt mycket skatt på bränsle, hade det inte varit skatt på bensin så hade varenda person kört stora V12’or
    [http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=106&a=299264]

Glömde förresten att nämna:

Köpa skräddarsydda skjortor, byxor, kostym, andra kläder.
    (Kan väl vara speciellt trevligt för storväxta här personer här… :))

Handmålade tavlor.

Njuta av god Thailändsk mat på restaurang.

Allt till löjligt låga priser!

Jag har tillbringat flera månader i sträck i Pattaya och har trivts väldigt bra.
    Bott billigt, ätit billigt och gott och tränat på bra gym.

Stranden i Pattaya är inte den bästa, men Jomtiens strand är helt ok. Badlandet de har på Jomtien är ganska ok ställe ( om det finns kvar ).

Visst är det prostitution överallt, men det mesta hålls till ”sina” gator och där behöver man inte vara om man inte vill. ;)

Jag tycker det var vidrigare i Phuket än Pattaya, men nu var det 6-7 år sedan jag var på något av ställena.

Ganska bra shoppping med många olika slags affärer och så finns ju Burger King och Pizza Hut. :P

Jag har inga ställen att tipsa om direkt då jag och min sambo bara var där och slappade och levde typ som hemma fast med fint väder och inga bekymmer. Vill helt klart åka tillbaka till Pattaya och resten av Thailand också. :)

Tjena!!
    Var 10veckor o tränade…Du kan ju äta och träna för 20% av priser här hemma….Finns allt du behöver för att kunna få framgång med din träning….Kanon o ta morgonpromenader längs beachroad..Du kan hyra lägenhet med kök för 1 månad för ca 2000kr..Nu har universe gym flyttat upp mot sukumvit…men det finns fairtex,tonys mfl..

Undrar du något mer? så kan du skicka pm…om vissa spyr åt saker som finns där…alla e ju ej lika liberala..

Mvh
    Thomas

gosh wrote:
    OT. Tänk på att flyg spyr ut hur mycket koldioxid som helst. den mängden koldioxid som förbrukas för varje person som flyger till thailand är enorm.

Läste detta exempel:
    om en familj på fyra personer flyger charter tur och retur till Phuket (Thailand) så motsvarar detta samma klimatpåverkan som att köra Volvos mest bensintörstiga stadsjeep (den med V8 motor) fram och tillbaka mellan Malmö och Kiruna (362 mil) mer än elva gånger (ca 9,5 ton koldioxid). Det beror inte på att monster jeepen är snål utan att flyget är en klimatvärsting.
    [http://lucastankar.blogspot.com/search/label/flyg]

Ett problem är att flyget inte betalar speciellt mycket skatt på bränsle, hade det inte varit skatt på bensin så hade varenda person kört stora V12’or
    [http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=106&a=299264]

Jag ska berätta det för gubbarna på jobbet som åker kn**lbombaren från köpenhamn 3 ggr om året. de lägger nog av direkt då… NOT!

De kör iofs cadillac med 500cui och oldsmobile med 498cui så de sprider nog mest koldioxid om de är kvar här hemma =)

förresten så är det inte 362 mellan malmö och kiruna.

tompa80 wrote:
    Tjena!!
    Var 10veckor o tränade…Du kan ju äta och träna för 20% av priser här hemma….Finns allt du behöver för att kunna få framgång med din träning….Kanon o ta morgonpromenader längs beachroad..Du kan hyra lägenhet med kök för 1 månad för ca 2000kr..Nu har universe gym flyttat upp mot sukumvit…men det finns fairtex,tonys mfl..

Undrar du något mer? så kan du skicka pm…om vissa spyr åt saker som finns där…alla e ju ej lika liberala..

Mvh
    Thomas

Lika sublimt som en ångvält.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.